Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 14-Ιαν-2020 00:05

    Μακροπρόθεσμα αυτή είναι η καλύτερη στρατηγική

    Μακροπρόθεσμα αυτή είναι η καλύτερη στρατηγική
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson 

    Ερ: Γιατί είναι τόσο δύσκολο να πεισθεί ο εταιρικός κόσμος και η κυβέρνηση να συνεργαστούν με επιχειρήσεις που είναι πρόθυμες να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μια κοινότητα και να κάνουν μια θετική αλλαγή; Μόλις αναφέρω ότι το κέρδος δεν είναι ο βασικός μας στόχος, χάνουν το ενδιαφέρον τους. Πώς μπορώ να ξεπεράσω αυτό το πρόβλημα;

    - Rod McBride, Γιοχάνεσμπουργκ

    Aπ.: Οι επιχειρήσεις ήταν κάποτε ένας πολύ σκληρός κόσμος, όπου το μόνο που είχε σημασία ήταν το κέρδος – αλλά αυτό αλλάζει γρήγορα. Έχει γίνει πιο εύκολο για τους ανθρώπους να μαθαίνουν ποιες εταιρείες κυνηγούν το κέρδος με κάθε κόστος και ποιες συμπεριφέρονται δεοντολογικά και να πραγματοποιούν αγορές στη βάση αυτών των στοιχείων. Αυτό σημαίνει ότι επιχειρηματικά μοντέλα όπως το δικό σου, Rod, είναι πιο πιθανό να επιβιώσει και να ευδοκιμήσει μακροπρόθεσμα.

    Ενώ η τεχνολογία βρίσκεται πίσω από αυτή τη μετατόπιση, πρόσφατες έρευνες αποδεικνύουν τα οφέλη της στρατηγικής. Πριν από μερικά χρόνια διάβασα τα αποτελέσματα μιας μελέτης θεωρίας παιγνίων που έδειξε ότι η εγωιστική συμπεριφορά δεν βελτιώνει τις πιθανότητες μακροχρόνιας επιβίωσης. Οι ερευνητές, Christoph Adami και Arend Hintze του Michigan State University, διαπίστωναν ότι η επικοινωνία και η συνεργασία είναι πολύ καλύτερες στρατηγικές. Ο Adami δήλωσε στο BBC ότι "το να είσαι κακός μπορεί να σου δώσει ένα πλεονέκτημα στο βραχυπρόθεσμο μέλλον, αλλά σίγουρα όχι μακροπρόθεσμα – θα αφανιζόσουν". Ενώ μιλούσε για την επιβίωση σε ένα εξελικτικό περιβάλλον, οι συμβουλές του μπορούν να είναι επίσης χρήσιμες για τους επιχειρηματίες και τους διαχειριστές κεφαλαίων.

    Όταν περιγράφετε στον κόσμο την επιχειρηματική σας ιδέα, ένα καλό μέρος για να ξεκινήσετε μπορεί να είναι να συγκρίνετε το μοντέλο σας με εκείνα επιτυχημένων επιχειρήσεων που είναι αφοσιωμένες στο να κάνουν καλό στις κοινότητές τους. Ψάξτε για συγκεκριμένα παραδείγματα ιστοριών επιτυχίας που αντικατοπτρίζουν το σχέδιό σας. Μόλις εξηγήσετε ότι το επιχειρηματικό σας μοντέλο είναι υγιές, επισημάνετε τις πτυχές που κάνουν την πρότασή σας μοναδική – γιατί το προϊόν ή η υπηρεσία σας είναι ανώτερη και θα προσελκύσει πελάτες. Και με αυτό, θα έχετε αποκτήσει το πλεονέκτημά σας: Σχεδόν όλοι θα επιλέξουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας υγιούς ηθικά εταιρείας έναντι των λιγότερο ευσυνείδητων ανταγωνιστών της, εφόσον η ποιότητα ταιριάζει ή υπερβαίνει τα πρότυπα της βιομηχανίας.

    Εάν παρατηρήσετε ότι οι ακροατές σας αρχίζουν να χάνουν το ενδιαφέρον τους τη στιγμή που αποκαλύπτετε ότι θέλετε να κάνετε τα πράγματα καλύτερα για τους ανθρώπους και τον πλανήτη, παράλληλα με το κέρδος, ίσως να ανησυχούν περισσότερο για το βραχυπρόθεσμο διάστημα και όχι για τις ευρύτερες επιπτώσεις των επιλογών τους. Γνωρίζοντας κάτι τέτοιο, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα εγκαίρως.

    Όταν συναντήσετε αυτό το εμπόδιο, σταματήστε και ακούστε. Ρωτήστε τους πιθανούς συνεργάτες σας σχετικά με τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν μέχρις ότου κατανοήσετε την κατάστασή τους και πώς μπορείτε να τα αντιμετωπίσετε. Στη συνέχεια, εάν προσφέρετε πράγματι ένα βιώσιμο σχέδιο που θα ωφελήσει την επιχείρησή τους ή θα συμβάλει μακροπρόθεσμα στην αποστολή του υπουργείου τους, προσπαθήστε να μεταφέρετε αυτό το μήνυμα με έναν τρόπο που θα το καταλάβουν.

    Εμείς στη Virgin αντιμετωπίζουμε συχνά παρόμοια εμπόδια. Οι μη κερδοσκοπικές και άλλες επιχειρήσεις που αναζητούν λύσεις που βασίζονται στην αγορά για την κλιματική αλλαγή δεν μπορούν απλώς να ισχυριστούν ότι τα αέρια θερμοκηπίου συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Για να πεισθούν οι μεγάλοι οργανισμοί στον τομέα της ναυτιλίας, για παράδειγμα, να υιοθετήσουν πολιτικές που αλλάζουν το παιχνίδι, πρέπει να τους παρουσιάσουν ολοκληρωμένα σχέδια που να δείχνουν ότι η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μπορεί να είναι εξαιρετικά επικερδής για όσους είναι έτοιμοι να συνεργαστούν για την αλλαγή μιας βιομηχανίας προς το καλύτερο.

    Εάν η προσπάθειά σας δεν τύχει αποδοχής, ανασυγκροτηθείτε και συνεχίστε. Δοκιμάστε μια άλλη προσέγγιση, βρείτε άλλους επενδυτές ή καταλήξτε σε ένα άλλο σχέδιο. Μην ξοδεύετε χρόνο ανησυχώντας για οργανισμούς που δεν καλωσορίζουν ή δεν αποδέχονται την αλλαγή – δεν πρόκειται να επιβιώσουν για πολύ. Απλώς συνεχίστε να ψάχνετε ανθρώπους που είναι πρόθυμοι να ακούσουν το μήνυμά σας και που πραγματικά ενδιαφέρονται για κάτι μεγαλύτερο από τους εαυτούς τους – αυτοί είναι οι επενδυτές και οι εταίροι με τους οποίους θα συνεργαστείτε τα επόμενα χρόνια.

    Όταν θα ξεκινήσετε τη startup σας, είναι απίθανο οι ανταγωνιστές σας να παίζουν πάντοτε δίκαια, όπως διαπιστώσαμε στη Virgin σε πολλές περιπτώσεις κατά τη διάρκεια των ετών, σε κλάδους που εκτείνονται από τα αεροπορικά ταξίδια μέχρι τα αναψυκτικά. Προσέχετε τη στρατηγική σας και το μήνυμά σας: έτσι θα κερδίσετε τους πελάτες σας. Και συνεχίστε να ακούτε, ακόμα και τους αντιπάλους σας – αν το κάνετε καλά, είναι πιθανό να καταλήξετε ακόμη και να συνεργαστείτε.

    Στον επιχειρηματικό κόσμο, όπως και στη φύση, οι εταιρείες που θέλουν να επιβιώσουν δεν είναι ανόητες να επιδιώξουν κέρδη εις βάρος των ανθρώπων και του πλανήτη. Είναι αρκετά έξυπνες για να γνωρίζουν ότι η φροντίδα και η συνεργασία είναι το "κλειδί". Η στρατηγική σου, Rod, σε φέρνει ήδη μπροστά από τον ανταγωνισμό – τώρα απλώς πρέπει να παραμείνεις εκεί.

    * O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson

    © 2020 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων