Προς υπογραφή η σύμβαση για το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί του ΠΑΘΕ
Παρασκευή, 23-Μαρ-2007 09:05
Υπογράφεται τις επόμενες ημέρες η σύμβαση για την κατασκευή και εκμετάλλευση του τμήματος "Μαλιακός – Κλειδί" του ΠΑΘΕ, συνολικού προϋπολογισμού επένδυσης περίπου 1 δισ. ευρώ. Το κατασκευαστικό κόστος του νέου αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκος 230 χλμ. έχει προσδιοριστεί στα 718 εκατ. ευρώ.
Επικεφαλής της αναδόχου κοινοπραξίας με ποσοστό συμμετοχής 35% είναι η Hochtief, ενώ στο σχήμα συμμετέχουν επίσης η Ελληνική Τεχνοδομική (20%), η J&P Άβαξ (16,25%), η Vinci (13,75%), η ΑΕΓΕΚ (10%) και η Αθηνά (5%).
Θυμίζουμε ότι το εν λόγω σήμα προέκυψε από την συνένωση των δύο αντιπάλων στον συγκεκριμένο διαγωνισμό κοινοπραξιών, της Hochtief – ΑΕΓΕΚ – Αθηνά από την μία πλευρά και της Ελληνική Τεχνοδομική - J&P Άβαξ – Vinci από την άλλη. Η πρώτη εξ αυτών είχε αναδειχθεί προσωρινή ανάδοχος, ωστόσο μέχρι οι δύο κοινοπραξίες να καταλήξουν σε συμφωνία συνεργασίας είχε μεσολαβήσει πολύμηνη δικαστική διαμάχη ανάμεσά στους στα ελληνικά δικαστήρια και την Ε.Ε.
Βέβαια, από τότε τα πράγματα έχουν διαφοροποιηθεί. Εκείνη η συνεργασία των δύο σχημάτων αποτέλεσε την αφορμή για την διαμόρφωση μίας ευρύτερης συμμαχίας Ελλήνων (ΕΛΤΕΧ – J&P Άβαξ κ.ά.) – Γάλλων (Vinci) και Γερμανών (Hochtief), η οποία αποτυπώθηκε και στον διαγωνισμό για τον ΒΔ Άξονα Πελοποννήσου (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος- Τσακώνα) κόντρα στην ελληνοϊσπανική συμμαχία των ομίλων ACS – Cintra – ΓΕΚ. Οι συσχετισμοί αυτοί πλέον έχουν αλλάξει, μετά την απόκτηση του 25% της Hochtief από την ACS, όπως αναφέραμε σε χθεσινό ρεπορτάζ, καθώς η ισπανική ACS εμμέσως πλέον αποκτά μέσω Hochtief παρουσία και στα δύο έργα που προαναφέρθηκαν.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές παραμέτρους της σύμβασης, σύμφωνα με εκπροσώπους της αναδόχου κοινοπραξίας, η συνολική επένδυση που θα φτάσει περίπου το 1 δισ. ευρώ θα χρηματοδοτηθεί κατά 10% με ίδια κεφάλαια, κατά 68% με δανεισμό, ενώ το υπόλοιπο 22% θα αποτελέσει την συνδρομή του ελληνικού Δημοσίου. Η προσδοκώμενη ονομαστική απόδοση (nominal IRR) για τον ανάδοχο υπολογίζεται σε περίπου 11%.
Η περίοδος εκμετάλλευσης είναι 30 χρόνια και η είσπραξη των διοδίων από τον ανάδοχο θα ξεκινήσει με την υπογραφή της σύμβασης. Η περίοδος κατασκευής υπολογίζεται ότι θα διαρκέσει περίπου 4,5 χρόνια.
Κ. Λάμπρου