Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 25-Απρ-2019 13:04

    Φιλομαθείς οι Έλληνες… τον Φεβρουάριο

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Φιλομαθείς οι Έλληνες… τον Φεβρουάριο

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Φιλομαθείς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ήταν οι Έλληνες τον Φεβρουάριο. Βιβλία, χαρτικά και λοιπά είδη, μαζί με τα έπιπλα-ηλεκτρικά είδη-οικιακό εξοπλισμό, τα καύσιμα και τα λιπαντικά αυτοκινήτων, ήταν οι μόνες κατηγορίες προϊόντων όπου ενισχύθηκε ο όγκος πωλήσεων τους. 

    Σύμφωνα με τον ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης όγκου πωλήσεων στα βιβλία, χαρτικά και λοιπά αυξήθηκε κατά 14,4%, αύξηση 6,6% σημείωσε ο δείκτης στην κατηγορία έπιπλα, ηλεκτρικά είδη και οικιακός εξοπλισμός και 2% στα καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018. 

    Στον αντίποδα, ο όγκος πωλήσεων στα είδη διατροφής, συνέχισε να καταγράφει απώλειες 5,9% και 6,9% στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, παρά τις αντιθέτου εκτιμήσεις των εταιρειών μέτρησης της κατανάλωσης, οι οποίες δεν "σκανάρουν" όλη την αγορά. 

    Το "καμπανάκι" όμως, για την κατάσταση στην οικονομία, προέρχεται από την πορεία των πωλήσεων των πολυκαταστημάτων και των ειδών ένδυσης και υπόδησης. Έτσι ενώ κανείς θα περίμενε πως κατά την πορεία των εκπτώσεων οι πωλήσεις, τουλάχιστον σε επίπεδο όγκου, θα ήταν αν όχι ανοδικές τουλάχιστον στάσιμες, αυτό δεν επιβεβαιώθηκε. 

    Αντιθέτως από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (http://www.statistics.gr/documents/20181/35e86478-8036-4905-9c11-4e25d80df99e) προκύπτει πως οι έμποροι δεν ξεπούλησαν –τον Φεβρουάριο ολοκληρώθηκαν οι χειμερινές εκπτώσεις. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ο δείκτης όγκου πωλήσεων των πολυκαταστημάτων υποχώρησε κατά 11,8%, στο -4% ήταν η πτώση στα καταστήματα ένδυσης-υπόδησης, και -6,1% στα φαρμακευτικά και καλλυντικά προϊόντα. 

    Αποτέλεσμα ο γενικός δείκτης όγκου πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Φεβρουάριο να υποχωρήσει κατά -3,3% και ο γενικός δείκτης, εκτός καυσίμων και λιπαντικών αυτοκινήτων κατά -4,2%. 

    Σε επίπεδο κύκλου εργασιών ο δείκτης μειώθηκε 2,3% τον Φεβρουάριο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου του 2018. Η πτώση προήλθε από την πτώση κατά 5,9% των πωλήσεων στα προϊόντα ένδυσης-υπόδησης, -5,5% στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, -5,3% στα φαρμακευτικά και καλλυντικά προϊόντα και -0,3% στα καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων. Στον αντίποδα άνοδο στον κύκλο εργασιών 11,7% οι πωλήσεις βιβλίων, χαρτικών και λοιπών ειδών. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων