Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 06-Φεβ-2007 08:55

    Προεκλογικό (;) ντεμαράζ Σουφλιά για έργα αξίας 10 δισ. ευρώ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Με κλειστά σχεδόν όλα τα ανοικτά μέτωπα στο χώρο των μεγάλων έργων προσπαθεί να φτάσει στο προσεχές τελευταίο (για την σημερινή κυβέρνηση) καλοκαίρι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς.

    Με δεδομένο ότι το ενδιαφέρον εστιάζεται στις επτά πολύ μεγάλες συμβάσεις παραχώρησης που προωθούνται, οι προσπάθειες των υπηρεσιών του ΥΠΕΧΩΔΕ έχουν προσανατολιστεί προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ και ο ίδιος ο υπουργός επιχειρεί για μία ακόμη φορά να περάσει στις αντιμαχόμενες πλευρές το μήνυμα ότι οι καθυστερήσεις και οι "αλληλοσπαραγμοί" δεν ευνοούν κανέναν, ούτε τις εταιρείες ούτε φυσικά και το υπουργείο που θέλει να ξεκινήσουν τα έργα μία ώρα αρχύτερα.

    Στο πλαίσιο αυτό, οι διαδικασίες ολοκλήρωσης διαγωνισμών και υπογραφής όσο το δυνατόν περισσότερων συμβάσεων έχουν επιταχυνθεί, ενώ έως τον Μάρτιο αναμένεται να μπει σε φάση ουσιαστικής προώθησης και ο διαγωνισμός για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που έχει μείνει πίσω. Με βάση τα μέχρι τώρα αποτελέσματα των διαγωνισμών, φαίνεται ότι το συνολικό ύψος των επενδύσεων που θα γίνουν στο πλαίσιο των επτά έργων θα προσεγγίσει τα 10 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας κατά πολύ την αρχική εκτίμηση των 6,5 δισ. ευρώ και τον αναθεωρημένο "πήχη" των 8 δισ. ευρώ.

    Μέχρι σήμερα έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης (472 εκατ. ευρώ για Ελληνική Τεχνοδομική - Αρχιρόδον – Boscalis), την Ιόνια Οδό (1,4 δις. ευρώ για ΓΕΚ – Cintra – ACS) και τον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα & Λεύκτρο – Σπάρτη (1 δις. ευρώ για Ελληνική Τεχνοδομική – Παντεχνική – Ιντρακόμ).

    Επίσης, έχουν αναδειχθεί προσωρινοί ανάδοχοι στο τμήμα Μαλιακός - Κλειδί του ΠΑΘΕ (1 δισ. ευρώ για Ελληνική Τεχνοδομική – J&P Άβαξ – ΑΕΓΕΚ – Αθηνά – Hochtief – Vinci) και στον άξονα Κεντρικής Ελλάδος (1,6 δισ. ευρώ για ΓΕΚ - Cintra – ACS), ενώ χθες αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος και στον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (2,7 δισ. ευρώ για Ελληνική Τεχνοδομική – J&P Άβαξ – Αθηνά – Hochtief – Vinci). Τα δύο πρώτα έργα προγραμματίζεται να έχουν υπογραφεί έως τον Μάρτιο, ενώ έως τον Μάιο θα υπογραφεί (αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις λόγω προσφυγών) το τρίτο.

    Έτσι, ουσιαστικά πλέον απομένει μόνο το συγχρηματοδοτούμενο έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, για το οποίο πληροφορίες αναφέρουν ότι πλέον είναι έτοιμο να βγει στον "αέρα". Έτοιμο όχι μόνο σε ό,τι αφορά τις μελέτες και την προετοιμασία για τα τεύχη δημοπράτησης, αλλά και "ώριμο" σε ό,τι αφορά το τοπίο στον κλάδο, με σαφώς ξεκάθαρη πλέον την εικόνα της "διανομής" στις πρώτες έξι συμβάσεις. Η ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ αναμένεται να δώσει το εναρκτήριο λάκτισμα για την τελευταία αυτή μάχη μέσα στις επόμενες εβδομάδες και όπως φαίνεται πλέον όχι αργότερα από τον Αύγουστο. Ο προϋπολογισμός της τελευταίας αυτής σύμβασης αναμένεται να κινηθεί γύρω από το 1,5 δις. ευρώ και στόχος του υπουργείου είναι να κλείσει το 2007 με υπογεγραμμένη και αυτή την σύμβαση, κάτι πάντως που σε μεγάλο βαθμό θα εξαρτηθεί όχι μόνο από την πορεία του ίδιου του διαγωνισμού, αλλά και από τις κυβερνητικές επιλογές σχετικά με τον χρόνο διεξαγωγής των εκλογών.

    Κ. Λάμπρου

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ