Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 28-Μαρ-2019 08:29

    Τουρισμός: Πού χάνει πόντους, πού κερδίζει τις εντυπώσεις η Ελλάδα

    Τουρισμός: Πού χάνει πόντους, πού κερδίζει τις εντυπώσεις η Ελλάδα
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μπορεί οι ελληνικοί προορισμοί να διατηρούν ψηλά την ζήτηση και αυτή τη σεζόν στις βασικές αγορές του εξωτερικού, οι τουρίστες όμως που έρχονται στην Ελλάδα φαίνεται σε μεγάλο ποσοστό να μην σχεδιάζουν να επαναλάβουν το ταξίδι τους στη χώρα μας.

    Η αιτία βρίσκεται σε μια σειρά από μειονεκτήματα που ακόμη δεν έχουν αντιμετωπιστεί, κυρίως σε ό,τι αφορά τις υποδομές, γεγονός που στερεί από τον ελληνικό τουρισμό πολύτιμους "πόντους" σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό στην περιοχή της Νότιας Μεσογείου (Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Μάλτα, Τουρκία, Κροατία).

    Η μελέτη με τίτλο: "Αξιολόγηση του brand "Ελλάδα" και σύγκριση με τον ανταγωνισμό στη Νότια Ευρώπη βάσει της εμπειρίας των τουριστών”, που εκπόνησε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων είναι ενδεικτική της εικόνας που αποκομίζουν οι ξένοι τουρίστες.

    Η Ελλάδα, σύμφωνα με τη μελέτη, επιτυγχάνει υψηλά και ανταγωνιστικά επίπεδα συνολικής ικανοποίησης και σχέσης ποιότητας/τιμής κατά τη διάρκεια της διαμονής. Το καθαρό ποσοστό των "θερμών υποστηρικτών" μετά την επίσκεψη συμβαδίζει με τον ανταγωνισμό. Όμως, υπάρχει χαμηλότερη - σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό- πρόθεση επανάληψης της επίσκεψης.

    Όπως φάνηκε στη μελέτη, η Ελλάδα υστερεί σημαντικά έναντι των ανταγωνιστριών χωρών σε ζητήματα που σχετίζονται  με την καθαριότητα, την άναρχη πολεοδομία και ευκολία περιήγησης, τις οδικές υποδομές και τη σηματοδότηση στους τουριστικούς προορισμούς.

    Αλλά και σε ότι αφορά τα "δυνατά χαρτιά" του ελληνικού τουρισμού, τα συμπεράσματα δεν ήταν καλύτερα. Παρά την ύπαρξη παγκοσμίου φήμης και εμβληματικών ιστορικών αξιοθέατων, η Ελλάδα συγκεντρώνει λιγότερο ευνοϊκή βαθμολογία σε σχέση με τον μέσο όρο ανταγωνισμού για την ποικιλομορφία και τη συντήρηση των ιστορικών της χώρων. Ωστόσο, οι αντιλήψεις για την τιμή, τη φιλοξενία από το προσωπικό και την ευκολία επίσκεψης σημειώνουν ανταγωνιστικές βαθμολογίες.

    δψσδδζ

    Επιπλέον, η Ελλάδα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική στην εμπειρία παραλίας, με πολύ υψηλή βαθμολογία για την ομορφιά, την ποικιλομορφία και την εξαιρετικά ασφαλή κολύμβηση. Ωστόσο, υστερεί έναντι του ανταγωνισμού ως προς την καθαριότητά των παραλιών.

    ωψφδχσφδ

    Αντίστοιχα φαίνεται ότι η χώρα μειονεκτεί σημαντικά στην παροχή επαρκούς πληροφόρησης τόσο μέσω των κέντρων πληροφόρησης (info-centers) όσο και της ποιότητας των διαθέσιμων εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας (mobile apps).

    Οι περιορισμένες επιλογές και η χαμηλή σχέση ποιότητας-τιμής ως προς το shopping καταγράφεται επίσης ως παράγοντας που χρήζει βελτίωσης ειδικά στους city break προορισμούς. 

    Στα θετικά, η χώρα μας, έχει θετικές επιδόσεις στα εξής: στη φιλικότητα των κατοίκων και πολύ θετικές επιδόσεις στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών από το ανθρώπινο δυναμικό στα καταλύματα, στα καταστήματα εστίασης, στα μουσεία, στις δημόσιες μεταφορές. Έχει υψηλά επίπεδα ικανοποίησης σχετικά με τη διαμονή και την ποιότητα του φαγητού, ενώ σε επίπεδο μέσων μαζικής μεταφοράς, η Ελλάδα βρίσκεται σε αποδεκτά επίπεδα, λίγο υψηλότερα από τον ανταγωνισμό και ιδιαίτερα ως προς τις τιμές.  

    Η μελέτη εκπονήθηκε από την TCI Research για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ, για ταξίδια στο διάστημα 2015-17. 

    Βίκυ Κουρλιμπίνη
    Vicky.kourlibini@capital.gr

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων