Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 25-Νοε-2019 00:05

    Πολλές επιχειρήσεις, ένα όραμα

    Πολλές επιχειρήσεις, ένα όραμα
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson

    Ε: Υπάρχουν τόσο πολλές επιχειρήσεις μέσα στη Virgin Group. Υπάρχει ένα ενιαίο όραμα για την ομάδα ή κάθε επιχείρηση έχει ξεχωριστό όραμα; Ενδιαφέρομαι για αυτό, διότι έχω στο μυαλό μου την ιδέα μιας επιχείρησης, αλλά με διαφορετικές υποεπιχειρήσεις που θα δραστηριοποιούνται κάτω από την ομπρέλα της.



    - Donald Lynn Coates, Μπάτον Ρουζ, Λουιζιάνα



    A: Όταν η Virgin άρχισε να επεκτείνεται από τη μουσική βιομηχανία σε άλλους κλάδους, οι εμπειρογνώμονες και οι ανταγωνιστές μας μας συμβούλευσαν έντονα ενάντια σε τέτοιες κινήσεις, υποστηρίζοντας ότι ήταν αναπόφευκτο ότι θα αποτύχουμε. Επισήμαιναν ότι, όχι μόνο είχαμε ελλείψεις σε τεχνογνωσία, αλλά η επέκταση δεν ταίριαζε στη συνολική αποστολή της Virgin. Έκτοτε ιδρύσαμε εκατοντάδες εταιρείες και, όπως αποδείχθηκε από την επιτυχία της ομάδας μας, το όραμά σας για την εταιρεία σας δεν πρέπει να είναι τέτοιο που να περιορίζει τη φαντασία της ομάδας σας.


    Ωστόσο, πρέπει να αναπτύξετε ένα συνολικό όραμα για την επιχείρησή σας – το οποίο θα υποστηρίζεται ένθερμα από μια πιο στοχευμένη στρατηγική σε κάθε εγχείρημα που βρίσκεται υπό την ομπρέλα σας. Αυτά τα δύο δεν είναι αμοιβαίως αποκλειόμενα, αλλά συμπληρωματικά: Δεν πρέπει να υπερισχύει το ένα του άλλου.


    Η εκκίνηση μιας επιχείρησης είναι πάντα μια περιπέτεια και τα πράγματα δεν εξελίσσονται το ίδιο για κάθε επιχειρηματία. Καθώς θα αντιμετωπίζετε τις προκλήσεις για την επιβίωση της επιχείρησής σας, μπορεί να διαπιστώσετε ότι, το όραμά σας για την εταιρεία, πρέπει να προσαρμοστεί καθώς προχωράτε.
Ξεκίνησα το πρώτο μου εγχείρημα, το περιοδικό "Student", με στόχο να δώσω στους νέους, στη δεκαετία του '60, μια φωνή για τα βασικά θέματα εκείνης της εποχής. Ο πόλεμος στο Βιετνάμ εξελισσόταν σε μείζον πρόβλημα και, στα 16, ήθελα να δημιουργήσω μια ισχυρή πλατφόρμα για την εκστρατεία εναντίον του. Το περιοδικό οδήγησε σε μια επιχείρηση ταχυδρομικής αποστολής μουσικών δίσκων, η οποία, με τη σειρά της, οδήγησε στη δημιουργία μιας αλυσίδας δισκοπωλείων και στη συνέχεια σε ένα στούντιο ηχογράφησης και στη συνέχεια σε μια δισκογραφική εταιρεία – και με αυτό ξεκινήσαμε το brand της Virgin.


    Κοιτάζοντας πίσω, οι στόχοι μας σίγουρα άλλαξαν και επεκτάθηκαν, με την πάροδο του χρόνου, αλλά υπήρχε ένα βασικό στοιχείο, που ήταν κοινό σε όλες αυτές τις επιχειρήσεις: Δημιουργήθηκαν για να βελτιώσουν τη ζωή των ανθρώπων. Η στρατηγική μας διέφερε στις περισσότερες περιπτώσεις –προσφέροντας καλύτερες τιμές, βελτιωμένα προϊόντα, εξαιρετική εξυπηρέτηση ή με μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση σε βασικά ζητήματα– αλλά τελικά οι επιχειρήσεις μας είχαν ως συνδετικό κρίκο αυτόν τον κοινό σκοπό. Όπως και οι περισσότεροι επιχειρηματίες, μάθαινα να καθοδηγώ την ομάδα μας καθώς μεγάλωνε και αυτές οι βάσεις με βοήθησαν να δημιουργήσω ένα συνολικό όραμα για την εταιρεία μας.

 Αυτό ήταν θεμελιώδες για την επίτευξη της συνεχούς επιτυχίας μας.

    Πενήντα χρόνια αργότερα, παραμένουμε εξαιρετικά επικεντρωμένοι στο όραμά μας για βελτίωση της κοινωνίας, παρότι οι βιομηχανίες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε σήμερα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, αεροπορικές εταιρείες, κινητά τηλέφωνα, χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και διαστημικό τουρισμό και εργαζόμαστε σε δεκάδες χώρες. Έχουμε επίσης ένα μη κερδοσκοπικό ίδρυμα, το Virgin Unite, το οποίο επικεντρώνεται σε θέματα όπως η επιχειρηματικότητα, η αλλαγή του κλίματος, η συντήρηση πόρων, η ειρήνη και η συμφιλίωση.
 Όταν δημιουργείτε και ηγείστε μιας ομάδας επιχειρήσεων, πρέπει να αποφύγετε την επιβολή ελέγχου εκ των άνω. Εάν το κάνετε, θα καταπνίξετε τις ομάδες διαχείρισής σας, εμποδίζοντας τες να δημιουργήσουν πραγματικά διαφοροποιημένες επιχειρήσεις, την καθεμιά με τη δική της ισχυρή αίσθηση σκοπού και διακριτό όραμα.
 Αντ' αυτού, πρέπει να μάθετε να μεταβιβάζετε ευθύνες, δεδομένου ότι δεν υπάρχει τρόπος να είστε σε θέση να παραμείνετε στην κορυφή των ιδιαίτερων προκλήσεων κάθε επιχείρησης.

    Πάντα ανέθετα πολλούς επιχειρησιακούς ελέγχους στα ανώτερα στελέχη ή ομάδες των εταιρειών μου. Αυτό μου επέτρεψε να επικεντρωθώ στη μεγαλύτερη εικόνα ή όραμα για την εταιρεία, ενώ οι ομάδες μας διασφάλιζαν ότι παραμένουμε επικεντρωμένοι στην παροχή υψηλής ποιότητας, καινοτομίας και υπηρεσιών.
 Πώς θα ξέρετε πότε έχετε επιτύχει τη σωστή ισορροπία; Όταν θα υπάρχουν ομοιότητες στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεών σας. Ένας ενωτικός παράγοντας μεταξύ των επιχειρήσεων Virgin είναι η αίσθηση του χιούμορ και η ευθυμία που φέρνουμε στη δουλειά μας, τα οποία δημιουργούν μια ευχάριστη εμπειρία για τους πελάτες. Αυτό προκύπτει από τον στόχο μας να αναστατώνουμε τις αγορές και να προσφέρουμε νέους τρόπους για το πώς γίνονται τα πράγματα. Είτε πρόκειται για τη Virgin Atlantic, τη Virgin Money, τη Virgin Active, είτε για τις διάφορες επιχειρήσεις της Virgin Mobile σε όλο τον κόσμο, θα παρατηρήσετε αυτή τη διακριτή διαφορά – δεν παίρνουμε τους εαυτούς μας υπερβολικά στα σοβαρά. Τι πλάκα θα είχε άλλωστε; 

    Όποιο και αν είναι το όραμά σας για την εταιρεία σας, θυμηθείτε να το διατηρείτε ξεκάθαρο και στοχοπροσηλωμένο και θα είστε στον σωστό δρόμο.

    * O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson

    © 2019 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων