Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 16-Νοε-2017 14:28

    Ελεγκτικό Συνέδριο ΕΕ: Αδικαιολόγητη υποχώρηση της Κομισιόν έναντι του ΔΝΤ στα εργασιακά

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Ελεγκτικό Συνέδριο ΕΕ: Αδικαιολόγητη υποχώρηση της Κομισιόν έναντι του ΔΝΤ στα εργασιακά

    Του Δημήτρη Κατσαγάνη

    Σε πέντε σημεία κάνει κριτική το Ελεγκτικό Συνέδριο σε σχέση με τις μνημονιακές μεταρρυθμίσεις στο εργασιακό στην Ελλάδα. Αυτά είναι τα ακόλουθα :

    * Η Κομισιόν δεν δικαιολόγησε πλήρως τη μετατόπιση της θέσης της υπέρ του ΔΝΤ στο ''μέτωπο'' της προστασίας της εργασίας

    Οι ενεργητικές πολιτικής απασχόλησης και η καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας δεν υπόκεινται στον "έλεγχο" του προγράμματος προσαρμογής (σ.σ. Δεν αποτελούν προαπαιτούμενα των αξιολογήσεων)

    Δεν προσδιορίστηκαν οι συνέπειες των εργασιακών μεταρρυθμίσεων

    Δεν ελήφθη υπόψη το γεγονός ότι στις μικρές επιχειρήσεις δεν υπάρχει εκπροσώπηση των εργαζομένων έτσι ώστε να υπογραφούν συλλογικές επιχειρησιακές συμβάσεις

    Εντοπίστηκαν προβλήματα ''αλληλουχίας'' των εργασιακών μεταρρυθμίσεων που, μάλιστα, δεν σχετίζονται με ενδεχόμενες καθυστερήσεις υλοποίησης τους.

    Πιο συγκεκριμένα , στην έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου σημειώνεται πως :

    1) "Παράλληλα με τα μέτρα απελευθέρωσης, από το δεύτερο πρόγραμμα και εξής δίδεται ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στην καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας και σε ενεργητικές πολιτικές για την αγορά εργασίας, με άμεσο στόχο τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, τα συγκεκριμένα ζητήματα, ωστόσο, δεν καλύπτονται από τον εν προκειμένω έλεγχο".

    2) "Δεν έγινε καμία απόπειρα να προσδιοριστεί ποσοτικά ο αντίκτυπος ή ο επιμερισμός της επιβάρυνσης, είτε για συγκεκριμένα μέτρα είτε για το σύνολο των μεταρρυθμίσεων της αγοράς εργασίας".

    3) "Όσον αφορά τους συμβιβασμούς μεταξύ των εταίρων της τρόικας, η άποψη της Επιτροπής επικράτησε σε ορισμένες περιπτώσεις (δεν επεβλήθη μείωση μισθών στον ιδιωτικό τομέα, όπως πρότεινε το ΔΝΤ), ενώ εκείνη του ΔΝΤ επικράτησε σε άλλες (π.χ. η νομοθεσία για την προστασία της εργασίας κατέστη περισσότερο φιλελεύθερη μετά τον πρώτο κύκλο μεταρρυθμίσεων). Στη δεύτερη περίπτωση, η Επιτροπή δεν ήταν σε θέση να αιτιολογήσει πλήρως την παρέκκλιση από την αρχική της θέση".

    4) "Σε ορισμένες περιπτώσεις, για τον σχεδιασμό ειδικών όρων δεν ελήφθησαν επίσης υπόψη τα ειδικά χαρακτηριστικά της ελληνικής οικονομίας και, εν προκειμένω, η επικράτηση των πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων. Παραδείγματος χάριν, η μεταρρύθμιση της διαπραγμάτευσης των μισθών παρείχε αρχικά τη δυνατότητα διαπραγμάτευσης σε επίπεδο εταιρείας, παρότι εξακολουθούσε να προϋποθέτει τυπική εκπροσώπηση των εργαζομένων. Δεδομένου ότι οι μικρές επιχειρήσεις συχνά δεν διαθέτουν τέτοια εκπροσώπηση, δεν μπορούσαν να επωφεληθούν των μεταρρυθμίσεων. Το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε μόνον αργότερα στο πρώτο πρόγραμμα με τη θέσπιση των "ενώσεων προσώπων".

    5) "Οι μεταρρυθμίσεις της αγοράς εργασίας ξεκίνησαν το 2010 και οι ελληνικές αρχές υλοποίησαν τον πρώτο κύκλο τους (διαπραγμάτευση μισθών και νομοθεσία για την προστασία της εργασίας) λίγο μετά την έγκριση του προγράμματος. Ωστόσο, μολονότι αρκετά μέτρα του προγράμματος υλοποιήθηκαν την περίοδο 2010-2016, τα ίδια θέματα επανήλθαν στις διαπραγματεύσεις του τρίτου προγράμματος. Οι εξελίξεις αυτές παραπέμπουν στην ύπαρξη προβλημάτων όσον αφορά τον χρονισμό και την αλληλουχία των μεταρρυθμίσεων, τα οποία δεν οφείλονται μόνο στις καθυστερήσεις υλοποίησης". 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων