Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 14-Ιαν-2021 00:09

    Μικρά βήματα, μεγάλα όνειρα

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson

    Ερ: Είμαι από το Ην. Βασίλειο, αλλά ζω στο Όσλο της Νορβηγίας. Πριν από αρκετούς μήνες, εντόπισα ένα κενό σε μια τοπική αγορά και άρπαξα την ευκαιρία. Δημιούργησα μια ιστοσελίδα μεταπώλησης επώνυμων ρούχων και όταν η επιχείρηση βρισκόταν ακόμη στο στάδιο της ανάπτυξης άρχισα να διακρίνω την προοπτική να γίνει πολύ μεγαλύτερη και πιθανώς πολύ πιο προσοδοφόρος. Τι μονοπάτι να ακολουθήσω; Μια επιθετική άνοδο ή ένα ασφαλές μονοπάτι στη βάση του τρέχοντος επιχειρηματικού μοντέλου;  

    - Zoë Gale, Νορβηγία

    Απ: Ο επιχειρηματικός κόσμος είναι απίστευτα συναρπαστικός -το να επεξεργάζεται όλες τις πιθανές ευκαιρίες που υπάρχουν εκεί έξω κάνει το μυαλό ενός επιχειρηματία να στριφογυρίζει. Ορισμένοι άνθρωποι μεταπηδούν από ιδέα σε ιδέα αναζητώντας αυτή που θα τους κάνει πλούσιους, αλλά αυτή είναι μια λανθασμένη προσέγγιση: Εάν μπείτε στις επιχειρήσεις αποκλειστικά για να κερδίσετε χρήματα, δεν θα το καταφέρετε.

    Zoe, ακούγεται σαν να ετοιμάζεσαι να κάνεις μια υπέροχη αρχή. Η επιχειρηματικότητα έχει να κάνει, και πάντα είχε να κάνει, με τον εντοπισμό ενός κενού στην αγορά και τη μετέπειτα προσφορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας που θα κάνει τη ζωή των ανθρώπων καλύτερη. Φαίνεται ότι αυτό το έχεις ήδη, οπότε συγχαρητήρια!

    Τώρα χρειάζεται να πάρεις μια μεγάλη απόφαση: Είτε να καταργήσεις το παλιό σου σχέδιο και να πατήσεις γκάζι, είτε να συνεχίσεις με σταθερά βήματα προς τα εμπρός. Προτού αποφασίσεις, είναι σημαντικό να προσδιορίσεις για ποιο λόγο μπήκες εξαρχής στην επιχείρηση.

    Πάντοτε έπλεκα το εγκώμιο των ονειροπόλων –πηγαίνουν τον κόσμο μπροστά. Ενώ οι επιχειρηματίες πρέπει να κάνουν μεγάλα όνειρα, πρέπει επίσης να συνειδητοποιούν ότι έχει αξία να ξεκινούν με μικρά βήματα. Το να είσαι παθιασμένος με το προϊόν σου και να πετυχαίνεις μικρούς αλλά σημαντικούς στόχους μπορεί να σε βοηθήσει να μετατρέψεις ένα μεγάλο όνειρο σε μια μεγάλη πραγματικότητα.

    Πώς; Η εκκίνηση μιας μικρής επιχείρησης επιτρέπει στον επιχειρηματία να επικεντρωθεί στη δημιουργία του καλύτερου δυνατού προϊόντος ή υπηρεσίας και να διασφαλίσει ότι θα έχει μακροπρόθεσμη αξία. Μόλις αποδειχθεί η αξία του, τότε έχει έρθει η ώρα να σκεφτεί την επέκταση της επιχείρησης.

    Η εμπειρία σου φέρνει στο νου την ιστορία της Tradesy, μιας διαδικτυακής αγοράς που ειδικεύεται στην πώληση μεταχειρισμένων γυναικείων ενδυμάτων.
    Πριν από χρόνια, η Tracy DiNunzio ξεκίνησε μια ιστοσελίδα με στόχο να διευκολύνει τις γυναίκες να αγοράζουν και να πωλούν τα νυφικά τους. Ήταν παθιασμένη με την ιδέα και πίστευε ότι ο ιστότοπος θα έκανε μεγάλη διαφορά. Μέσα σε έξι μήνες από την έναρξη, η Tracy έβγαζε κέρδος και στη συνέχεια άρχισε να βλέπει νέες δυνατότητες. Αποφάσισε να επεκτείνει γρήγορα την επιχείρησή της. Έβαλε όλα όσα είχε για να ξεκινήσει μια ιστοσελίδα που στόχο είχε την επαναπώληση ειδών για μωρά και παιδιά.

    Η Tracy είχε λάβει προειδοποίηση για τον κίνδυνο να αποσπαστεί η προσοχή της από την βασική της επιχείρηση τόσο νωρίς, αλλά αγνόησε τους επιφυλακτικούς, ελπίζοντας ότι θα μπορούσε να κάνει και τους δύο ιστότοπους επιτυχημένους ταυτόχρονα. Δυστυχώς, παρόλο που η Tracy δούλεψε σκληρά, ο νέος ιστότοπός της απέτυχε. Και αφού κατανάλωσε τόσο πολύ χρόνο και ενέργεια, η αρχική της ιδέα άρχισε επίσης να αποτυγχάνει.

    Η Tracy ήταν αποφασισμένη να πετύχει, οπότε έκανε βήματα πίσω και επικεντρώθηκε στην αρχική της επιχείρηση. Έκανε πολλή έρευνα και άρχισε να ακούει και τελικά η βασική της ιστοσελίδα άρχισε να μεγαλώνει και να αποφέρει κέρδη για ακόμη μια φορά. Μετέπειτα, αισθάνθηκε αρκετά σίγουρη για να ξεκινήσει μια νέα ιστοσελίδα, την Tradesy.

    Με όπλο όλα αυτά που έμαθε από την εμπειρία της αποτυχίας, η Tracy μεγάλωσε την επιχείρησή της σε σημείο που η ιστοσελίδα της έχει εκατομμύρια χρήστες και εκείνη έχει αντλήσει εκατομμύρια κεφάλαια σε χρηματοδότηση venture capital από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένου εμού.

    Η γενική συμβουλή της για όλους τους επιχειρηματίες που θέλουν να επεκταθούν είναι να μην πάρουν ποτέ την προσοχή τους μακριά από τον πυρήνα της εταιρείας τους - και συμφωνώ απόλυτα.

    Τούτου λεχθέντος, δεν είναι κακό να κοιτάζει κανείς μπροστά. Στην πραγματικότητα, η σαφής κατανόηση του πού θα ήθελες να πάει η επιχείρησή στο θα είναι χρήσιμη όταν θα ξεπερνάς τα εμπόδια που αναμένεται να αναδυθούν. Τουλάχιστον, θα σε βοηθήσει να διατηρήσεις το κίνητρό σου.

    Η συμβουλή μου προς εσένα, Zoë, και προς κάθε επιχειρηματία που ζυγίζει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της επέκτασης της επιχείρησής του, είναι η εξής: Επικεντρώσου στο πάθος σου, κάνε μικρά αρχικά βήματα, κάνε μεγάλα όνειρα και σχεδίασε μπροστά. Ανοίξου μόνο όταν θα είσαι έτοιμη - όχι μόνο επειδή υπάρχει μια ευκαιρία.

    * O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson

    © 2020 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων