Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 01-Ιαν-2020 10:08

    Πόσο τρέξαμε τελικά το 2019

    Πόσο τρέξαμε τελικά το 2019
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Από την εποχή που η Τζέιν Φόντα τη δεκαετία ’80 έκανε αεροβική γυμναστική και στους κινηματογράφους προβαλλόταν η ταινία Fame έχουν περάσει κοντά στις τέσσερις δεκαετίες, κατά τη διάρκεια των οποίων η αγορά των αθλητικών ειδών "έζησε" στιγμές δόξας αλλά και περιοδους πιέσεων.

    Τέσσερις δεκαετίες μετά η συγκεκριμένη αγορά εμφανίζει σημαντική ανάπτυξη ως απόρροια της στροφής των καταναλωτών σε έναν πιο ...αθλητικό τρόπο ζωής που έχει οδηγήσει σημαντική μερίδα εξ αυτών στα γυμναστήρια και όχι μόνο. Άλλωστε μεγάλο μερίδιο -το 64% των ενηλίκων πολιτών των ΗΠΑ- φορά αθλητικά ρούχα και αθλητικά παπούτσια στην καθημερινή του ζωή. Κάτι που συμβαίνει και στην Ελλάδα. Αποτέλεσμα η αγορά αθλητικών ειδών, τα τελευταία χρόνια, ακόμη και την περίοδο της κρίσης να εμφανίσει αντιστάσεις και να καταγράψει την τελευταία διετία 2018-2019 σωρευτική ανάπτυξη άνω του 15%, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς οι οποίοι αποτιμούν τον τζίρο της κατηγορίας στην Ελλάδα πάνω από μισό δισεκατομμύριο ευρώ.

    Σταγόνα στον παγκόσμιο "ωκεανό” της αγοράς αθλητικών ειδών η οποία πέρυσι παρήγαγε έσοδα 181 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τη Statista. Δηλαδή εμφάνισε αύξηση πάνω από 7 δισ. δολάρια σε σχέση με το 2018 ενώ εκτιμάται ότι θα πιάσει τα 208 δις. δολάρια το 2025. Μπορεί η συγκεκριμένη αγορά να "ελέγχεται" από τη Nike και τη Adidas, που σήμερα παράγουν πάνω από το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων και η πρωτοκαθεδρία τους να απειλείται από νέα brands όπως είναι η  Under Armor και η lululemon, ωστόσο στην κατηγορία έχουν εισέλθει και άλλοι παίκτες του χώρου της ένδυσης που "βλέπουν’ πως η αγορά του streetware μπορεί να φέρει τζίρο και να ανανεώσει το πελατολόγιό τους.

    Έτσι εκτός από τις παραδοσιακές εταιρείες αθλητικών ειδών που επωφελούνται από την αλλαγή στο καταναλωτικό μοντέλο, γνωστά brands όπως Balenciaga, Louis Vuitton, Gucci, Calvin Klein και Prada έχουν εντάξει στις σειρές τους πολυτελή κομμάτια streetwear, όπως μπλουζάκια και πάνινα παπούτσια για να "πιάσουν" τη νεολαία που διαθέτει και την αντίστοιχη οικονομική επιφάνεια. Και μέχρι στιγμής αυτή η στροφή τους έχει βγει. Οι πωλήσεις πολυτελών t-shirts "τρέχουν" με +25%, και +10-15% οι πωλήσεις μπουφάν και πάνινων παπουτσιών, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες.

    Επί ελληνικού εδάφους όλοι οι μεγάλοι του κλάδου αλλά και οι αλυσίδες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν είδαν τις πωλήσεις τους πέρυσι να αυξάνονται με υψηλό μονοψήφιο ρυθμό σε σχέση με το 2018, παρά τις πιέσεις που συνεχίζει να δέχεται η αγορά από τα ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού και από το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα. Ενδεικτική αυτής της τάσης είναι η πορεία των αλυσίδων INTERSPORT και TAF (όμιλος Fourlis) το πρώτο εξάμηνο του 2019 όπου οι πωλήσεις ενισχύθηκαν στα 74,4 εκατ. ευρώ από πάνω από 71 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2018, και το EBITDA υπερδιπλασιάσθηκε στα 11,5 εκατ. ευρώ (4,9 εκατ. ευρώ χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΑ 16) έναντι 4,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Η INTERSPORT διαθέτει 118 καταστήματα εκ των οποίων 50 στην Ελλάδα, και τα καταστήματα TAF είναι 13 στην Ελλάδα. Ο όμιλος Fourlis σχεδιάζει να ανοίξει ακόμη 5 καταστήματα INTERSPORT στην Ελλάδα και μέσα στην επόμενη 3ετία-5ετία να διευρύνει το δίκτυο της TAF στα 40 σημεία σε Ελλάδα και Τουρκία.

    Υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με το 2018 και βελτίωση της κερδοφορίας της πέτυχε πέρυσι και η adidas Hellas, 100% θυγατρική της γερμανικής Adidas AG, σύμφωνα με στελέχη της, παρά την πίεση στην ιδιωτική κατανάλωση. Το 2018, οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 115,835 εκατ. ευρώ έναντι 103,463 εκατ. ευρώ το 2017 καταγράφοντας αύξηση 11,96%. Η adidas Hellas A.E. δραστηριοποιείται κυρίως στη χονδρική και τη λιανική πώληση αθλητικών ειδών διανέμοντας προϊόντα της adidas και της Reebok. Ισχυρή παρουσία στην αγορά έχει και η Ζakcret AE, η ελληνική αλυσίδα αθλητικών και sportswear ειδών, που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1975 και σήμερα διαθέτει 22 φυσικά καταστήματα και 5 ηλεκτρονικά, που σημειώνει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Αρκεί να αναφέρουμε πως το 2018 εμφάνισε πωλήσεις 22.694.937,01 ευρώ, 26,17% υψηλότερες από το 2017.

    Σε ότι αφορά τη γαλλική αλυσίδα αθλητικών ειδών Decathlon, η οποία εισήλθε στην ελληνική αγορά με φυσική παρουσία στην εκπνοή του 2018 εγκαινιάζοντας το πρώτο της κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Mare West στην Κόρινθο, φαίνεται να ετοιμάζει νέα επέκταση στη χώρα. Από την άλλη πλευρά το δίκτυο της Nike στην Ελλάδα αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, περνά στον πρώην ποδοσφαιριστή Ιταλό επιχειρηματία Antonio Percassi. Ήδη από τον Μάιο του 2019 έχει ξεκινήσει η διακοπή των συμβάσεων της Folli Follie με τη NIKE για τα συμβόλαια εισαγωγής και διανομής των επώνυμων ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ της εταιρείας NΙΚΕ.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων