AP Moller-Maersk: Θέλουμε τον Πειραιά

Σάββατο, 11-Ιουλ-2015 12:59

AP Moller-Maersk: Θέλουμε τον Πειραιά

Του Ηλία Γ. Μπέλλου
 
To ενδιαφέρον της για την απόκτηση των δύο μεγάλων ελληνικών λιμανιών, του ΟΛΠ και του ΟΛΘ επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά η AP Moller-Maersk. Η ιδιωτικοποίηση των δυο λιμανιών περιλαμβάνεται στην πρόταση της Αθήνας για συμφωνία με τους Ευρωπαίους εταίρους ενώ ειδικά για τον ΟΛΠ το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά ήδη τις σχετικές διαδικασίες.
 
Την Παρασκευή ο αντιπρόεδρος ανάπτυξης δραστηριοτήτων της APM Terminals, Francois Delenclos δήλωσε στην έγκυρη διεθνή ναυτιλιακή επιθεώρηση TradeWinds πως ο όμιλος διεκδικεί την εξασφάλιση της παραχώρησης των δυο λιμένων στα πλαίσια των στρατηγικών του σχεδίων. Προσέθεσε μάλιστα πως το "ενδιαφέρον του ομίλου έχει παραμείνει σταθερό σε όλες τις φάσεις των οικονομικών και πολιτικών κύκλων της χώρας".
 
Η Cosco και η APM είναι οι δυο βασικοί διεκδικητές του ΟΛΠ σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες ενώ η ΑPM συμμετέχει και στον διαγωνισμό για τον ΟΛΘ. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διεκδικούν επίσης οι Russian Railways, Mitsui, ICTS, DP World, BV Deutsche Invest Equity Partners, Duferco Participations Holding και Yilport Holding ενώ τον ΟΛΠ και η ICTS.
 
Ο Francois Delenclos της AP Moller-Maersk σημείωσε  επίσης πως "εξακολουθούμε να ενδιαφερόμαστε να δείξουμε στις ελληνικές αρχές την εξειδίκευση μας στις επενδύσεις, σχεδιασμό, κατασκευή, εκσυγχρονισμό και λειτουργία των λιμανιών". Προσθέτει δε πως "έχουμε μεγάλη εμπειρία σε όλες τις αγορές και πιστεύουμε πως ένα ανταγωνιστικό λιμενικό σύστημα είναι αναπόσπαστο μέρος της μελλοντικής επιτυχίας της Ελλάδας".
 
Υπενθυμίζεται πως ο διευθύνων σύμβουλος της Ap Moeller-Maersk, Nils Smedegaard Andersen στις αρχές Μαΐου επισκέφτηκε την Ελλάδα και συναντήθηκε με τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη παρουσία της πρέσβειρας της Δανίας στην Ελλάδα Mette Knudsen.
 
Δανοί και κινέζοι εμφανίζονται διεθνώς  ως ανταγωνιστές και ενίοτε και ως  συνεργάτες. Ανταγωνίζονται για τα φορτία παγκοσμίως και ανταγωνίζονται και για τα λιμάνια όπου αυτά ξεφορτώνονται. Αθροιστικά ο στόλος που είτε ελέγχουν ιδιοκτησιακά είτε διαχειριστικά οι Cosco και Maersk ξεπερνά τα 750 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ αν προστεθούν και τα άλλων τύπων πλοία ξεπερνά κατά πολύ τα 1200. Συνεργάζονται σε λιμάνια όπως του Port Said στην Αίγυπτο αλλά και στη βόρεια Ευρώπη. Στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου η Maersk ελέγχει ήδη και το λιμάνι της Σμύρνης.