Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 04-Μαρ-2020 08:24

    Κυνηγώντας τα 152 ευρώ της εβδομαδιαίας δαπάνης

    Κυνηγώντας τα 152 ευρώ της εβδομαδιαίας δαπάνης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Σήμερα 1 στα 4 προϊόντα (ποσοστό 23,9%) από την κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών, δηλαδή είδη διατροφής και ατομικής φροντίδας, που πωλούνται από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προτιμώνται από τους καταναλωτές βρίσκεται κάτω από κάποιου είδους προσφορά ή προωθητική ενέργεια (πηγή: IRI Hellas).

    Κι όμως παρά το "μπαράζ" των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών που έχει οδηγήσει τον Ιανουάριο σε μείωση των τιμών κατά 1,2% και σε αύξηση του τζίρου τον Ιανουάριο κατά 3,26%, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ αδυνατούν, ακόμη, να διεισδύσουν στη μεγάλη κατηγορία της επί ζυγίω αγοράς που ελέγχεται από τους φούρνους, τα κρεοπωλεία, τα οπωροπωλεία, τις λαϊκές αγορές, κ.λπ.

    Κάτι που επιβεβαιώνεται αφ ενός από τη διείσδυσή των επί ζυγίω προϊόντων στον συνολικό τζίρο των σούπερ μάρκετ. Αντιπροσωπεύουν μόλις το 25% της πίτας ή κάτω από το 18% αν εξαιρεθούν τα τυροκομικά προϊόντα. Και αφ ετέρου από το γεγονός ότι από τα 152 ευρώ που είναι η εβδομαδιαία δαπάνη των νοικοκυριών τα σούπερ μάρκετ "μαζεύουν" μόλις το 49% αυτής (πηγή: ΙΕΛΚΑ) και αυτά τα μοιράζονται τουλάχιστον δύο αλυσίδες κάθε φορά. Τα υπόλοιπα 77,52 ευρώ κατευθύνονται στα κρεοπωλεία, στα μίνι μάρκετ, στη λαϊκή αγορά, στα οπωροπωλεία, ιχθυοπωλεία, κ.λπ.

    Παρά τη μικρή ακόμη και σήμερα διείσδυσή τους στο μεγάλο "καλάθι” των σούπερ μάρκετ οι πωλήσεις των επί ζυγίω προϊόντων αυξήθηκαν τον Ιανουάριο κατά 6,29% στα 135 εκατ. ευρώ από 127 εκατ. ευρώ που ήταν τον Ιανουάριο του 2019 ενώ οι πωλήσεις των τυποποιημένων προϊόντων άγγιξαν τα 403 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 2,54%.

    Κινητήριος δύναμη της κατηγορίας των επί ζυγίω προϊόντων αποτέλεσαν τα τυροκομικά προϊόντα που παρήγαγαν τον Ιανουάριο το 28,8% του τζίρου οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 3,2%. Οι πωλήσεις φρούτων και λαχανικών, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία της επί ζυγίω αγοράς εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, αυξήθηκαν μόλις κατά 2,4%, του κρέατος 17,2%, του κοτόπουλου κατά 9,1% -και σε αυτή την κατηγορία οι προσφορές είναι σημαντικές-, των σαλατών που αντιπροσωπεύουν το 0,9% των επί ζυγίω πωλήσεων κατά 13,3%, των ψαριών υποχώρησαν 3,8% ενώ των αλλαντικών και αυτό είναι ενδιαφέρον στοιχείο ενισχύθηκαν κατά 6,2%.

    Ας δούμε όμως τη μεγάλη εικόνα τον Ιανουάριο και πως κινήθηκε η αγορά των σούπερ μάρκετ συνολικά. Τον Ιανουάριο η αγορά κινήθηκε ανοδικά όπως και οι προωθητικές ενέργειες.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI το ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκε κάτω από μια προσφορά ή προωθητική ενέργεια ήταν αυξημένο κατά 3,1 μονάδες σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019 όπου "μόλις” το 20,8% του τζίρου που παρήγαγαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προέρχονταν από προϊόντα που βρίσκονταν σε προσφορά ή προωθητική ενέργεια και υψηλότερη ακόμη και από το 2018 όπου οι προσφορές αντιστοιχούσαν στο 22,7% του τζίρου της κατηγορίας.

    Και αν το ποσοστό αυτό φαντάζει υψηλό ακόμη μεγαλύτερη είναι η διείσδυση των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών στα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας όπου το 37% του τζίρου προέρχεται από τις προσφορές έναντι 34,5% τον Ιανουάριο του 2019, 28% στα είδη νοικοκυριού από 26,9% και 21,6% στα τρόφιμα έναντι μόλις 17,7%.

    Ενώ για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια καταγράφεται σημαντική αύξηση 2,3% στο μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι το οποίο τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε στο 16,1% από τα ψηλά του 2014 που είχαν αγγίξει το 19%.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ