Με τρεις αποκρατικοποιήσεις προχωράει η κυβέρνηση

Δευτέρα, 07-Μαϊ-2007 08:15

Του Στέλιου Κράλογλου

Το μήνυμα ότι "το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων δεν πρέπει να εμποδιστεί από το νοσηρό κλίμα που έχει δημιουργηθεί στη χώρα λόγω της υπόθεσης των ομολόγων θέλει να αποστείλει, προς πάσα κατεύθυνση ο υπουργός Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης, ο οποίος φαίνεται να έχει καταλήξει σε αποφάσεις σχετικά με τον ΟΤΕ, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και το Καζίνο της Πάρνηθας.

Οι υπόλοιπες αποκρατικοποιήσεις με κορυφαίο παράδειγμα τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ παραμένουν στο συρτάρι στο οποίο ο υπουργός Οικονομίας φαίνεται να έχει κλειδώσει τουλάχιστον μέχρι τις εκλογές. Προβλήματα όμως αντιμετωπίζουν και τα σχέδια για την ΔΕΠΑ την ΔΕΗ τον αερολιμένα Ελ. Βενιζέλος την Αγροτική τράπεζα, την ΕΥΔΑΠ κ.ά.

Ο υπουργός Οικονομίας έχει ζητήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, να επισπευσθούν οι διαδικασίες προκειμένου να προχωρήσει άμεσα η υπόθεση του ΟΤΕ και ακολούθως του Τ.Τ. "Ανακοινώσεις θα γίνουν μόνο όταν είμαστε έτοιμοι" τονίζουν στελέχη του υπουργείου Οικονομίας, παραπέμποντας σε πρόσφατα δημοσιεύματα στον διεθνή τύπο (π.χ. Financial Τimes) τα οποία αναφέρονται με αιχμηρά σχόλια για τη χώρα μας λόγω της υπόθεσης των ομόλογων και προφανώς επηρεάζουν την διεθνή επενδυτική γνώμη.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπουργός Οικονομίας δεν εξετάζει μία, αλλά συνδυασμό προτάσεων για την αποκρατικοποίηση τους ΟΤΕ που μπορεί να προβλέπουν διάθεση μετοχών σε συνδυασμό με στρατηγικές αποφάσεις του Οργανισμού για την επενδυτική του πορεία εντός (συγχώνευση με Cosmote, αγορά ιδίων μετοχών) και εκτός της χώρας (συμφωνία με ξένο όμιλο για ανταλλαγή τεχνογνωσίας και κοινή επενδυτική πολιτική).

Στην υπόθεση του ΤΤ το μόνο που εκκρεμεί είναι η απόφαση του υπουργού Οικονομίας για το αν η διάθεση μετοχών θα μειώσει τη συμμετοχή του Δημοσίου κάτω από το 50% του μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας


Για την πώληση του καζίνο στην Πάρνηθα ο κ. Αλογοσκούφης θα πραγματοποιήσει νέα συνάντηση με την BC Partners η οποία ελέγχει μέσω της Hyatt Regency to 49% του καζίνου. Όσον αφορά την πρόθεση της ΒC Partners να αγοράσει και το υπόλοιπο 51% των μετοχών, η εταιρεία έχει αφήσει να εννοηθεί ότι η εξαγορά μπορεί να πραγματοποιηθεί ανεξάρτητα από την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος της Hyatt Regency στην Πάρνηθα. Σημειώνεται ότι η εταιρεία προχώρησε στην αναβάθμιση του καζίνου και στην κατασκευή γραμμής τελεφερίκ και τώρα η επένδυση στρέφεται στη δημιουργία ξενοδοχειακής μονάδας με προϋπολογισμό περίπου 150 εκατ. ευρώ.

Η εξαγορά των μετοχών που ελέγχει το Δημόσιο θα πραγματοποιηθεί μέσω της Hyatt Regency, αλλά η BC Ρartners επιθυμεί να αποκτήσει τις μετοχές του Δημοσίου εκτός χρηματιστηρίου όπου είναι εισηγμένη η Hyatt Regency. Παράγοντες της αγοράς τονίζουν αυτό μπορεί να γίνει μόνο όταν η BC Partners καταφέρει να "τραβήξει" από το ταμπλό της Σοφοκλέους τους τίτλους της Hyatt Regency, εξαγοράζοντας, μέσω της θυγατρικής της, Dionisus Leisure το υπόλοιπο 20% της Hyatt Regency που διαπραγματεύεται στο Χ.Α.

Αν η εξαγορά των μετοχών γίνει στο Χ.Α. από την Hyatt Regency, τότε το τίμημα της μετοχής μπορεί να αυξηθεί σημαντικά, επισημαίνουν οι ίδιοι παράγοντες, επιχειρώντας να ερμηνεύσουν τα σχέδια της BC Partners.


Παγώνουν τα σχέδια για ΟΛΠ, ΟΛΘ

Οι κοινωνικές αντιδράσεις, τα νομικά εμπόδια και το πολιτικό κόστος "παγώνουν" τα σχέδια για τα λιμάνια και τις παραχωρήσεις των εμπορευματικών σταθμών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες επενδυτές. Ο πρωθυπουργός, Κ. Καραμανλής, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έδωσε στον υπουργό Ναυτιλίας το "πράσινο φως" να προχωρήσει με τις διαδικασίες για την προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι στη συνάντηση που έγινε στο Μέγαρο Μαξίμου ο κ. Καραμανλής ενημερώθηκε από τον Μ. Κεφαλογιάννη για τη μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιά που προτείνει την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ Πειραιά σε ένα και μόνο ιδιώτη επενδυτή με μίσθωμα της τάξεως των 60 εκατ. ευρώ ετησίως, ωστόσο δεν φαίνεται να λήφθηκε κάποια τελική απόφαση.

Η κυβέρνηση υπολογίζει περισσότερο προσεκτικά αυτή τη φορά τις επιπτώσεις -πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές- από μία βιαστική νέα απόπειρα να προκηρύξει τους διαγωνισμούς για τα λιμάνια. Επιπλέον φαίνεται ότι στο Μαξίμου έχουν φθάσει εισηγήσεις -εκτός υπουργείου Ναυτιλίας- ότι ακόμα και αν προκηρύσσονταν οι σχετικοί διαγωνισμοί μέσα στον Μάιο δεν θα ήταν δυνατό να ολοκληρωθούν πριν από τον Οκτώβριο, δηλαδή μέσα σε μία ουσιαστικά προεκλογική περίοδο.