Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 09-Μαϊ-2019 08:37

    Μείωση ΦΠΑ, πολύ κακό για το τίποτα;

    Μείωση ΦΠΑ, πολύ κακό για το τίποτα;
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Μικρή έως ανεπαίσθητη εκτιμάται ότι θα είναι η επίδραση της μείωσης του ΦΠΑ στο "καλάθι” της νοικοκυράς, και αυτό γιατί αρκετές επιχειρήσεις είχαν υποστηρίξει κατά το παρελθόν, όταν δηλαδή ο ΦΠΑ στην εστίαση και στα τρόφιμα, είχε πάει από το 13% στο 23% και μετά στο 24%, τον είχαν απορροφήσει.

    Αυτό υποστηρίζουν πηγές της αγοράς στο Capital.gr σημειώνοντας πως η μείωση του ΦΠΑ περιορίζεται σε συγκεκριμένα είδη, τα οποία δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης (σ.σ. αφορά καφέ, τσάι, ζάχαρη, αλάτι, ξύδι, αλλαντικά, σνακ, κονσέρβες, κ.λπ.). Βέβαια υπάρχουν και τα παράδοξα όπως, ότι την στιγμή που ο ΦΠΑ στην εστίαση μειώνεται από το 24% στο 13%, ο ΦΠΑ στον καφέ και στα ροφήματα που πωλούνται στο σούπερ μάρκετ παραμένουν στον υψηλό συντελεστή.

    Πάντως οι εκπρόσωποι του κλάδου της εστίασης δηλώνουν ικανοποιημένοι για αυτή την εξέλιξη. Υποστηρίζουν πως ο καταναλωτής θα δει μειώσεις στον λογαριασμό του, ενώ εκτιμούν ότι μέσω του μέτρου θα μειωθεί και η φοροδιαφυγή.

    Με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, να χαρακτηρίζει την εξαγγελία για τη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ σε εστίαση και ενέργεια (άμεσα) και στη διαμονή (από 01.01.20), πως κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Και να ζητά μείωση του ΦΠΑ στις μεταφορές, όπου ο συγκεκριμένος συντελεστής αυξήθηκε το 2015 από το 13% στο 24%.

    Από την πλευρά του λιανεμπορίου τροφίμων στελέχη του χαρακτηρίζουν θετικό το μέτρο το οποίο έρχεται σε μια στιγμή, όπως σημειώνουν, που η αγορά εμφανίζει μικρούς ρυθμούς αύξησης της κατανάλωσης. Εκτιμούν δε πως η μείωση του ΦΠΑ θα περάσει στην κατανάλωση διότι είναι αρκετά πιεσμένη και χρειάζεται την ενίσχυση του τζίρου.

    Το τι θα γίνει στην πράξη μένει να φανεί, αναφέρουν άλλες πηγές, οι οποίες σημειώνουν πως και μόνο η είδηση της μείωσης δημιουργεί προσδοκίες και αυξάνει την καταναλωτική εμπιστοσύνη. Και βελτιώνει το περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων, αναφέρουν χαρακτηριστικά.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων