Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 29-Απρ-2020 08:38

    Συμπεράσματα για το e-commerce από το lockdown της Οικονομίας

    Συμπεράσματα για το e-commerce από το lockdown της Οικονομίας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Νένας Μαλλιάρα

    Είκοσι διαπιστώσεις για το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου που συνάγονται από τις πρώτες αντιδράσεις των καταναλωτών στο lockdown της Οικονομίας τον Μάρτιο, προκύπτουν από την πρώτη έρευνα που διενεργήθηκε στις αρχές Απριλίου εκ μέρους της Plushost.gr, μιας από τις πλέον εξειδικευμένες εταιρείες στον χώρο του e-commerce στην Ελλάδα.

    - Η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων προβλέπουν θετικές εξελίξεις στο e-commerce την "επόμενη ημέρα" της κρίσης της πανδημίας. 

    - To e-commerce αυξήθηκε σε ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά στην πλειονότητα των κλάδων.

    - Αυξήθηκε η ηλικιακή ομάδα που αγοράζει online, ενισχύοντας το ηλεκτρονικό εμπόριο από μερίδα του πληθυσμού που είχαν χαλαρή σχέση με το e-shopping και πλέον αισθάνονται λιγότερο φόβο και δυσπιστία.

    - Παρατηρήθηκαν αστοχίες και καθυστερήσεις στην παράδοση των παραγγελιών από τις εταιρείες courier.

    - Ενισχύθηκε η χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών στις online αγορές.

    - Είναι η κατάλληλη στιγμή να γίνει σωστός επαναπροσδιορισμός των διαδικασιών και του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα προκειμένου να διορθώσουν τα λάθη τους και να θέσουν τις σωστές βάσεις αξιοποιώντας σωστά τις ευκαιρίες ανάπτυξης που παρέχονται.

    - Η σωστή προώθηση, εκτός από τις πωλήσεις, στοχεύει και στην ενίσχυση του branding, ενώ προσελκύει νέους ή επαναλαμβανόμενους χρήστες. Επομένως η μείωση του budget δημιουργεί απώλειες που δύσκολα θα "καλυφθούν" έναντι του ανταγωνισμού.

    - Λόγω της αύξησης των χρηστών στην αλληλεπίδραση με τα ηλεκτρονικά καταστήματα, η χρονική συγκυρία αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την ανάπτυξη του e-commerce με την προϋπόθεση να αξιοποιηθεί σωστά από τους επιχειρηματίες ώστε να χτιστούν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους χρήστες οι οποίες πρέπει να διατηρηθούν και να ενισχυθούν και την "επόμενη ημέρα".

    - Ενισχύεται σε πολύ μεγάλο βαθμό το mobile commerce, κάτι το οποίο θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για την περαιτέρω επένδυση στην ανάπτυξη εφαρμογών και λειτουργιών που θα βελτιστοποιήσoυν την εμπειρία των χρηστών μέσα από τις κινητές συσκευές.

    - Παρέχεται η ευκαιρία στα ηλεκτρονικά καταστήματα να βελτιώσουν τις υπηρεσίες που αποτελούν το τυφλό σημείο του e-commerce, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των online αγοραστών και ενισχύοντας περαιτέρω την πιστότητά τους.    

    - Τα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα που προέκυψαν από τα capital controls και την πανδημία του COVID - 19 οδήγησαν σε μια ταχύτερη ανάπτυξη του e-commerce.

    - Το e-commerce ενισχύθηκε από την αύξηση των αγορών που πραγματοποιούνται από τους παραδοσιακούς online αγοραστές που τοποθετούνται ηλικιακά στο φάσμα των 35-50 ετών, ενώ επιπλέον κέρδισε καινούργιο κοινό από τα μεγαλύτερης ηλικίας άτομα που θα συνεχίσουν να αγοράζουν online.

    - Πρέπει τα ηλεκτρονικά καταστήματα να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση μέσα από τις  τηλεφωνικές τους υπηρεσίες, ώστε να προσφέρουν την απαραίτητη στήριξη σε νέους χρήστες που δεν είναι εξοικειωμένοι με την Τεχνολογία.

    - Θα πρέπει να αξιοποιηθούν σωστά οι τεχνικές επαναληπτικού marketing ώστε τα ηλεκτρονικά καταστήματα να αυξήσουν τις αποδόσεις τους, εκμεταλλευόμενα τα νέα κοινά που δημιουργούνται.

    - Τα ηλεκτρονικά καταστήματα πρέπει να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία εξυπηρέτησης και τους χρόνους αποστολής, ώστε να παρέχουν σωστή πληροφόρηση για τις παραγγελίες και τα αποθέματα.

    - Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, εκμεταλλευόμενα τις πωλήσεις σε προϊόντα πρώτης ανάγκης, μπορούν να προσφέρουν επιπλέον εκπτώσεις στα υπόλοιπα προϊόντα ώστε να αυξηθούν οι πωλήσεις.

    - Από τις στατιστικές μελέτες προέκυψε το συμπέρασμα ότι ο μέσος Έλληνας χρήστης είναι πλέον αρκετά εξοικειωμένος και συγκρίνεται ισάξια με τους χρήστες των άλλων χωρών, ενώ επέδειξε μια μη αναμενόμενη ωριμότητα στο e-commerce.

    - Οι προτιμήσεις των online αγοραστών σε σχέση με τα προϊόντα είναι παρόμοιες  σε όλη την Ευρώπη.

    - Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των online πελατών είναι παρόμοια σε όλες τις χώρες της Ευρώπης αλλά διαφοροποιούνται τα οικονομικά χαρακτηριστικά (τζίρος, μέσος όρος καλαθιού, επαναληψιμότητα) γεγονός που οφείλεται στο μικρότερο οικονομικό υπόβαθρο των Ελλήνων.

    - Θα πρέπει μέσα από τα ηλεκτρονικά καταστήματα να αναδεικνύεται η θετικότητα της "επόμενης ημέρας" μέσα από τα είδη των προϊόντων και τα ευχάριστα banner.    

    Τα παραπάνω συμπεράσματα που αναδείχθηκαν σε έρευνα της Plushost.gr για το ηλεκτρονικό εμπόριο, με τίτλο "Οι προκλήσεις για το e-commerce και η επόμενη ημέρα", και δείχνουν την εκτόξευση της επισκεψιμότητας που παρατηρήθηκε την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου, οδηγούν σε μία άλλη διαπίστωση: την αύξηση της εγκατάλειψης του καλαθιού από τους επισκέπτες.

    Στις προφανείς αλλά και βαθύτερες αιτίες για τις οποίες οι e-shoppers εγκαταλείπουν το καλάθι τους στο ηλεκτρονικό κατάστημα στο οποίο πλοηγήθηκαν, θα επιχειρήσει να ρίξει "φως" το νέο webinar που διοργανώνει την ερχόμενη Τετάρτη, 5 Μαΐου (ώρα 5 μ.μ.) η εταιρεία Plushost.gr με τίτλο: "Εγκατάλειψη καλαθιού: λύσεις και συμβουλές για άμεσα κέρδη". 
    Στο panel των ομιλητών θα συμμετέχουνοι: Θανάσης Καμέας, Founder/CEO - Plushost.gr, Φώτης Ρήγας, Commercial Director -Plushost.gr, Παναγιώτης Μελισσαρόπουλος, Co-Founder, COO -moosend.com και  Εύη Κουκορέμπα, Head of Business Development - socital.com. Tη συζήτηση θασυντονίσει η Σόνια Χαϊμαντά, Δημοσιογράφος, Διδάσκουσα στο τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ του ΕΚΠΑ. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ