Νέα επεισόδια στο σήριαλ των οδικών έργων

Δευτέρα, 09-Οκτ-2006 08:23

Του Κωνσταντίνου Λάμπρου

Εξελίξεις στα ανοικτά μέτωπα των μεγάλων αυτοχρηματοδοτούμενων οδικών έργων αναμένονται το προσεχές διάστημα. Την ώρα που η ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ υπογράφει την πρώτη μεγάλη σύμβαση παραχώρησης (αυτή της υποθαλάσσιας αρτηρίας της Θεσσαλονίκης) και ετοιμάζει τις συμβάσεις για τους άξονες Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Μαλιακός – Κλειδί, νέα επεισόδια έρχονται να προστεθούν στο σήριαλ των συγχρηματοδοτούμενων οδικών αξόνων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κοινοπραξία των εταιρειών Vinci – J&P Άβαξ φέρεται έτοιμη να προσφύγει στην Ε.Ε. για το διαγωνισμό της κατασκευής και εκμετάλλευσης της Ιόνιας Οδού, στον οποίο προσωρινός ανάδοχος εδώ και περίπου πέντε μήνες έχει αναδειχθεί η κοινοπραξία των ομίλων ΓΕΚ – Cintra – ACS.

Η κίνηση αυτή γίνεται λίγο καιρό μετά την επίτευξη συμβιβασμού του σχήματος Άκτωρ - Vinci – J&P Άβαξ με την γερμανική Hochtief για την από κοινού ανάληψη του έργου Μαλιακός – Κλειδί και λίγο πριν υποβληθούν οι προσφορές για τον άξονα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Ήδη, οι επαφές των δύο σχημάτων για την από κοινού διεκδίκηση του εν λόγω άξονα έχουν προχωρήσει αρκετά, χωρίς πάντως να είναι και 100% σίγουρο ότι θα προκύψει μία ενιαία πρόταση. Το συγκεκριμένο έργο διεκδικεί και η κοινοπραξία των ομίλων ΓΕΚ – Cintra – ACS.

Οι ΓΕΚ – Cintra – ACS αναμένουν από την πλευρά τους την οριστική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της προσφυγής τους εναντίον της απόφασης του ΥΠΕΧΩΔΕ να ακυρώσει τον πρώτο διαγωνισμό για τον άξονα Κεντρικής Ελλάδος, στον οποίο είχαν απομείνει μοναδικοί έγκυροι υποψήφιοι.

Το ΣτΕ έχει αρχικά μπλοκάρει με απόφασή του την αξιολόγηση από το ΥΠΕΧΩΔΕ των δύο προσφορών που υποβλήθηκαν στον νέο διαγωνισμό, ενώ με δεύτερη απόφασή του κατόπιν αιτήματος του υπουργείου επέτρεψε τον έλεγχο μόνο των τυπικών προδιαγραφών των προσφορών, όχι όμως και το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Πάντως, η τελική απόφαση του ΣτΕ αναμένεται ίσως και εντός της εβδομάδας.