Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 04-Φεβ-2020 00:05

    Δεν υπάρχει σύντομος δρόμος για την επιτυχία

    Δεν υπάρχει σύντομος δρόμος για την επιτυχία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson 

    Ερ.: Υπάρχει σύντομος δρόμος προς την επιτυχία στο επιχειρείν χωρίς να δαπανηθούν πολλά χρήματα στο μάρκετινγκ;
    — Geraldo Kandonga Fillipus, Namibia

     

    Απ.: Δυστυχώς δεν υπάρχει παράκαμψη ή μαγική συνταγή για την επιτυχία – ή, αν υπάρχει, δεν την έχω βρει ακόμα. Η οικοδόμηση μιας επιτυχημένης και κερδοφόρας επιχείρησης απαιτεί χρόνο, από τη στιγμή που χτίζεται τη φήμη σας και οι πελάτες μαθαίνουν σιγά σιγά να σας εμπιστεύονται και να στηρίζονται σε εσάς.

    Επίσης, δεν υπάρχει εγγύηση ότι το να αφιερώσετε ένα τεράστιο ποσό στο μάρκετινγκ θα εκτοξεύσει την επιχείρησή σας. Εάν σπαταλάτε τον χρόνο σας ψάχνοντας σύντομους δρόμους, αυτό που θα καταφέρετε είναι να βρεθείτε εκτός επιχειρηματικής δραστηριότητας.

    Παρόλο που δεν υπάρχουν προκαθαρισμένοι κανόνες για την επιτυχία μιας επιχείρησης, στην πορεία μου ως επιχειρηματίας υιοθέτησα κάποιες γενικές κατευθυντήριες γραμμές που μπορεί να φανούν πολύ χρήσιμες:

    1. Δημιουργήστε ένα χρήσιμο προϊόν ή υπηρεσία

    Πάνω απ' όλα, δεν πρέπει να ξεκινήσετε μια επιχειρηματική δραστηριότητα αποκλειστικά για οικονομικούς λόγους. Η διοίκηση μιας εταιρείας απαιτεί πολλές ώρες εργασίας και δύσκολες αποφάσεις: εάν δεν έχετε καλύτερο κίνητρο από τα χρήματα για να συνεχίσετε, η επιχείρησή σας είναι πιο πιθανό να αποτύχει, όπως συμβαίνει με πολλές νέες επιχειρήσεις.

    Επομένως, είναι σημαντικό να δημιουργήσετε κάτι που θα ωφελήσει την κοινωνία εν συνόλω. Εάν ασχοληθείτε με κάτι που σας ενδιαφέρει πραγματικά, θα είστε σε πολύ καλύτερη θέση για να βρείτε νέους πελάτες, να δεθείτε μαζί τους και να τους κάνετε να γυρίσουν πίσω σε εσάς.

    Μόλις καταλήξετε στο είδος του προϊόντος ή της υπηρεσίας που σας ενδιαφέρει, επικεντρωθείτε στο πώς μπορείτε να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό: Κάντε την έρευνά σας, βρείτε ένα κενό ή έναν τομέα ώριμο για καινοτομία και τοποθετήστε την επιχείρησή σας με τέτοιον τρόπο που θα την κάνει να ξεχωρίζει.

    2. Απλοποιήστε το μήνυμά σας

    Οι πελάτες δεν ψωνίζουν κάτι απλά λόγω του brand και των προϊόντων του αλλά ταυτόχρονα ταυτίζονται με τις βασικές αξίες της επιχείρησης. Κάντε στον εαυτό σας την εξής ερώτηση: "Γιατί ξεκίνησα την επιχείρησή μου;". Να είστε ειλικρινής – η απάντηση θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε αυθεντική αξία και φωνή. Ύστερα απλοποιήστε το μήνυμά σας.

    Στη Virgin, πιστεύουμε στην εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών, την καλή αξία και τις καινοτόμες εναλλακτικές προτάσεις στις προσφορές των ανταγωνιστών μας. Κυρίως όμως, αντιλαμβανόμαστε το επιχειρείν ως μια ευκαιρία για κάτι καλό. Γνωρίζοντας ποιοι είμαστε και σε τι πιστεύουμε, διασφαλίζουμε ότι δεν σπαταλάμε χρόνο ή χρήμα σε μηνύματα που δεν μας αντιπροσωπεύουν ή δεν έχουν απήχηση στους πελάτες μας.

    3. Διαφημίστε τον εαυτό σας

    Το μάρκετινγκ είναι ένα ισχυρό εργαλείο, αλλά δεν χρειάζεται να είναι και ακριβό. Ο μέντοράς μου, Sir Freddie Laker, ο οποίος είχε δημιουργήσει μια εταιρεία για να ανταγωνιστεί την British Airways στην έδρα της, μου έδωσε μια πολύτιμη συμβουλή όταν ξεκινούσα τη Virgin Atlantic Airways. Γνωρίζοντας ότι δεν μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε τις εδραιωμένες αεροπορικές εταιρείες όσον αφορά τo budget του μάρκετινγκ, με ενθάρρυνε να αναλάβω προσωπικά την προβολή μας: "Εκμεταλλεύσου τον εαυτό σου. Μη φοβηθείς να εκτεθείς. Διαφορετικά δεν θα επιβιώσεις".

    Ακολούθησα τη συμβουλή του και έκτοτε σκαρφίστηκα διασκεδαστικούς τρόπους για να ξεχωρίσω από το πλήθος και να στρέψω την προσοχή των μίντια στην εταιρεία μας: από το να σπάμε παγκόσμια ρεκόρ μέχρι το να κάνουμε φάρσες.

    Ενώ εγώ ενδιαφερόμουν πάντα για αθλητικές και φυσικές προκλήσεις, πιθανόν αυτή να μην είναι η κατάλληλη λύση για εσάς. Βρείτε τον δικό σας τόνο, μάθετε καλά το brand σας, κάντε τα πράγματα με τον δικό σας τρόπο και τραβήξτε τα βλέμματα με κάτι καινούργιο και ενδιαφέρον. Η δωρεάν διαφήμιση θα έρθει από μόνη της.

    4. "Αγκαλιάστε" τα κοινωνικά δίκτυα

    Εργαλεία όπως το Twitter και το Instagram είναι εξαιρετικοί τρόποι για να προωθήσετε το μήνυμά σας σε ένα ευρύ κοινό. Τα κοινωνικά μέσα δεν είναι μόνο πιο οικονομικά εργαλεία από την απλή διαφήμιση, αλλά προσφέρουν επίσης μεγάλες ευκαιρίες για καινοτόμο αλληλεπίδραση με τους πελάτες σας. Χρησιμοποιήστε τα προς όφελός σας.

    Να θυμάστε πως υπάρχει διαφορά μεταξύ της πώλησης και του μάρκετινγκ. Από την εμπειρία μου, η πώληση προϊόντων μέσω κοινωνικών δικτύων δεν λειτουργεί – είναι προτιμότερο να επικοινωνείτε απλά με τους πελάτες σας με έναν αυθεντικό τρόπο και να το διασκεδάζετε. Μόλις δημιουργήσετε στο διαδίκτυο ένα προφίλ με το οποίο οι άνθρωποι μπορούν να ταυτιστούν και να εμπιστευτούν, θα δείτε ότι σύντομα θα γίνουν και πελάτες σας.

    Το feedback που λαμβάνετε στα κοινωνικά δίκτυα είναι ανεκτίμητης αξίας, ειδικά όταν η επιχείρησή σας βρίσκεται στην αρχή της. Ακούστε προσεκτικά τα σχόλια των πελατών σας για τις προσφορές τις εταιρείας σας για να καταλάβετε καλύτερα τι κάνετε σωστά και τι λάθος. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το feedback για να βελτιώσετε τις καμπάνιες σας στα κοινωνικά δίκτυα και να υπολογίσετε την αποτελεσματικότητα των κινήσεών σας.

    5. Μη σταματήσετε να απολαμβάνετε αυτό που κάνετε

    Εάν αγαπάτε πραγματικά αυτό που κάνετε και πιστεύετε σε αυτό, οι άλλοι θα το προσέξουν και θα μοιραστούν τον ενθουσιασμό σας. Εάν διαπιστώσετε ότι το ενδιαφέρον σας φθίνει, τότε έχει έρθει η ώρα για αλλαγές – μεταβείτε από τις καθημερινές λειτουργίες στο μάνατζμεντ, προχωρήστε, επεκταθείτε σε νέους τομείς, σε οτιδήποτε σας ενδιαφέρει. Για να πετύχετε, πρέπει να είστε πλήρως αφοσιωμένοι σε αυτό που κάνετε. Το αντίθετο θα φανεί στη δουλειά σας. 

    * O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson

    © 2020 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ