Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 01-Μαϊ-2019 09:18

    Γιατί η 1η Μαΐου "τρομάζει" το λιανεμπόριο

    Γιατί η 1η Μαΐου "τρομάζει" το λιανεμπόριο
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η 1η Μαΐου "τρομάζει" το λιανεμπόριο και τους προμηθευτές, όχι για τον λόγο που ίσως φαντάζεστε. Η 1η Μαΐου, που εφέτος έπεσε λίγα εικοσιτετράωρα μετά το Πάσχα, κόβει στην κυριολεξία στη μέση την τρέχουσα εβδομάδα. Αποτέλεσμα τα καταστήματα να λειτουργήσουν δύο ημέρες λιγότερες. Τι και αν την ερχόμενη Κυριακή, βάσει της νομοθεσίας τα καταστήματα έχουν τη δυνατότητα να παραμείνουν ανοικτά. Το μέτρο το εκμεταλλεύονται κυρίως τα καταστήματα διαρκών καταναλωτικών αγαθών και όχι τα καταστήματα τροφίμων.

    Οπότε το γεγονός ότι εφέτος η 1η Μαΐου –σ.σ. παραδοσιακά πριν την 1η Μαΐου η κατανάλωση καταγράφει άνοδο- συνέπεσε χρνικά με την εορταστκή περίοδο του Πάσχα θεωρείται από τους παίκτες του κλάδου ως μια ακόμη χαμένη εβδομάδα για την κατανάλωση και τον τζίρο τους. 

    Αλλά και η Μεγάλη Εβδομάδα, δεν ήταν και η καλύτερη αφού η κατανάλωση δεν "έπιασε" τα επιθυμητά νούμερα. Αντιθέτως εφέτος υπήρξε στην κυριολεξία η "σφαγή των αμνών" όπου οι αλυσίδες, σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν τους καταναλωτές, επιδόθηκαν σε αγώνα δρόμου, ρίχοντας την τιμή του οβελία κάτω από τα 5,40 ευρώ το κιλό. Ο επίσημος λογαριασμός για το πως κινήθηκε η αγορά τον Απρίλιο αναμένεται να βγει μέσα στις επόμενες εβδομάδες. 

    Το πρώτο τρίμηνο –σ.σ. στη μέτρηση εφέτος περιλαμβάνεται και η 31η Δεκεμβρίου του 2018- οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων ενισχύθηκαν κατά 5,7% και το πρώτο δίμηνο κατά 6,1%, σύμφωνα με τη Nielsen.

    Σύμφωνα πάντως με την Ελληνική Στατιστική Αρχή ο όγκος πωλήσεων στα είδη διατροφής, συνέχισε να καταγράφει απώλειες 5,9% και 6,9% στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, παρά τις αντιθέτου εκτιμήσεις των εταιρειών μέτρησης της κατανάλωσης, οι οποίες δεν "σκανάρουν" όλη την αγορά.

    Σε επίπεδο κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο ο δείκτης μειώθηκε 2,3% τον Φεβρουάριο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου του 2018. Η πτώση προήλθε από τη μείωση κατά 5,5% στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, -5,3% στα φαρμακευτικά και καλλυντικά προϊόντα και -0,3% στα καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων, αλλά και -5,9% των πωλήσεων στα προϊόντα ένδυσης-υπόδησης. 

    Κατηγορία η οποία συνέχισε να καταγράφει απώλειες και τη Μεγάλη Εβδομάδα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, την Πασχαλινή περίοδο, όπου αλλάζει "χέρια" 1,5 δισ. ευρώ, κατεγράφη μείωση 4-6% στον τζίρο σε σχέση με πέρυσι. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων