Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 14-Οκτ-2019 00:05

    O θεμέλιος λίθος της ευελιξίας και της διασκέδασης

    O θεμέλιος λίθος της ευελιξίας και της διασκέδασης
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson

    Ερ.:   Πώς μπορώ να μετατρέψω 7 δολάρια –περίπου 18.000 σελίνια Ουγκάντας– σε μια μεγάλη επιχείρηση; Σκέφτομαι να ξεκινήσω με έναν μικρό πάγκο στην άκρη του δρόμου ή με ένα αυτοσχέδιο καρότσι.
    - Atwijukire Absolom, Ουγκάντα

    Απ: Όταν κανείς ξεκινά μια νέα επιχείρηση, μπορεί εύκολα να παρασυρθεί την ώρα που ονειρεύεται και σχεδιάζει – και δικαιολογημένα, δεδομένου ότι αρχίζει ένα συναρπαστικό ταξίδι. Atwijukire, εάν είσαι σαν τους περισσότερους επιχειρηματίες, τη στιγμή που μια ιδέα γίνεται ξεκάθαρη στο μυαλό σου, αισθάνεσαι μια έκρηξη αδρεναλίνης και έκτοτε κάθε βήμα σου είναι αφιερωμένο στην υλοποίηση του σχεδίου σου. Το θέμα είναι, μπορείς να το κάνεις;

    Μια επιχείρηση 7 δολαρίων δεν θα μετατραπεί σε μια επιχείρηση πολλών εκατομμυρίων δολαρίων εν μια νυκτί – πρέπει να πέσει πολλή δουλειά και στη διάρκεια αυτού του μεγάλου ταξιδιού, αρετές όπως η αποφασιστικότητα και το θάρρος θα είναι το ίδιο σημαντικές με τον ενθουσιασμό και την αισιοδοξία. Το να έχεις τον τελικό στόχο στο μυαλό σου είναι σπουδαίο πράγμα. Πρέπει τώρα να αποφασίσεις για τα μικρότερα, πιο εύκολα βήματα που θα σε βοηθήσουν να φτάσεις εκεί και στη συνέχεια να τα εκτελέσεις.

    Αυτή η διαδικασία πρέπει να ξεκινήσει πολύ πριν κάνεις την πρώτη σου πώληση. Πρέπει να καταλάβεις ποιοι είναι οι πελάτες σου και τι θέλουν. Εάν έχεις σκοπό να στήσεις έναν πάγκο για να πουλήσεις προϊόντα, η έρευνα αγοράς μπορεί να γίνει πολύ άμεσα, ρωτώντας τον κόσμο της κοινότητάς σου τι θα ήθελε να αγοράζει ή τι δυσκολεύεται να βρει στα τοπικά καταστήματα και στους πάγκους.

    Καθώς προετοιμάζεσαι για την ημέρα εκκίνησης, πρέπει να διασφαλίσεις ότι θα είσαι αρκετά ευέλικτος για να αντιμετωπίσεις απρόβλεπτα προβλήματα και να αξιοποιήσεις τυχόν πολύτιμες ευκαιρίες που θα ανακύψουν. Ένας πάγκος ή ένα καρότσι σού δίνει ένα πλεονέκτημα από πλευράς ευελιξίας, διότι, αν παρατηρήσεις ότι ένας συγκεκριμένος τύπος προϊόντος πηγαίνει ιδιαίτερα καλά, μπορείς πιο εύκολα να διοχετεύσεις την ενέργεια και τα κεφάλαιά σου στην ανάπτυξη αυτού του προϊόντος από ό,τι μια μεγάλη επιχείρηση. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι θα πρέπει να τροποποιήσεις την αρχική σου ιδέα, κάτι που μπορεί να είναι δύσκολο – πολλές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν επειδή οι ιδρυτές τους είναι πολύ ξεροκέφαλοι για προσαρμόσουν την πορεία τους.

    Μια κατάσταση όπως η δική σου απαιτεί πραγματική δημιουργικότητα και ευελιξία, οπότε μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να απευθυνθείς σε συμβούλους για καθοδήγηση. Υπάρχουν αρκετοί Αφρικανοί επιχειρηματίες που μπορείς να αναζητήσεις, ένας εκ των οποίων είναι ο Ashish Thakkar, ο οποίος πριν από μερικά χρόνια αναδείχθηκε Νέος Επιχειρηματίας της χρονιάς στο Παγκόσμιο Φόρουμ Επιχειρηματικότητας.

    Σε συνέντευξή του στο "Forbes" το 2012, ο Ashish, ο οποίος μετακόμισε στην Ουγκάντα με την οικογένειά του όταν ήταν 14 ετών, έδωσε κάποιες συναρπαστικές αλλά και πρακτικές συμβουλές για επιχειρηματίες που μπορεί να σου φανούν χρήσιμες. Είπε ότι πιστεύει στην "έντονη αίσθηση της επιμονής, να κάνετε πάντα μεγάλες σκέψεις και να στοχεύετε ψηλά". Συμβούλευσε, επίσης, "να είστε πάντοτε προσγειωμένοι και προσιτοί. Την ημέρα που θα εμφανιστεί η αλαζονεία ή ο εγωισμός σας, τα πάντα έχουν τελειώσει. Να θυμάστε ότι ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλοι γίνεστε, θα παραμένετε πάντα μια σταγόνα στον ωκεανό στον τεράστιο κόσμο των πραγμάτων". Αυτό είναι πολύ σωστό ως προς το ότι η ικανότητά σου να ακούς τους άλλους και να υιοθετείς μπορεί είναι η διαφορά της επιτυχίας από την αποτυχία. 

    Σχετικά με την επέκταση της επιχείρησής σου: Όταν ξεκινάς από ένα τόσο μικρό ποσό, συχνά θα είναι δελεαστικό να στηρίζεις τις αποφάσεις σου στο βραχυπρόθεσμο κέρδος. Αλλά αυτό θα ήταν κοντόφθαλμο, διότι όσο μικρή ή μεγάλη και να είναι η επιχείρησή σου, το κλειδί της επιτυχίας είναι να προσελκύεις πελάτες και να τους κάνεις να επιστρέφουν σε σένα. Όταν βοηθάς έναν πελάτη, να θυμάσαι ότι καθένας από αυτούς είναι μια πηγή, με δυνατότητα να δώσει στο εγχείρημά σου χρηματοδότηση και feedback και να σε βοηθήσει να εξαπλώσεις τη φήμη σου.

    Η παροχή εξαιρετικών υπηρεσιών μπορεί να σε πάει πιο πίσω από ό,τι θα ήθελες, αλλά αν κάνεις τα πράγματα με τον σωστό τρόπο, τότε οι πελάτες σου είναι πολύ πιο πιθανό να επιστρέψουν.

    Οι μεγάλες επιχειρήσεις χτίζονται πάνω σε τέτοια θεμέλια. Στη Virgin κάνουμε ακριβώς τις ίδιες επιλογές, αν και σήμερα λειτουργούμε σε μεγαλύτερη κλίμακα. Χρειάστηκε να περάσουν έξι σκληρά χρόνια για να ξεκινήσει η αεροπορική μας, Virgin America, να εμφανίζει κέρδη. Εκείνη την εποχή εστιάσαμε στην οικοδόμηση ενός πιστού και παθιασμένου κοινού σε μια δύσκολη αγορά. (Αυτό είναι ένα ακραίο παράδειγμα για μία startup και μπορέσαμε να χρηματοδοτήσουμε το εγχείρημα στην αρχική του φάση, αλλά αναδεικνύει το επιχείρημά μου.) Εάν εμείς είμαστε σε θέση να προσφέρουμε τόσο σπουδαίες εξατομικευμένες υπηρεσίες σε έναν τόσο μεγάλο οργανισμό, τότε μπορείς κι εσύ.

    Οπότε κράτα ζωντανό το μεγάλο όνειρο! Να είσαι ευέλικτος καθώς θα εξερευνάς τι χρειάζεται η αγορά σου, βοήθησε τους πελάτες με όποιο τρόπο μπορείς και διασκέδασέ το. Εάν ακολουθήσεις αυτά τα βήματα, μπορεί να διαπιστώσεις ότι η μικρή σου επιχείρηση, μεγαλώνει.

    * O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

    © 2019 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων