"Κόλλησε" η ηλεκτροκίνηση του Προαστιακού
Παρασκευή, 08-Δεκ-2006 19:50
Εμπλοκή προέκυψε στον διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ, ύψους 66,8 εκ. ευρώ που αφορά την μελέτη και κατασκευή της ηλεκτροκίνησης από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) μέχρι το Κιάτο. Στον εν λόγω διαγωνισμό συμμετείχαν τέσσερις εταιρίες και κοινοπραξίες εταιριών και συγκεκριμένα οι J&P Άβαξ – Alstom, ΤΕRΝΑ Energy, Balfour Beaty (Βρετανία) και Άκτωρ.
Ο διαγωνισμός αποτελείται από τρεις φάσεις. Η πρώτη αφορούσε την αξιολόγηση των τυπικών δικαιολογητικών (κατοχή εμπειρίας) και παρ’ όλο που όλοι οι συμμετέχοντες υπέβαλαν μεταξύ τους ενστάσεις, πέρασαν όλοι στην επόμενη φάση, την τεχνική αξιολόγηση. Και από αυτήν την διαδικασία προκρίθηκαν όλοι για να φτάσει ο διαγωνισμός στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
Στο κατ’ αποκοπή τίμημα που προσέφεραν οι υποψήφιοι, η κατάταξη ήταν η εξής:
* J&P Άβαξ – Alstom, με προσφορά 44 εκ. ευρώ.
* TERNA Energy, με προσφορά 47,5 εκ. ευρώ.
* Άκτωρ, με προσφορά 50,2 εκ. ευρώ.
* Balfour Beaty, με προσφορά 52,9 εκ. ευρώ.
Πρόβλημα δημιουργήθηκε στην οικονομική προσφορά της βρετανικής εταιρίας. Σε αυτήν περιεχόταν (παρατύπως σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ) μια επιστολή, στην οποία η Balfour Beaty προσέφερε έκπτωση 23%, εάν έπαιρνε το έργο.
Η βρετανική εταιρία, παρ’ όλο που η ΕΡΓΟΣΕ την "άφησε" να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, μη αναγνωρίζοντας την επιπλέον έκπτωση, αμφισβήτησε τα αποτελέσματα των οικονομικών προσφορών και έκανε ένσταση. Μάλιστα, στο αιτιολογικό της ανέφερε ότι κάτι σχετικό ακολούθησε και η ABB σε διαγωνισμό της ΔΕΗ. Το δ.σ. της ΕΡΓΟΣΕ απέρριψε την ένσταση και βέβαιο θεωρείται ότι η βρετανική εταιρία θα καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα.
Εάν δεν προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η ΕΡΓΟΣΕ θα έχει υπογράψει την σχετική σύμβαση το αργότερο σε δυο μήνες. Σε αντίθετη περίπτωση, το συχρηματοδοτούμενο έργο κινδυνεύει με σημαντική καθυστέρηση.
Πάντως, ο ντιζελοκίνητος Προαστιακός αναμένεται να αφιχθεί στο Κιάτο το 2007.
Φώτης Φωτεινός