ΥΠΑΝ: Διοικητικά πρόστιμα 390.000 ευρώ τον Ιούλιο
Δευτέρα, 04-Αυγ-2014 19:46
Σε 501 ελέγχους σε επιχειρήσεις και την επιβολή συνολικά 257 διοικητικών προστίμων συνολικού ύψους 390.000 ευρώ, πρόεβησαν κατά τον Ιούλιο οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Με βάση την εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης Α2-861/22.8.2013 «Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Δ.Ι.Ε.Π.Π.Υ.)» ο αριθμός των προστίμων αυξήθηκε από 72 τον Μάιο, σε 157 τον Ιούλιο, ενώ η αξία των προστίμων αυξήθηκε από 97.000 ευρώ τον μήνα Μάιο, σε 136.000 τον μήνα Ιούλιο αντίστοιχα.
Σχετικά με την εφαρμογή του Ν.2323/1995 όπως τροποποιήθηκε από το Ν.4264/2014 για το Παρεμπόριο – Υπαίθριο Εμπόριο – Λαϊκές Αγορές, ο αριθμός των προστίμων αυξήθηκε από 28 τον μήνα Μάιο, σε 100 τον μήνα Ιούλιο, ενώ η αξία των προστίμων αυξήθηκε επίσης από 10.500 ευρώ τον μήνα Μάιο σε 254.000 τον μήνα Ιούλιο αντίστοιχα.
Επίσης, το ΥΠΑΝ με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή κατόπιν εκτεταμένης έρευνας και κατ’ εφαρμογή της νομοθεσίας για την «προστασία των καταναλωτών» επέβαλε χρηματικά πρόστιμά ύψους:
1. 70.000 ευρώ από το Τμήμα Μητρώου Εταιρειών Ενημέρωσης της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή στην εταιρεία με την επωνυμία EUROBANK ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, για παραβάσεις του νόμου 3758/2009 περί εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών, όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4038/2012 και ισχύει.
Συγκεκριμένα, επιβλήθηκαν κυρώσεις κατόπιν διερεύνησης καταγγελιών καταναλωτών, από τις οποίες διαπιστώθηκαν παραβάσεις ως προς τη συχνότητα οχλήσεων, την επικοινωνία στο χώρο εργασίας, την επικοινωνία πριν την πάροδο δέκα ημερών από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή και την όχληση οικείων προσώπων.
2. 150.000 ευρώ από η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, στην εταιρεία με την επωνυμία ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε., για παραβάσεις των διατάξεων των άρθρων 9γ, 9δ (παρ. 1α και β), 9ε, 9στ (περ. ε) του ν. 2251/94, περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι συγκεκριμένες κυρώσεις επεβλήθησαν κατόπιν διερεύνησης καταγγελιών καταναλωτών από τις οποίες διαπιστώθηκαν παραβάσεις ως προς το γεγονός ότι η εταιρεία προέβη σε πρόσκληση για αγορά προϊόντων (αμνοερίφια) κατά την Πασχαλινή περίοδο σε μια δελεαστική τιμή για τον καταναλωτή χωρίς να κάνει γνωστή την ύπαρξη εύλογων λόγων για τους οποίους δεν θα μπορούσε να προμηθεύσει τα προϊόντα στην τιμή αυτή σε εύλογο χρονικό διάστημα και σε εύλογες ποσότητες, με αποτέλεσμα την παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού ως προς την διαθεσιμότητα του διαφημιζόμενου προϊόντος.
Τέλος, το ΥΠΑΝ σημειώνει, ότι κατά των αποφάσεων επιβολής προστίμου, χωρεί η άσκηση ενδίκων βοηθημάτων ενώπιον των αρμόδιων Δικαστηρίων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Με βάση την εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης Α2-861/22.8.2013 «Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Δ.Ι.Ε.Π.Π.Υ.)» ο αριθμός των προστίμων αυξήθηκε από 72 τον Μάιο, σε 157 τον Ιούλιο, ενώ η αξία των προστίμων αυξήθηκε από 97.000 ευρώ τον μήνα Μάιο, σε 136.000 τον μήνα Ιούλιο αντίστοιχα.
Σχετικά με την εφαρμογή του Ν.2323/1995 όπως τροποποιήθηκε από το Ν.4264/2014 για το Παρεμπόριο – Υπαίθριο Εμπόριο – Λαϊκές Αγορές, ο αριθμός των προστίμων αυξήθηκε από 28 τον μήνα Μάιο, σε 100 τον μήνα Ιούλιο, ενώ η αξία των προστίμων αυξήθηκε επίσης από 10.500 ευρώ τον μήνα Μάιο σε 254.000 τον μήνα Ιούλιο αντίστοιχα.
|
Μάιος 2014
|
Ιούλιος 2014
|
Αριθμός Προσ/μων |
Υψος Προσ/μων |
Αριθμός Κλιμακιών
|
71
|
109
|
||
Σύνολο Ελεγχόμενων Επιχειρήσεων
|
401
|
501
|
257
|
390.000
|
Παρεμπόριο - Υπαίθριο Εμπόριο - Λαϊκές
|
14
|
57
|
100
|
254.000
|
Λιανική Πώληση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης (Στεγασμένο Εμπόριο) |
387
|
407
|
157
|
136.000
|
Επίσης, το ΥΠΑΝ με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή κατόπιν εκτεταμένης έρευνας και κατ’ εφαρμογή της νομοθεσίας για την «προστασία των καταναλωτών» επέβαλε χρηματικά πρόστιμά ύψους:
1. 70.000 ευρώ από το Τμήμα Μητρώου Εταιρειών Ενημέρωσης της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή στην εταιρεία με την επωνυμία EUROBANK ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, για παραβάσεις του νόμου 3758/2009 περί εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών, όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4038/2012 και ισχύει.
Συγκεκριμένα, επιβλήθηκαν κυρώσεις κατόπιν διερεύνησης καταγγελιών καταναλωτών, από τις οποίες διαπιστώθηκαν παραβάσεις ως προς τη συχνότητα οχλήσεων, την επικοινωνία στο χώρο εργασίας, την επικοινωνία πριν την πάροδο δέκα ημερών από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή και την όχληση οικείων προσώπων.
2. 150.000 ευρώ από η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, στην εταιρεία με την επωνυμία ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε., για παραβάσεις των διατάξεων των άρθρων 9γ, 9δ (παρ. 1α και β), 9ε, 9στ (περ. ε) του ν. 2251/94, περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι συγκεκριμένες κυρώσεις επεβλήθησαν κατόπιν διερεύνησης καταγγελιών καταναλωτών από τις οποίες διαπιστώθηκαν παραβάσεις ως προς το γεγονός ότι η εταιρεία προέβη σε πρόσκληση για αγορά προϊόντων (αμνοερίφια) κατά την Πασχαλινή περίοδο σε μια δελεαστική τιμή για τον καταναλωτή χωρίς να κάνει γνωστή την ύπαρξη εύλογων λόγων για τους οποίους δεν θα μπορούσε να προμηθεύσει τα προϊόντα στην τιμή αυτή σε εύλογο χρονικό διάστημα και σε εύλογες ποσότητες, με αποτέλεσμα την παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού ως προς την διαθεσιμότητα του διαφημιζόμενου προϊόντος.
Τέλος, το ΥΠΑΝ σημειώνει, ότι κατά των αποφάσεων επιβολής προστίμου, χωρεί η άσκηση ενδίκων βοηθημάτων ενώπιον των αρμόδιων Δικαστηρίων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.