Τι κρύβει η κόντρα Γ. Ανωμερίτη με τους εφοπλιστές κρουαζιέρας
Παρασκευή, 24-Αυγ-2012 09:43
Του Ηλία Γ. Μπέλλου
Νέα δεδομένα στην προσπάθεια της κυβέρνησης να προχωρήσει άμεσα σε παραχωρήσεις δραστηριοτήτων του ΟΛΠ όπως η κρουαζιέρα προκαλεί η απόφαση του Γιώργου Ανωμερίτη να ανεβάσει τους τόνους απέναντι στην Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας λόγω της πρότασης της τελευταίας να εξεταστεί το ενδεχόμενο δημιουργίας νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Φαληρικό Δέλτα. Και αυτό διότι «παρά την οποία δόκιμη, ένσταση του επικεφαλής της εισηγμένης συμφερόντων του Δημοσίου η δημόσια κόντρα που πυροδοτεί κάνοντας λόγο για διαπλεκόμενα συμφέροντα δεν προσφέρει καλές υπηρεσίες στην προσπάθεια προσέλκυσης επενδυτών ούτε στη διαμόρφωση υψηλού τιμήματος». Αυτό υπογραμμίζουν πηγές της Ακτής Μιαούλη -που δεν έχουν συμφέροντα στο χώρο της κρουαζιέρας- ενώ άλλες πλευρές με τις οποίες επικοινώνησε το Capital.gr σημειώνουν με νόημα πως «δεν πρέπει να υπάρχουν μονοπώλια». «Χωρούν περισσότερα από ένα λιμάνι κρουαζιέρας στην Αττική εφόσον όμως υπάρχουν και οι πρέπουσες υπηρεσίες και υποδομές». «Άλλωστε ο Πειραιάς είναι ακριβός» ομολογούν παράγοντες του κλάδου.
Το ζήτημα γεννήθηκε μετά την συνάντηση του είχε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας με τον νέο Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Κωνσταντίνο Μουτζούρη κατά την οποία, όπως ανακοινώθηκε, τέθηκαν «τα θέματα – προβλήματα που έχουν σχέση με την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων στους λιμένες της χώρας όπως είναι η ανάγκη εκτελέσεως έργων υποδομής σε λιμένες κυρίως της περιφέρειας και, όσον αφορά στον λιμένα Πειραιά, έγινε εκτεταμένη συζήτηση και προτάθηκαν διάφορες εναλλακτικές λύσεις συμπεριλαμβανομένης και της περίπτωσης κατασκευής νέου λιμένα στο Δέλτα του Φαλήρου». Όπως έγινε γνωστό ο ΓΓ κατέληξε στην πρόταση συγκρότησης επιτροπής στην Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, με συμμετοχή όλων των Φορέων που ενδιαφέρονται για τις λιμενικές υποδομές.
Λίγα 24ωρα μετά ο πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. Γιώργος Ανωμερίτης με επιστολή του προς την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας στην οποία χρησιμοποιεί αυστηρό ύφος αναφέρει ότι όλοι οι αρμόδιοι φορείς «συμφώνησαν ότι το κύριο λιμάνι κρουαζιέρας θα είναι ο Πειραιάς και επικουρικά στο μέλλον το Λαύριο». Προσθέτει δε ότι «Με βάση τις αποφάσεις αυτές, ο ΟΛΠ Α.Ε. έχει σχεδιάσει, ωριμάσει και εκτελεί έργα 420 εκατ. ευρώ με πλήρη έγκριση των αρμόδιων κυβερνητικών οργάνων (ΕΣΑΛ), της Περιφέρειας Αττικής της Διοίκησης, της Γενικής Συνέλευσης και των μετόχων του ΟΛΠ Α.Ε. Μας προκαλεί δε ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση, ότι στις μέχρι σήμερα δημιουργικές μεταξύ μας συναντήσεις, ουδέποτε μας ετέθη αυτό το θέμα. Θέλω, τέλος, να θυμίσω ότι παρόμοιο θέμα δεν έχει τεθεί στις διαβουλεύσεις από κανένα ναυτιλιακό φορέα, ότι η αυτοδιοίκηση έχει εκφράσει απόλυτες αντιρρήσεις για την καταστροφή του Φαληρικού Δέλτα και ότι όπως έχει καταγγελθεί αυτές οι απόψεις περί δήθεν νέου λιμένα κρουαζιέρας προέρχονται πάντα χωρίς τεκμηρίωση από διαπλεκόμενα συμφέροντα, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τον χώρο της ναυτιλίας.»
Και η αναφορά αυτή του Γ. Ανωμερίτη προκαλεί ερωτήματα καθώς ούτε τα κατονομάζει ούτε εξηγεί πως αυτά θα ωφελούνταν, σχολιάζουν στον Πειραιά.
Γεγονός είναι ότι τη στιγμή που δρομολογήθηκαν μεγάλες επενδύσεις στον Πειραιά για την κρουαζιέρα και μικρότερες αλλά σημαντικές στο Λαύριο ένας τρίτος πόλος στην Αττική κατακερματίζει τις υποδομές και αυξάνει τον ανταγωνισμό εις βάρος του ΟΛΠ. Όμως όπως ο ίδιος ο Γ. Ανωμερίτης αναφέρει στην επιστολή με την οποία κλιμακώθηκε η ένταση «ουδεμία μεγάλη εταιρία διαχείρισης κρουαζιέρας έχει εκδηλώσει επενδυτικό ενδιαφέρον ανάληψης του κόστους ενός τέτοιου έργου, το οποίο εκτιμάται μεταξύ 2-4 δισ. ευρώ». Ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ και νυν επικεφαλής της εισηγμένης συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου επικαλείται τον δημόσιο χαρακτήρα της ΟΛΠ και την άποψη ότι «κάθε ατεκμηρίωτη φήμη, πληροφορία ή αίτημα επιφέρει αρνητικές συνέπειες στο οικονομικό status της εταιρίας» και ζητά από την Ένωση «να αποστείλει το σχετικό project και τις τεχνικές και οικονομικές μελέτες του, τις προτάσεις των επιχειρηματικών ομίλων, οι οποίοι κατέθεσαν εγγράφως μια τέτοια πρόταση, τα λιμενικά και τεχνικά σχέδια για την ακριβή χωροθέτηση των εγκαταστάσεων στο Φαληρικό Δέλτα και το προτεινόμενο επενδυτικό σχέδιο και την cost benefit ανάλυσή του». Ο ΟΛΠ όπως και πολλοί άλλοι έχουν ταχθεί κατά της κατασκευής λιμένα στο Φάληρο, αναφέροντας ως λόγους «τα ρηχά ισοβαθή της περιοχής Φαλήρου/Φλοίσβου απαγορευτικά για προσέγγιση μεγάλων πλοίων,) την απόληξη δύο ποταμών στον όρμο Φαλήρου, τη χρησιμοποίηση του Δέλτα ως στίβου ναυταθλητικών ομίλων, τη χρησιμοποίηση της περιοχής ως κέντρου θαλάσσιου τουρισμού με 4 μεγάλες χωροθετημένες μαρίνες, της οριοθέτησης του Δέλτα ως χώρου περιπάτου και αναψυχής λόγω ανάπλασης του ολυμπιακού θαλάσσιου μετώπου από ΣΕΦ έως Φλοίσβο, του χαρακτηρισμού της όμορης περιοχής ως αμιγώς οικιστικής και των θαλασσίων συνθηκών της περιοχής, αφού με νότιους ανέμους έχει μετρηθεί κυματισμός 4-6 μ., χωρίς φυσικά να υπολογίσει κανείς το οικονομικό κόστος της δημιουργίας νέου λιμένα και των απαιτούμενων πανάκριβων χερσαίων χώρων και υποδομών».
Η μετοχή της εισηγμένης παρά τις ανησυχίες Ανωμερίτη έκλεισε πάντως χθες με άνοδο 3,79%.
Διαβάστε ακόμα:
* Στην τελική ευθεία η προετοιμασία για την παραχώρηση του ΟΛΘ
* Κ. Μουσουρούλης: Τον Σεπτέμβριο η αποκρατικοποίηση ΟΛΠ-ΟΛΘ