Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 23-Απρ-2020 10:42

    Επιστρεπτέα Προκαταβολή: Τα τρία κριτήρια διανομής του 1 δισ.

    Επιστρεπτέα Προκαταβολή: Τα τρία κριτήρια διανομής του 1 δισ.
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Δήμητρας Καδδά

    Υπό οριστικοποίηση τελεί ο αλγόριθμος που επεξεργάζεται το ΓΛΚ σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ για τη διανομή της Επιστρεπτέας Προκαταβολής του 1 δισ.  ευρώ προς επιχειρήσεις κάθε ΚΑΔ που έχουν υποβάλλει αίτηση.

    Σύμφωνα με πληροφορίες στο τραπέζι τίθενται τρία κριτήρια: η μείωση του τζίρου φέτος σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο/χρόνια, η προστιθέμενη αξία κάθε εταιρείας (δηλαδή το πόσο διαφέρουν οι εισροές από τις εκροές), αλλά και το αν έχει χρησιμοποιήσει και σε ποιο βαθμό το μέτρο της αναστολής των συμβάσεων εργασίας μέσω του οποίου μειώνει το εργασιακό κόστος και έτσι τη ζημιά που έχει υποστεί.

    Ανάλογα με αυτά τα κριτήρια θα γίνει η επιλογή των εταιρειών που θα δεχθούν την επιδότηση ανάμεσα σε 139.000 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί. Μένει να φανεί το πώς θα γίνει και η κλιμάκωση του ποσού που θα αναλογεί στην κάθε εταιρεία με δεδομένο ότι οι κανόνες της εγκριτικής πράξης δίνουν το περιθώριο η επιδότηση να φτάσει έως τις 500.000 ευρώ.

    Προφανώς πολλές εταιρείες θα κριθεί πως δεν μπορούν να επιχορηγηθούν. Ωστόσο, θα υπάρχει και δεύτερη ευκαιρία σύμφωνα με τις εξαγγελίες του ΥΠΟΙΚ για επόμενο γύρο αιτήσεων που εξετάζεται. Οι πληρωμές θα γίνουν έως τις αρχές Μαϊου από το ΥΠΟΙΚ.

    Οι κανόνες

    Υπενθυμίζεται πως η προκαταβολή είναι επιστρεπτέα, εν όλω ή εν μέρει. Για ένα έτος ο επιχειρηματίας δεν πληρώνει "δόση", ενώ μετά θα κριθεί το ποσό επιστροφής σε μηνιαίες δόσεις και μέσα σε πέντε έτη.

    Η πλατφόρμα συνδέεται ηλεκτρονικά με τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) κάθε επιχείρησης για τον οποίο η ΑΑΔΕ διαθέτει τα απαραίτητα στοιχεία από το φορολογικό Μητρώο.

    Η αίτηση του Απριλίου αφορούσε  ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής και ανεξαρτήτως κλάδου, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών. Υπό όρους δεν έπρεπε να απασχολούν ούτε ένα εργαζόμενο ενώ το ανώτατο όριο ήταν οι 500 εργαζόμενοι. 

    Έπρεπε  να έχουν την έδρα τους ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα και έχουν πληγεί οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορονοϊού. Επίσης δε θα έπρεπε  να είναι σε αδράνεια από τον Απρίλιο του 2019 και μετά με βάση τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ ή από την υποβολή μηδενικών δηλώσεων ΦΠΑ καθ’ όλη την περίοδο αυτή,

    Η εξαίρεση από την απασχόληση αφορούσε σε  επιχειρήσεις με τη μορφή ομόρρυθμων, ετερόρρυθμων, ΕΠΕ και ΙΚΕ.

    Η διαφορά από τα άλλα μέτρα στήριξης είναι πως δεν είναι αναγκαίο να εντάσσονται σε κάποιον πληττόμενο ΚΑΔ. Προϋπόθεση ήταν όμως  να μην ήταν προβληματικές στις 31 Δεκεμβρίου 2019 και να μην έχουν στη διάθεσή τους προηγούμενη ενίσχυση, η οποία έχει κηρυχθεί ασυμβίβαστη και ξεπερνά το πλαφόν της ΕΕ για την τριετία 2018-2020.

    Οι 139.000 εταιρείες που έκαναν αίτηση συμπλήρωσαν  στοιχεία  για τον κύκλο εργασιών ΦΠΑ που αφορά στο α΄ τρίμηνο ή στον Μάρτιο (για διπλογραφικά βιβλία). Όσες ήταν μη υποκείμενες σε ΦΠΑ κατέγραψαν το σύνολο των ακαθάριστων εσόδων και εξόδων του 2019 και του β΄ τριμήνου του 2020. Αφαιρούνται από τα έξοδα  οι παροχές σε εργαζόμενους και οι δαπάνες ενοικίου.

    Στον επόμενο κύκλο θα συμπληρώνουν για τους μήνες Απρίλιο και μετά τον κύκλο εργασιών ΦΠΑ ή τα ακαθάριστα έσοδα κάθε μήνα. Η ΑΑΔΕ θα προβαίνει σε επαλήθευση από τις δηλώσεις ΦΠΑ και Εισοδήματος, στις αντίστοιχες φορολογικές χρήσεις, όταν αυτές υποβληθούν. Επίσης συγκεντρώνει και άλλα στοιχεία, πχ εσόδων και δαπανών προηγούμενων περιόδων.

    Η εταιρεία δεσμεύεται για την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων και συναινεί στην επεξεργασία των διαθέσιμων στοιχείων της ΑΑΔΕ καθώς και των υποβαλλόμενων στοιχείων, προκειμένου να διενεργηθεί αυτοματοποιημένος έλεγχος προϋποθέσεων χορήγησης και υπολογισμός του ύψους ενίσχυσης.

    Ωστόσο η υποβολή αίτησης δεν δημιουργεί δικαίωμα επιδότησης. Με βάση τα εν λόγω στοιχεία το ΥΠΟΙΚ θα οριστικοποιήσει τον αλγόριθμο που θα οδηγήσει στις προϋποθέσεις υπαγωγής και χορήγησης της ενίσχυσης, στον τρόπο υπολογισμού του ύψους της ενίσχυσης. Εκκρεμούν και  οι προϋποθέσεις και η διαδικασία επιστροφής της.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ