Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 02-Δεκ-2019 00:05

    Ο τύπος της επιτυχίας που σας πηγαίνει γάντι

    Ο τύπος της επιτυχίας που σας πηγαίνει γάντι
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson

    Ερ: Ετοιμάζομαι για το πρώτο μου επαγγελματικό ταξίδι τον επόμενο μήνα, για να συναντηθώ με πιθανούς προμηθευτές στην Κίνα. Έχετε κάποια συμβουλή για το τι να περιμένω και πώς πρέπει να συμπεριφέρομαι; Είμαι 22 ετών – είναι ανάγκη να φορέσω κοστούμι και να μεγαλώσω το μούσι μου για να με πάρουν στα σοβαρά;



    Simon Stanfield, Λονδίνο

    

Simon, χαίρομαι που ακούω ότι προγραμματίζεις από νωρίς, αλλά στη θέση σου, δεν θα έκοβα το ξύρισμα! 
Θα νιώσεις κάποια πίεση καθώς θα διαπραγματεύεσαι τις ανάγκες της επιχείρησής σου σε άγνωστο περιβάλλον. Ο στόχος σου, καθώς προετοιμάζεσαι, θα πρέπει να είναι να αποφύγεις να βρεθείς σε μια κατάσταση στην οποία θα νιώσεις λιγότερο σίγουρος για εσένα, είτε επειδή είσαι πολύ επίσημα ή ανεπίσημα ντυμένος, είτε επειδή δεν ξέρεις τι απαιτεί η ντόπια επιχειρηματική κουλτούρα.

    
Αλλά είναι αστείο που, από όλους τους ανθρώπους, ζητάς τη δική μου γνώμη για το επίσημο ντύσιμο. Στις πρώτες μέρες της Virgin, το προσωπικό με δούλευε: "Τη μέρα που θα δούμε τον Ρίτσαρντ να φορά κοστούμι σε συνάντηση με διευθυντή τράπεζας, θα ξέρουμε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα".


    Από τη στιγμή που η Virgin ξεκίνησε στη μουσική βιομηχανία, το να δουλεύω με καλλιτέχνες όπως οι Sex Pistols, ο Boy George, οι Rolling Stones, οι Genesis και άλλοι, δεν απαιτούσε ποτέ από εμένα να φοράω τα ριγέ κουστούμια και τα bowler καπέλα που χαρακτήριζαν τον βρετανικό επιχειρηματικό κόσμο. Ακόμη και σήμερα δεν έχω πολλά κουστούμια.


    Μέχρι τη στιγμή που ξεκινήσαμε τη Virgin Atlantic Airways το 1984, όπου το dress code ήταν πιο επίσημο, είχα πάρει τις αποφάσεις μου – υιοθέτησα τη στάση ότι αυτό που βλέπουν είναι αυτό που θα πάρουν. Τότε μου άρεσαν τα κοτλέ παντελόνια και τα φαρδιά μάλλινα πουλόβερ και διαπίστωσα ότι δεν επηρέαζε την ικανότητά μου να κλείνω συμφωνίες. Η διοικητική ομάδα της Virgin Atlantic δεν με ανάγκασε ούτε μία φορά να φορέσω κάτι πιο επίσημο από σακάκι – και ακόμη και τότε, η περίσταση έπρεπε να είναι αρκετά επίσημη για να συμβεί αυτό.
 Παρ' όλα αυτά, πάντοτε έπαιρνα μαζί μου ένα σακάκι για επαγγελματικά ταξίδια στην Ασία.

    Σίγουρα θα ήταν καλό να έχεις μαζί σου ένα κοστούμι ή, τουλάχιστον, ένα σακάκι και ένα παντελόνι και ίσως να αφήσεις το φθαρμένο καθημερινό τζιν στο σπίτι.
Τούτου λεχθέντος, θα πρέπει να έχεις κατά νου, ποιον θα συναντήσεις. Στις πρόσφατες επισκέψεις στην Ιαπωνία και την Κίνα, παρατήρησα μια σημαντική χαλάρωση στο αυστηρό μέχρι πρότινος dress code. Στους τομείς της τεχνολογίας και του διαδικτύου, τα κοστούμια και οι γραβάτες είναι πλέον σπάνια. Από την άλλη πλευρά, αν χρειαστεί να διαπραγματευτείς με τραπεζίτες, κυβερνητικούς εκπροσώπους ή στελέχη γνωστής εταιρείας, θα διαπιστώσεις ότι ο κώδικας ένδυσης εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά επίσημος, κατά τα δυτικά πρότυπα. Μπορεί να μην πει κανείς κάτι εάν δεν βάλεις γραβάτα, αλλά το να παραλείψεις το σακάκι θα θεωρηθεί πιθανώς αγένεια.


    Στην Ασία, θα ήμουν λίγο πιο επιφυλακτικός και θα ντυνόμουν λίγο πιο συντηρητικά στις συναντήσεις. Εάν συναντηθείς με κάποιον που είναι πολύ μεγαλύτερος, θα εκτιμήσει πιθανώς την εμφάνισή σου. Εάν ο ομόλογός σου είναι ντυμένος άνετα, μπορείς πάντα να βγάλεις το σακάκι σου.
Είναι επίσης σημαντικό να σχεδιάσεις από πριν το πώς θα μεταβείς στη συνάντηση. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στην Κίνα, όπου μια από τις μεγαλύτερες γκάφες που μπορείς να κάνεις είναι να αργήσεις, το οποίο θεωρείται ασέβεια. Ακόμη και το να φτάσεις λίγα λεπτά πριν από το ραντεβού, μπορεί να είναι πρόβλημα, οπότε φρόντισε να δώσεις χρόνο για τυχόν δυσκολίες που μπορεί να ανακύψουν. Η κίνηση στο Πεκίνο και τη Σανγκάη είναι βάρβαρη, αλλά ποτέ δεν θεωρείται καλή δικαιολογία για καθυστέρηση – εμπιστεύσου με, το λέω εκ πείρας.

    Εάν αμφιβάλλεις ποτέ για κάτι, περίμενε να δεις τι κάνουν οι οικοδεσπότες σου και στη συνέχεια ακολούθησε τα βήματά τους. Αυτό μπορεί να σε φέρει κάποιες στιγμές σε αμηχανία. Σε ένα πολύ επώδυνο επιχειρηματικό γεύμα στην Ιαπωνία, τη δεκαετία του '80, βρέθηκα αντιμέτωπος με ένα πιάτο ωμού ψαριού. Το σασίμι δεν ήταν ακόμη δημοφιλές στη Δύση και έτσι δεν ήξερα πόσο νόστιμο ήταν και δεν το έβλεπα σαν φαγητό. Βρέθηκα σε σύγχυση και απελπίστηκα τόσο πολύ, που έκρυψα κάμποσο σε μια χαρτοπετσέτα, αλλά δεν ήταν εύκολο – εκ των υστέρων σκέφτομαι ότι έπρεπε να το είχα φάει και να το απολαύσω!


    Επίσης, να θυμάσαι ότι η οικοδόμηση προσωπικών σχέσεων είναι ιδιαίτερα σημαντική όταν κάνεις δουλειές στην Κίνα, οπότε, ενώ βρίσκεσαι εκεί, κάνε ό,τι μπορείς για να αναπτύξεις φιλίες με ανθρώπους που έχουν σημασία για την επιτυχία της επιχείρησής σου. Λάβε υπόψη ότι οι κοινωνικές περιστάσεις τείνουν να είναι ακριβώς αυτό – δεν γίνονται συχνά συζητήσεις για business μετά τη δουλειά. Θα υπάρχει, ωστόσο, πολύ ποτό, και θα πρέπει να το χειριστείς χωρίς να γίνεις ρεζίλι. Είναι μια διασκεδαστική εμπειρία και καθώς θα χτίζεις την εμπιστοσύνη με τους Κινέζους ομολόγους σου, θα διαπιστώσεις ότι οι περιστασιακές γκάφες και από τις δύο πλευρές, δεν θα έχουν τόσο μεγάλη σημασία και θα μπορείτε να τις διακωμωδείτε μαζί.


    Να έχεις ένα υπέροχο ταξίδι στην Ασία και καλή επιτυχία στην επιχείρησή σου!

    * O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson

    © 2019 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων