Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 22-Φεβ-2020 08:23

    Bήμα προς την αυτοχρηματοδότηση των ταμείων το νέο Ασφαλιστικό

    Bήμα προς την αυτοχρηματοδότηση των ταμείων το νέο Ασφαλιστικό
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δ. Κατσαγάνη

    Στη μείωση της τακτικής κρατικής επιχορήγησης και την αύξηση των εσόδων από εισφορών (την ίδια ώρα που προβλέπονται αυξήσεις στις συντάξεις), βασίζεται το "μίγμα" της πολιτικής της νέας ασφαλιστικής μεταρρύθμισης που φέρνει το νομοσχέδιο που κατέθεσε την περασμένη Δευτέρα ο Υπουργός Εργασίας, κος Γιάννης Βρούτσης και αναμένεται να ψηφισθεί έως το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας.

    Αυτό προκύπτει από την αναλογιστική μελέτη την οποία συνέταξε η Εθνική Αναλογιστική Αρχή και συνοδεύει το εν λόγω ν/σ για την πρώτη κρίσιμη 4ετη περίοδο υλοποίησης των διατάξεων Βρούτση, δηλαδή για το 2020-2023.

    Συγκεκριμένα, η μελέτη προβλέπει πως με την εφαρμογή της μεταρρύθμισης, η θεσμοθετημένη κρατική επιχορήγηση για την καταβολή των κύριων συντάξεων θα μειωθεί από το 5,5% του ΑΕΠ το 2019 στο 4,8% του ΑΕΠ το 2023.

    Συνεπώς αναμένεται μείωση της κρατικής χρηματοδότησης κατά 0,7 μονάδες του ΑΕΠ. Αυτή αντιστοιχεί, σε όρους ΑΕΠ του 2019, σε περίπου 1,3 δισ. ευρώ.

    Αντίθετα, χωρίς την εφαρμογή της μεταρρύθμισης, δηλαδή αν ίσχυε για την περίοδο 2020-2023, το ισχύον σύστημα (σ.σ. του νόμου Κατρούγκαλου), η θεσμοθετημένη κρατική επιχορήγηση προβλεπόταν να μειωθεί από το 5,5% του ΑΕΠ το 2019 στο 5,0% του ΑΕΠ, δηλαδή κατά 0,5 μονάδες ή κοντά 1 δισ. ευρώ, σε όρους ΑΕΠ του 2019.

    Μ΄ άλλα λόγια, μεταξύ του σεναρίου εφαρμογής της μεταρρύθμισης Βρούτση και του σεναρίου εφαρμογής της προηγούμενης μεταρρύθμισης (σ.σ. Κατρούγκαλου), προκύπτει μία διαφορά 0,2% ή κοντά 300 εκατ. ευρώ όσον αφορά την κρατική επιχορήγηση.

    Αντίθετα, οι προβλέψεις για τα έσοδα από εισφορές (εργοδοτών και ασφαλισμένων) κύριας σύνταξης παραμένουν ίδιες, τόσο με την εφαρμογή της μεταρρύθμισης Βρούτση, όσο και χωρίς αυτή. Αναλυτικά, τα εν λόγω έσοδα από το 5,6% του ΑΕΠ το 2019 αναμένεται να φτάσουν στο 6% του ΑΕΠ, το 2023. Δηλαδή αναμένεται να αυξηθούν κατά 0,4% του ΑΕΠ.

    Με δύο λόγια, ενώ αναμένεται η ίδια (τόσο με το ν. Κατρούγκαλου όσο και με τον επερχόμενο νόμο Βρούτση) αύξηση των εσόδων από εισφορές εργοδοτών και ασφαλισμένων, στο πεδίο της κρατικής επιχορήγησης προβλέπεται μεγαλύτερη μείωση με το νόμο Βρούτση σε σχέση με το νόμο  Κατρούγκαλου. Δηλαδή, θα αυξηθεί το "ειδικό βάρος" των εισφορών όσον αφορά τη χρηματοδότηση της κύριας ασφάλισης σε σχέση με εκείνο της χρηματοδότησης από το κράτος. Και αυτό γιατί το 2023, μετά την εφαρμογή της μεταρρύθμισης Βρούτση  τα έσοδα από εισφορές θα ανέρχονται στο 6% του ΑΕΠ, ενώ τα έσοδα από την κρατική επιχορήγηση στο 4,8% έναντι 5% που θα ανερχόταν με την εφαρμογή της μεταρρύθμισης Κατρούγκαλου.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ