Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 29-Μαϊ-2019 16:26

    Με "δημιουργική λογιστική" δεν βλέπει δημοσιονομικό κενό το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής

    Με "δημιουργική λογιστική" δεν βλέπει δημοσιονομικό κενό το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Στέλιου Κραλογλου

    Με ένα έξυπνο "τρικ" το το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στην Βουλή (ΓΠΚΒ) κατέβασε την κοστολόγηση των μέτρων του λεγόμενου "πακέτου Τσιπρα" σε περίπου 1 δισ. ευρώ για να ισχυριστεί ότι οι "παροχές" δεν ξεπερνούν το δημοσιονομικό περιθώριο του 2019, δηλαδή τα 1,14 δισ.

    Ουσιαστικά ακολουθεί την ίδια λογιστική πρακτική που ξεκίνησε πρώτος ο υπουργός Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτoς: πρόσθεσε τα έσοδα από τις ρυθμίσεις των 120 δόσεων (τα οποία είναι σαφώς θεωρητικά) στο "πακέτο Τσίπρα" για να "απαλύνει" τις απώλειες εσόδων που θα προκαλέσουν οι παροχές.

    Σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ), η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ και η καταβολή της λεγόμενη 13ης σύνταξης θα στοιχίσουν στα κρατικά ταμεία, φέτος, 1,27 δισ. ευρώ, όταν ο δημοσιονομικός χώρος κατά την κυβέρνηση είναι 1,14 δισ. ευρώ. Στην τριμηνιαία έκθεση το ΓΠΚΒ πρόσθεσε σε αυτά  και τα εκτιμώμενα έσοδα από τις ρυθμίσεις των 120 δόσεων (τα οποία, όπως αποκάλυψε το Capital.gr, θα κινηθούν κάτω από τον στόχο), ώστε να περιορίσει την κοστολόγηση στο 1 δισ. ευρώ ( βλ. Πίνακα).

    Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην έκθεση που κινείται πάνω στην γραμμή των κυβερνητικών εξαγγελιών: "Η συνολική επίπτωση των μέτρων για το 2019, σύμφωνα με τις εκθέσεις (εδώ γίνεται η δημιουργική λογιστική) του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, είναι κοντά στο 0,55% του ΑΕΠ και μπορεί να καλυφθεί από τον προβλεπόμενο δημοσιονομικό χώρο". Παράλληλα το ΓΠΚΒ  τονίζει τα εξής:

    "Τα πρόσφατα επεκτατικά μέτρα ευνοούν κατά κύριο λόγο τους συνταξιούχους αλλά και τους συναλλασσόμενους στις αγορές αγαθών που μειώνεται ο ΦΠΑ. Ειδικά για το δεύτερο, η κατανομή του οφέλους μεταξύ καταναλωτών και παραγωγών θα εξαρτηθεί από την επίπτωση στις τελικές τιμές των αγαθών, η οποία με τη σειρά της εξαρτάται από τις συνθήκες που επικρατούν σε κάθε αγορά.

    Τα επεκτατικά μέτρα αναμένεται να επιδράσουν θετικά στην ιδιωτική κατανάλωση η οποία, κατά το μέρος που δεν καταλήξει σε εισαγωγές, θα ενισχύσει τον ετήσιο ρυθμό μεγέθυνσης. Αυτό θα αντισταθμίσει εν μέρει το δημοσιονομικό τους κόστος, ωστόσο δεν θα πρέπει να υπάρχει η εσφαλμένη εντύπωση ότι η αντιστάθμιση θα είναι πλήρης και τα επεκτατικά μέτρα είναι αυτοχρηματοδοτούμενα". 

    Το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή , παραθέτει και στοιχεία αναφορικά με την περυσινή υπεραπόδοση επί του πρωτογενούς πλεονάσματος. Το 2018 , σε όρους ενισχυμένης εποπτείας το πρωτογενές πλεόνασμα ανήλθε σε 7,928 δισ. ευρώ ( (4,3% του ΑΕΠ) όταν ο στόχος αφορούσε σε πλεόνασμα 6,465 δις ευρώ ( 3,5% του ΑΕΠ), διαμορφώνοντας έτσι ένα δημοσιονομικό περιθώριο 1,462 δις ευρώ. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων