Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 22-Μαϊ-2017 17:08

    Γερμανός πρόξενος: Εξαιρετικά τα ελληνικά προϊόντα, αλλά απαιτείται προσπάθεια για την προώθησή τους

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    "Τα ελληνικά προϊόντα (διατροφής) είναι εξαιρετικά" αλλά η θέση τους στη γερμανική αγορά δεν είναι αντίστοιχη των δυνατοτήτων και των προοπτικών που υπάρχουν για ακόμη μεγαλύτερη παρουσία τους σε αυτήν, τονίζει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γενικός πρόξενος της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, Βάλτερ Στέχελ (Walter Stechel), ο οποίος παραβρέθηκε στις εργασίες του 4ου ελληνογερμανικού Φόρουμ Τροφίμων στην Καβάλα.

    Ο κ. Στέχελ υπογραμμίζει ότι "προτεραιότητα" για τον Γερμανό καταναλωτή είναι η "ποιότητα" του προϊόντος και γι' αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντική η πιστοποίηση και η σήμανση του προϊόντος και να είναι αναγνωρίσιμο σε ό,τι αφορά την προέλευση και τις προδιαγραφές του, ενώ από την άλλη, θα πρέπει και η τιμή του να είναι ανταγωνιστική.

    Σημειώνει δε, ότι η γερμανική αγορά δείχνει να θέλει να ελκύσει ελληνικά προϊόντα, κυρίως αγροδιατροφής, περισσότερο από ότι η ελληνική αγορά φαίνεται ικανή να προωθήσει προς αυτήν και υπογραμμίζει ότι για να ξεπεραστούν οι δυσκολίες απαιτείται από την ελληνική πλευρά συνέχιση των προσπαθειών για καλύτερη πιστοποίηση, σήμανση των προϊόντων, σταθερή ποιότητα, σταθερή τροφοδοσία, καλύτερη προώθηση κα.

    Επισημαίνει ωστόσο, ότι η ποιότητα θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα έναντι άλλων παραγόντων, πχ της τιμής κτλ.

    Ακολουθεί η συνέντευξη του Βάλτερ Στέχελ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

    Ερ: Κύριε Στέχελ, από την εμπειρία σας, τι έχετε ξεχωρίσει στα ελληνικά τρόφιμα;

    Απ: Είμαι από τον Σεπτέμβριο στην Ελλάδα, πηγαίνουμε κάθε βδομάδα στη λαϊκή και προσωπικά θεωρώ ότι τα προϊόντα, τα ελληνικά, είναι εξαιρετικά. Βλέπω πάρα πολλά προϊόντα, τα οποία έχουν εξαιρετική ποιότητα και τα οποία δεν διατίθενται στη γερμανική αγορά ή δεν διατίθενται στην ποσότητα που θα μπορούσε να γίνει, όπως, ας πούμε, τα πορτοκάλια, τα εξαιρετικά ελληνικά πορτοκάλια, ενώ στη Γερμανία βρίσκεις πορτοκάλια κυρίως από την Ισπανία, για παράδειγμα.

    Υπάρχει δυναμική στην γερμανική αγορά να υποδεχθεί κι άλλα προϊόντα και υπάρχουν και εξαιρετικές ελληνικές εταιρίες που εκμεταλλεύονται αυτή τη δυναμική, μεγάλες εταιρίες, που έχουν παρουσία σε εκθέσεις, όπως πχ η "Anouga" ή ακόμη και συνεργασίες με τη λιανική αγορά, όπως είναι πχ η Lidl, ή άλλα σούπερ μάρκετ, κτλ.

    Το ζητούμενο, λοιπόν, είναι πώς οι εταιρίες που έχουν αυτή τη δυναμική να βοηθηθούν και από την άλλη, να βοηθηθούν εταιρίες που έχουν μεν τη δυνατότητα και την ποιότητα και δεν έχουν παρουσία, να αποκτήσουν και να αυξήσουν την παρουσία τους στη γερμανική αγορά. Κι αυτό είναι μια δουλειά που πρέπει να γίνει από την ελληνική πλευρά και αφορά διάφορα ζητήματα, όπως πχ το θέμα της πιστοποίησης, του έλεγχου της ποιότητας, της αναβάθμισης της ποιότητας, όπου χρειάζεται, της προώθησης των προϊόντων, κα.

    Ερ: Ποιο είναι σήμερα το τοπίο και πώς μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω;

    Απ: Το μέγεθος των περισσότερων (ελληνικών) εταιριών είναι μικρό και πολλές φορές δεν επιτρέπει τη διασφάλιση των απαραίτητων ποσοτήτων για εξαγωγή, αλλά και τη σταθερότητα της ποιότητας σε μια μεγάλη παραγωγή σε διαρκή τροφοδοσία. Αυτές οι εταιρίες είναι δύσκολο να επιβιώσουν μεμονωμένα σε μια μεγάλη αγορά. Αλλά θα μπορούσαν να ξεπεράσουν αυτή την αδυναμία, μέσα από λειτουργικούς συνεταιρισμούς ή και μέσα από ενοποιήσεις καλλιεργειών μεμονωμένων παραγωγών, ώστε να διασφαλίζονται και επαρκείς ποσότητες και σταθερή ποιότητα.

    Ερ: Τι προϊόντα θα μπορούσε να υποδεχθεί η γερμανική αγορά από την Ελλάδα;

    Απ: Σίγουρα φρούτα και λαχανικά και ένας σημαντικός παράγοντας για αυτό τον τομέα είναι και τα καλά logistics. Επίσης, είναι και άλλα ελληνικά προϊόντα, που έρχονται μέσα από τα δίκτυα της λιανικής και τροφοδοτούν την γερμανική αγορά.

    Ερ: Πώς μπορεί η συνεργασία αυτή, που όπως ακούστηκε στο φόρουμ έχει μια ανοδική τάση, να βελτιωθεί περισσότερο;

    Απ: Δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει από σήμερα μέχρι αύριο. Χρειάζεται συνεχής προσπάθεια και από την ελληνική πλευρά και στήριξη από την γερμανική πλευρά, από τους εισαγωγείς, για να συνεχιστεί και να αναπτυχθεί περαιτέρω μια σταθερή συνεργασία.

    Ερ: Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η προτεραιότητα για την γερμανική αγορά, για τον Γερμανό καταναλωτή: η ποσότητα ή η ποιότητα των προϊόντων;

    Απ: Η ποιότητα. Η πιστοποίηση είναι πάρα πολύ σημαντική, γιατί ο Γερμανός καταναλωτής είναι πάρα πολύ απαιτητικός σε ό, τι αφορά την ποιότητα. Θέλει όμως και μια καλή τιμή. Το χειρότερο πράγμα για έναν Γερμανό έμπορο θα ήταν ένα διατροφικό σκάνδαλο, θα ήταν καταστροφή.

    Θα διέκρινα δύο τάσεις στη γερμανική αγορά, η μία είναι η τάση προς τα πιο ποιοτικά, βιολογικά και πιο ιδιαίτερα προϊόντα και από την άλλη είναι και η ευαισθησία του Γερμανού στην τιμή, να είναι τα προϊόντα οικονομικά.

    Δεν θα έπρεπε όμως, σε καμιά περίπτωση, να επενδύσει κανείς μόνο στην ποσότητα και στο οικονομικό σκέλος, παραβλέποντας την ποιότητα.

    Ερ: Ποια είναι τα συμπεράσματά σας σχετικά με αυτήν την διμερή εμπορική συνεργασία στον τομέα της αγροδιατροφής και στα τρόφιμα;

    Απ: Βλέπω περισσότερο μια τάση της γερμανικής αγοράς να θέλει να προσπαθήσει να τραβήξει ελληνικά προϊόντα προς τη Γερμανία και λιγότερο μια τάση της Ελλάδας να μπορεί να προωθεί τα προϊόντα της προς τα εκεί. Η Γερμανία θέλει ελληνικά προϊόντα, αλλά η αγορά δεν μπορεί περιμένει, εάν η Ελλάδα δεν τα προσφέρει έγκαιρα, μπορεί να το κάνουν άλλες αγορές.

    Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων