Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 08-Απρ-2019 17:49

    Άρης Ξενόφος: Μπουλντόζα στο Ελληνικό μετά το καλοκαίρι

    Άρης Ξενόφος: Μπουλντόζα στο Ελληνικό μετά το καλοκαίρι
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 19:04

    Την πεποίθησή του ότι μετά το καλοκαίρι θα μπει μπουλντόζα στο Ελληνικό, εξέφρασε ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ 'Αρης Ξενόφος, υπογραμμίζοντας ότι το φετινό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων που διαχειρίζεται το ταμείο ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ και αφορά περιουσιακά στοιχεία - "ναυαρχίδες". "Είμαστε πολύ κοντά στο να ολοκληρωθεί η εμβληματική αυτή επένδυση", είπε ο κ. Ξενόφος για το Ελληνικό, στη διάρκεια ομιλίας του στο συμπόσιο που πραγματοποίησε στη Θεσσαλονίκη η Ελληνική Επιτροπή του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC), με θέμα "Η Θεσσαλονίκη Πύλη Ανάπτυξης για την Ευρώπη και τη Μεσόγειο".

    Χαρακτήρισε το 2018 χρονιά-ρεκόρ για το ταμείο, που όπως είπε ενεργοποίησε πρόγραμμα 2 δισ. ευρώ, που είναι το μεγαλύτερο από το 2011 οπότε και ιδρύθηκε το ΤΑΙΠΕΔ. Αναφερόμενος στον προγραμματισμό του ΤΑΙΠΕΔ και στα περιουσιακά στοιχεία "ναυαρχίδες" που διαχειρίζεται, συμπεριέλαβε το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, επισημαίνοντας ότι προς ιδιωτικοποίηση οδεύουν και τα 10  περιφερειακά λιμάνια στη χώρα, ενώ γνωστοποίησε ότι μετά το Πάσχα θα "τρέξει" και η διαγωνιστική διαδικασία για αυτά της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας. Σε ό,τι αφορά την ομάδα μαρίνων που θα ακολουθήσουν είπε: "Ευελπιστώ να ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα στις 16/4 ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Αλίμου" και πρόσθεσε ότι "θα ακολουθήσουν και άλλες στην πλευρά του Ιουνίου και του Αιγαίου.

    Στο πλάνο πάντως του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με τον κ. Ξενόφο, συμπεριλαμβάνονται ιαματικές πηγές, ενώ αναφερόμενος στον τομέα της ενέργειας δήλωσε: "Σχεδιασμός μας είναι η πώληση της εμπορικής δραστηριότητας της ΔΕΠΑ και η δημιουργία υπόγειας αποθήκης αερίου στην Καβάλα, που αποτελεί για εμάς και μια στρατηγικής φύσης παρέμβαση".

    Ο κ. Ξενόφος γνωστοποίησε ειδικότερα ότι ως το τέλος του 2019, το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να διενεργήσει διαγωνισμό για τη δημιουργία -στο εξαντλημένο θαλάσσιο κοίτασμα της Νότιας Καβάλας- υπόγειας αποθήκης αερίου, της μοναδικής που θα διαθέτει η Ελλάδα, η οποία κρίνεται ως απολύτως αναγκαία για λόγους ενεργειακής ασφάλειας και ομαλής λειτουργίας της αγοράς. Η συγκεκριμένη αποθήκη, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης μεγάλων ποσοτήτων αερίου ακόμη και για οκτώ - εννέα μήνες, εκτιμάται ότι θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και για την τροφοδοσία περιοχών της Βαλκανικής, εφόσον συνδεθεί με το υφιστάμενο και σχεδιαζόμενο σύστημα αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου.

    Ειδικότερα για τα δύο λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας ανέφερε πως οι πιθανοί επενδυτές θα έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον ταυτόχρονα και για τα δύο. Όπως είπε, παρότι οι δύο διαγωνισμοί - που αναμένεται να βγουν στο αέρα μετά το Πάσχα - θα προκηρυχθούν ξεχωριστά, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να διεκδικήσουν "πακέτο" ΟΛΑ και ΟΛΚ. Κατά τον εκτελεστικό πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, με αυτόν τον τρόπο εκτιμάται ότι θα υπάρξει πρόσθετο ενδιαφέρον και υψηλότερο τίμημα.

    Στο μεταξύ, για το 2020 μετατίθεται ο διαγωνισμός παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, σύμφωνα πάντα με τον κ. Ξενόφο, ο οποίος επισήμανε ότι πρόκειται για έναν σύνθετο διαγωνισμό, με αρκετές δυσκολίες, γεγονός που εξηγεί τη χρονική μετάθεση της προθεσμίας κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών. Με βάση το νέο χρονοδιάγραμμα, οι δεσμευτικές προσφορές αναμένονται τον φετινό Οκτώβριο. Πάντως, πρόοδος σημειώνεται το τελευταίο διάστημα στο συγκεκριμένο πεδίο σε μια σειρά από εκκρεμότητες: μεταξύ άλλων, έχουν προωθηθεί θέματα όπως οι μελέτες για την αδειοδότηση των σηράγγων της Εγνατίας Οδού, τα ηλεκτρονικά διόδια, οι συμβάσεις για την κατασκευή των σταθμών διοδίων και θέματα προϋπολογισμού. Μάλιστα, η Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG MOVE) αναμένεται σύντομα να παραδώσει την έκθεσή της για την τιμολογιακή πολιτική των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, θέμα για το οποίο υπήρξαν το τελευταίο διάστημα συναντήσεις στελεχών της με εκπροσώπους του ελληνικού υπουργείου Υποδομών.

    Στο επόμενο δίμηνο, τέλος, αναμένεται να προκηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Μαρίνας Αρετσούς στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τον κ. Ξενόφο, η κατάρτιση του νέου ειδικού χωροταξικού σχεδίου έχει ήδη ολοκληρωθεί από πλευράς του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ πρόκειται να ακολουθήσει διαβούλευση με τον δήμο Καλαμαριάς και τους τοπικούς φορείς. Παράλληλα, βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης η νέα στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που περιλαμβάνει τη χωροταξική μελέτη, χρήσεις γης και όρους δόμησης, ώστε στη συνέχεια -και μετά την έγκρισή της- να προχωρήσει η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για τη μεγέθυνση της μαρίνας και τις χρήσεις. Μεταξύ άλλων, με βάση το νέο σχέδιο, αυξάνονται οι θέσεις ελλιμενισμού για τα σκάφη, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα πρόσδεσης και μεγαλυτέρων σκαφών.

    ΟΛΘ: Ολοκλήρωση επενδύσεων ως τέλος 2022

    Τη δέσμευσή του ότι τέλος του 2022 θα ολοκληρωθεί το επενδυτικό σχέδιο ύψους 180 εκατ. ευρώ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έδωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι δεν είναι υποχρεωτικές βάσει της σύμβασης παραχώρησης που υπογράφηκε, αλλά επειδή είναι απαραίτητες για το λιμάνι. "Περιμένουμε και το ελληνικό δημόσιο να ανταποκριθεί σε όσα ανάλαβε και να εκτελέσει τα έργα συνδέσεων του ΟΛΘ με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο", πρόσθεσε και επισήμανε: "Η κοινοπραξία δεν πήρε το λιμάνι πέρυσι τον Μάρτιο σε πολύ καλή κατάσταση, αφού ναι μεν είχε καλά οικονομκά μεγέθη, αλλά του έλειπαν υποδομές, εξοπλισμός και όραμα και προοπτικά με καινούρια έργα".

    Πρόσθεσε ότι η νέα διοίκηση του ΟΛΘ εργάζεται για τη δημιουργία δικτύου συνεργαζόμενων υποδομών στις γειτονικές χώρες, με τα λεγόμενα dry ports, ενώ τόνισε ότι στον ένα χρόνο που η ΟΛΘ Α.Ε. βρίσκεται στο μάνατζμεντ της κοινοπραξίας των ιδιωτών μετόχων, πέτυχε την σημαντική μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πλοίων, από 28,5 ώρες κατά μέσο όρο στη ράδα, σε 8,1 ώρες τον Μάρτιο.

    Αναφερόμενος δε στα θετικά βήματα που έγιναν τον τελευταίο χρόνο, ο ίδιος τόνισε ότι η νέα διοίκηση διεύρυνε τις σχέσεις με τους πελάτες από τις γειτονικές χώρες και άνοιξε νέες αγορές όπως αυτή του Κοσόβου. "Είναι κρίσιμο να φτιάξουμε δίκτυο υποδομών ώστε η πόρτα του λιμανιού να βρίσκεται στις γειτονικές χώρες, πριν το Πάσχα θα γίνουν σχετικές ανακοινώσεις" τόνισε και διευκρίνισε ότι στόχος του ΟΛΘ δεν είναι να συγκεντρώσει όλες τις δραστηριότητες μέσα στο λιμάνι αλλά να "χτίζει" συνεργασίες με όλη την αλυσίδα των επιχειρήσεων logistics.

    ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Με άλλο προφίλ ο σιδηρόδρομος το 2020

    "Μέσα στο 2020 η εικόνα του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα θα είναι τελείως διαφορετική", επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλππος Τσαλίδης, τονίζοντας ότι με βάση το επενδυτικό σχέδιο για την περίοδο 2019-2023, η εταιρεία, μέλος του ιταλικού ομίλου F.S.I., θα φέρει νέα τρένα. Επισήμανε ότι εντός του τρέχοντος μηνός, αναμένεται να δοθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η διπλή ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ώστε το νέο γρήγορο δρομολόγιο να ξεκινήσει στις αρχές Μαΐου, ενώ τόνισε ότι μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες και θα εκτελείται σε πρώτη φάση από μία νέα αμαξοστοιχία, ενώ θα προστεθούν συνολικά πέντε τρένα. Κατά τον ίδιο, μετά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα έχουν εγκατασταθεί τα απαραίτητα συστήματα, ώστε να μειωθεί ο χρόνος ακόμη περισσότερο στις 3 ώρες και 20 λεπτά.

    Πηγή: ΑΜΠΕ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων