Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 17-Ιαν-2020 08:14

    Γ. Ρέτσος: Ο Τουρισμός πρέπει να αποτελέσει στρατηγική επιλογή της Κυβέρνησης

    Γ. Ρέτσος: Ο Τουρισμός πρέπει να αποτελέσει στρατηγική επιλογή της Κυβέρνησης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ο Τουρισμός θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα της Κυβέρνησης, στρατηγική επιλογή και να πάρει το μερίδιο που του αναλογεί ήταν το "μήνυμα” που έστειλε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος σε εκδήλωση που πραγματοποίησε η Marketing Greece προς τους δημοσιογράφους με αφορμή την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας. "Κάτι που σου αποδίδει έσοδα, πρέπει να το χτίσεις και στρατηγικά” σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως οι συνθήκες στον τουριστικό χώρο και οι συγκυρίες μεταβάλλονται διαρκώς.

    Όπως τόνισε επίσης ο κ. Ρέτσος, ο ΣΕΤΕ βρίσκεται σε ανοικτή επικοινωνία με την Κυβέρνηση, ενώ έχει ήδη πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον Πρωθυπουργό κατά τη διάρκεια των γιορτών. 

    Ανεβαίνουν οι "μετοχές” του Τουρισμού

    Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία για το εννεάμηνο του 2019 που δημοσιοποίησε η Τράπεζα της Ελλάδος, οι διανυκτερεύσεις ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα ήταν αυξημένες κατά 3,1% (διαμορφώθηκαν στις 209.349 χιλ. την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2019, έναντι 202.974 χιλ. την αντίστοιχη περίοδο του 2018). Ο μεγαλύτερος όγκος των επισκέψεων, σε ποσοστό 87% του συνόλου, πραγματοποιήθηκε σε έξι περιφέρειες, ως εξής: Νοτίου Αιγαίου (6.026 χιλ.), Κεντρικής Μακεδονίας (5.903 χιλ.), Αττικής (4.655 χιλ.), Κρήτης (4.584 χιλ.), Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (3.217 χιλ.) και ονίων Νήσων (2.854 χιλ.). Οι ταξιδιώτες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα πραγματοποίησαν συνολικά 31.319 χιλ. επισκέψεις στις 13 περιφέρειες της χώρας. Ο αριθμός αυτός είναι μεγαλύτερος από τη συνολική εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση, καθώς ένας ταξιδιώτης μπορεί να επισκεφθεί περισσότερες από μία περιφέρειες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του. 

    Συνολικά, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου αυξήθηκε κατά 1,7% και διαμορφώθηκε στις 28,8 εκατ. ταξιδιώτες, ενώ τα έσοδα ανέβηκαν κατά 14,1%, φτάνοντας τα 16,1 δισ. ευρώ.

    Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2019, οι αεροπορικές αφίξεις ήταν ενισχυμένες κατά 3,8% και οι οδικές μειωμένες κατά 0,9%. Επίσης οι ταξιδιωτικές εισπράξεις συγκρίνοντας το 10μηνο 2019 με το αντίστοιχο 10μηνο 2018 παρουσίασαν αύξηση κατά 13,1%, φθάνοντας τα 17,5 δισ. ευρώ.

    Η στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού

    Στη συγκρότηση ομάδας εργασίας, αντικείμενο της οποίας είναι ο σχεδιασμός του οδικού χάρτη με στόχο τη δημιουργία Εθνικού Παρατηρητηρίου για την επίτευξη βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, προχωρά το υπουργείο Τουρισμού. Μεταξύ άλλων, θα έχει ως αντικείμενο την καταγραφή και την διερεύνηση τουριστικών και άλλων δεδομένων, που θα επιτρέπουν την ανάλυση τάσεων σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο, ώστε να είναι εφικτή η έγκαιρη λήψη αποτελεσματικών αποφάσεων διαχείρισης και προβολής του προορισμού "Ελλάδα" σε εθνικό και σε περιφερειακό επίπεδο. 

    Την Τετάρτη, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης είχε συνάντηση με τον Πρωθυπουργό στο πλαίσιο της εξάμηνης αξιολόγησης του κυβερνητικού έργου. Βασική προτεραιότητα αποτελεί η εκπόνηση Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Τουριστικής Ανάπτυξης (2021-2030) για την αναβάθμιση και περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

    Την ίδια στιγμή, η στρατηγική της Marketing Greece (μη κερδοσκοπική εταιρεία και πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος με αντικείμενο την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος) για τη νέα χρονιά επικεντρώνεται στην "εμπειρία” των επισκεπτών που έρχονται στην Ελλάδα, στη βιωσιμότητα και το περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζονται οι ενημερωτικές καμπάνιες για την ανάδειξη προορισμών και τα ταξίδια εξοικείωσης ξένων δημοσιογράφων.

    Βίκυ Κουρλιμπίνη
    vicky.kourlibini@capital.gr


     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ