Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 22-Μαρ-2007 08:45

    Αλλάζει το σκηνικό στα μεγάλα έργα το deal ACS – Hochtief

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κωνσταντίνου Λάμπρου

    Σημαντικές διαφοροποιήσεις και στο εγχώριο οικονομικό και επιχειρηματικό σκηνικό επιφέρει η συμφωνία της ισπανικής Actividades de Construccion & Servicios SA (ACS) με τον βασικό μέτοχο της γερμανικής Hochtief AG, August von Finck, για την εξαγορά του ποσοστού ύψους 25% που κατέχει ο τελευταίος στην μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία της Γερμανίας.

    Οι δύο όμιλοι διαθέτουν ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα και η μεταξύ τους συμφωνία αλλάζει τις ισορροπίες τόσο στο κατασκευαστικό σκηνικό της χώρας, όσο και σε καίρια ζητήματα της οικονομικής πολιτικής, όπως η τύχη της σύμβασης που έχει η Hochtief με το ελληνικό Δημόσιο για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).


    Η ACS καθίσταται πλέον βασικός μέτοχος της Hochtief και έτσι εμμέσως αποκτά τον έλεγχο της σύμβασης για το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, σε μία εποχή που είναι ανοικτό το ζήτημα της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης, αλλά και της εισαγωγής στο ΧΑ ποσοστού της εταιρείας του ΔΑΑ. Θυμίζουμε ότι η Hochtief κατέχει το 40,01% του Ελευθέριος Βενιζέλος, εμ το ελληνικό Δημόσιο να κατέχει το 55% και τον όμιλο Κοπελούζου το υπόλοιπο 4,99%.

    Το σκηνικό αλλάζει, όμως, και στο κομμάτι των μεγάλων έργων και ειδικά των συγχρηματοδοτούμενων οδικών αξόνων. Ήδη, η ACS σε κοινοπραξία με την επίσης ισπανική Cintra και τον όμιλο της ΓΕΚ έχουν υπογράψει την σύμβαση ανάληψης του έργου κατασκευής και εκμετάλλευσης της Ιόνιας Οδού και είναι μειοδότες και στον διαγωνισμό για τον άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε – 65). Όμως, η συμφωνία ACS – Hochtief εμμέσως δίνει συμμετοχή στον ισπανικό όμιλο, που πρωταγωνιστεί παγκοσμίως στις συμβάσεις παραχώρησης, και στα έργα Μαλιακός – Κλειδί και Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Σε αυτές τις δύο παραχωρήσεις, ανάδοχοι έχουν αναδειχθεί κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχει η Hochtief. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι οι δύο συγκεκριμένοι διαγωνισμοί αποτέλεσαν πεδίο συνεργασίας της Hochtief με την συμμαχία των ομίλων Ελληνική Τεχνοδομική – J&P Άβαξ – Vinci, μετά τον συμβιβασμό των δύο πλευρών στην μεταξύ τους κόντρα για τον άξονα Μαλιακός – Κλειδί. Η εν λόγω συμμαχία αποτελεί τον δεύτερο πόλο αντιπαράθεσης στις μεγάλες συμβάσεις παραχώρησης, σε κόντρα με την κοινοπραξία ACS – Cintra – ΓΕΚ. Είναι φανερό ότι η συμφωνία ACS – Hochtief αλλάζει τις ισορροπίες προσφέροντας στον ισπανικό όμιλο άμεση ή έμμεση συμμετοχή σε όλες τις συμβάσεις που προαναφέρθηκαν. Έτσι, η ACS βρίσκεται να έχει πρωταγωνιστική παρουσία σε τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες (απουσιάζει μόνο από τον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα), ενώ εκκρεμεί ακόμη ο διαγωνισμός για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ