"Σήμα" από Μαξίμου περιμένουν οι διαγωνισμοί για ΟΛΠ και ΟΛΘ
Τετάρτη, 30-Μαϊ-2007 09:21
Του Στέλιου Κράλογλου
"Σολωμόντεια λύση" από τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή περιμένει η υπόθεση της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, καθώς από την μία πλευρά το υπουργείο Οικονομίας φαίνεται να νίπτει τα χείρας του για την υπόθεση αυτή (η οποία σημειωτέον είναι εκτός του προγράμματος αποστρατικοποιήσεων) και από την άλλη το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας πιέζει προς πάσα κατεύθυνση για την προκήρυξη διαγωνισμών μακροχρόνιας μίσθωσης σε ιδιότητες των μεγάλων λιμανιών της χώρας.
Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας περιμένει το "σήμα" από το Μέγαρο Μαξίμου για να προχωρήσουν εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου σε λήψη απόφασης των δ.σ. περί ενεργοποίησης των διαδικασιών για τους διεθνείς διαγωνισμούς εκχώρησης των εμπορικών τμημάτων των ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Την ίδια ώρα πάντως άλλοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι φαίνεται να μην συμμερίζονται της απόψεις για προκήρυξη διαγωνισμών εντός του "καυτού καλοκαιριού".
Η πρώτη σαφής ένδειξη περί του τι και πως μέλλεται να συμβεί θα καταγραφεί στην προσδιορισμένη για την 1η Ιουνίου γενική συνέλευση του ΟΛΠ όπου παρουσία εκπρόσωπου του υπουργείου Οικονομίας και του ΥΕΝ αναμένεται να προσδιοριστεί η μέθοδος που θα επιλεγεί για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των δύο τμημάτων δεδομένου ότι, κατά τα κυκλοφορούντα σενάρια, υφίσταται διαφοροποίηση περί της μεθόδου μεταξύ των υπουργείων Οικονομίας και Ναυτιλίας.
Παράγοντες της αγοράς τονίζουν ότι το ενδιαφέρον των διεθνών ομίλων εξακολουθεί περιορισμένο μεν αλλά και "ζωντανό" για την Ελλάδα λόγω της άτυπης προεκλογικής περιόδου αφενός και αφετέρου λόγω του γεγονότος ότι το νομικό πλαίσιο υπόσχεται στον πλειοδότη μεταχείριση ανάλογη εκείνης που έχει τύχει η MSC.
Το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, με αφορμή τη γνωστοποίηση των στοιχείων της μελέτης που εκπονήθηκε για λογαριασμό του ΟΛΠ και η οποία προκρίνει τη μέθοδο των διαγωνισμών, υπενθύμισε ότι το μοντέλο του κράτους- επιχειρηματία έχει αποτύχει σημειώνοντας πως οι σημερινές αποδόσεις της ΟΛΠ Α.Ε. και άλλων λιμανιών, παρά τη βελτίωσή τους, δεν είναι τέτοιες πού να μπορούν να εγγυηθούν τη γρήγορη υλοποίηση και κερδοφόρο λειτουργία του απαιτουμένου έργου, για να γίνουν τα Ελληνικά λιμάνια ουσιαστικός πόλος έλξης διαμετακομιστικού εμπορίου. Αν δεν γίνουν σύντομα οι απαιτούμενες επενδύσεις σε κύρια Ελληνικά λιμάνια η ευκαιρία ανάπτυξης τους θα εξανεμιστεί.