Εννέα "μνηστήρες" για την ανακατασκευή της γραμμής του ΗΣΑΠ

Πέμπτη, 22-Φεβ-2007 09:08

Του Φώτη Φωτεινού

Εννέα προσφορές κατατέθηκαν στο διαγωνισμό του ΗΣΑΠ για την ανακατασκευής της γραμμής από την Κηφισιά έως το Φάληρο και της ενίσχυσης της σήραγγας από την Ομόνοια έως το Μοναστηράκι, προϋπολογισμού 109 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).

Την υψηλότερη έκπτωση (35,8%) προσέφερε η κοινοπραξία Strabag AG – Θεμελή ΑΕ, ενώ ακολούθησαν η Μοχλός ΑΕ (33,83%), η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ (27,2%), η ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ (27,07%) και η ΤΕΡΝΑ ΑΕ (26,42%). Στο διαγωνισμό συμμετείχαν ακόμη και οι J&P AΒΑΞ (με ποσοστό έκπτωσης 26,35%), Παντεχνική (20,86%) , ΑLPINE (17,26%) και ΑΕΓΕΚ (11,71%). Εάν δεν υποβληθούν ενστάσεις μέχρι την Δευτέρα, τότε το αργότερο σε 1,5 μήνα ο ΗΣΑΠ θα έχει υπογράψει και την σχετική σύμβαση.

Ο παραπάνω διαγωνισμός προέκυψε έπειτα από την ακύρωση του προηγούμενου διαγωνισμού για την ανακατασκευή της υφιστάμενης γραμμής του ΗΣΑΠ από την Κηφισιά έως τον Πειραιά, προϋπολογισμού 142 εκατ. ευρώ.

Ο διαγωνισμός, αν και βρισκόταν σε καταληκτικό στάδιο, καθώς είχε επιλεγεί προσωρινός ανάδοχος (ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ- ΑΚΤΩΡ, με ποσοστό έκπτωσης 31,13%, καθώς είχε απορριφθεί η προσφορά της Strabag – Θεμελή με έκπτωση 34,26%, επειδή τα πιστοποιητικά εμπειρίας δεν κρίθηκαν επαρκή), "έσπασε" στα δυο, έπειτα από την οριστική απόφαση του υπουργείου Μεταφορών να υπογειοποιήσει τον σταθμό Φαλήρου προκειμένου να διευκολύνει την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά.

Το έργο της ανακατασκευής της γραμμής χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και από κοινοτικούς πόρους μέσω του ΕΠ "Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια, Αστικές Συγκοινωνίες", ενώ η προθεσμία περάτωσης του είναι 75 εβδομάδες.

Σήμερα η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών του ΗΣΑΠ είναι γύρω στα 3,5 λεπτά, ενώ με τη νέα γραμμή θα "πέσει" κάτω από τα 3 λεπτά, το οποίο θεωρείται διεθνώς ένα υψηλό στάνταρτ. Κατά την διάρκεια των έργων η χρονοαπόσταση θα αγγίξει τα 6 λεπτά.