Κατενάτσιο Σπίρτζη (και) στην επέκταση της σύμβασης του Ελ.Βενιζέλος

Πέμπτη, 16-Μαρ-2017 13:13

Κατενάτσιο Σπίρτζη (και) στην επέκταση της σύμβασης του Ελ.Βενιζέλος

Τη δοκιμασμένη τακτική του κατενάτσιο με απώτερο στόχο το "πάγωμα” της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του διεθνούς αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος” και ουσιαστικά κάθε ιδιωτικοποίησης, εφαρμόζει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Ο ίδιος, παρότι είχε δηλώσει, αρχές Φεβρουαρίου, ότι στόχος είναι να ολοκληρωθεί η 20ετής επέκταση της σύμβασης παραχώρησης το συντομότερο δυνατό, εμφανίζεται να δημιουργεί νέα εμπόδια στην ολοκλήρωση της συμφωνίας, η οποία θα αποφέρει στα δημόσια ταμεία ένα ποσό μεταξύ 550 – 580 εκατ.ευρώ!

Ως αποτέλεσμα, παρότι έχει ολοκληρωθεί η κατάρτιση της σύμβασης για την 20ετή επέκταση της παραχώρησης του ΔΑΑ στο κρατικό καναδικό fund διαχείρισης συνταξιοδοτικών εισφορών (Public Sector Pension Investment Board ή PSP Investments), ο υπουργός Υποδομών κωλυσιεργεί, με διάφορα προσχήματα, να υπογράψει. Δεν είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά, αφού την τακτική των καθυστερήσεων, έχει εφαρμόσει στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Ferrovie, την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων (σ.σ. την οποία υπέγραψε "με πόνο ψυχής”, κατά δήλωσή του) και του Ελληνικού (σ.σ. "με δάκρυα στα μάτια”). 

Όλα αυτά όταν η συμβασιοποίηση της επέκτασης της διάρκειας παραχώρησης εκτιμάται ότι πέραν των εσόδων που θα γεμίσουν τα δημόσια ταμεία, το Δημόσιο θα εισπράττει, σε ετήσια βάση, ποσό που αντιστοιχεί στα κέρδη του αερολιμένα. Ταυτόχρονα, η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, που λήγει το 2026, θα αποτελούσε ισχυρό μήνυμα προσέλκυσης ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα και αποκατάστασης του κλίματος εμπιστοσύνης προς τη χώρα. 

Με την παρουσία στο "Ελευθέριος Βενιζέλος” μέχρι το 2046 ενός κραταιού μακροπρόθεσμου επενδυτή, όπως το PSP Investments, θα αυξηθεί σημαντικά η αξία και του 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ που προγραμματίζεται να διατεθεί σε δεύτερη φάση. 

Ακόμη, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η διοίκηση του ΔΑΑ, σε συνεργασία με τους διαχειριστές του καναδέζικου fund, προτίθεται αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας να μειώσει τα τέλη χρήσης του αεροδρομίου έως και 10%, κίνηση που θα είχε σημαντικά οφέλη για τον τουρισμό και τον κλάδο των αερομεταφορών.

Το ΔΑΑ προσελκύει το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον, δεδομένου ότι πρόκειται για μία εταιρεία με υψηλή κερδοφορία και προοπτικές που σχετίζονται με τις πολύ καλές επιδόσεις του τουρισμού που έχουν οδηγήσει σε συνεχή ρεκόρ επισκεψιμότητας. 

Νίκος Χρυσικόπουλος