Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 07-Οκτ-2019 00:05

    Μαθαίνοντας στην πράξη

    Μαθαίνοντας στην πράξη
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson

    Ερ.: Είμαι μαθητής λυκείου στο Σίδνεϊ. Πουλάω μπρελόκ και άλλα συλλεκτικά αντικείμενα στο eBay εδώ και πάνω από έναν χρόνο. Διαπίστωσα ότι μου αρέσει πολύ η επιχειρηματική δραστηριότητα και θα ήθελα να συνεχίσω να ασχολούμαι με αυτή στο μέλλον – θα μου άρεσε να έχω τη δική μου εταιρεία. 

    Θα ήθελα να επεκτείνω την επιχείρησή μου στις πωλήσεις ενδυμάτων και άλλων προϊόντων αλλά το διάβασμα για το σχολείο και η έλλειψη χρημάτων με κρατάνε πίσω. Τι πιστεύετε πως πρέπει να κάνω.
    - Felix Yim, Αυστραλία

    Απ.: Felix, θαυμάζω πραγματικά το επιχειρηματικό σου ένστικτο και τη φιλοδοξία να επεκτείνεις την επιχείρησή σου. Η διαχείριση αυτής της startup θα σου διδάξει πολλά για την επιχειρηματικότητα και με περιορισμένο οικονομικό κίνδυνο.

    Έχεις κάνει μέχρι στιγμής ορισμένες σπουδαίες επιλογές. Η επιχείρησή σου δεν περιλαμβάνει την ανάπτυξη ή κατασκευή ενός προϊόντος και το μόνο γραφείο που χρειάζεσαι είναι ουσιαστικά το δωμάτιό σου. Μέσω του eBay μπορείς να διανείμεις τα προϊόντα σου σε αγορές ευρείας κλίμακας, φθάνοντας στους πελάτες άμεσα και χωρίς προϋπολογισμό μάρκετινγκ. Όλα αυτά είναι τεράστια πλεονεκτήματα για οποιαδήποτε επιχείρηση και ειδικά για έναν νέο άνθρωπο χωρίς μεγάλη πρόσβαση σε κεφάλαια.

    Το γεγονός ότι σκέφτεσαι την επέκταση, σημαίνει ότι η επιχείρησή σου πηγαίνει καλά, το οποίο με φέρνει στην ερώτησή σου για το σχολείο: Εγκατέλειψα το σχολείο στα 16 μου για να ασχοληθώ με το περιοδικό "Student", επειδή ένιωθα ότι δεν μπορούσα να τα κάνω καλά και τα δύο. Επίσης, η δυσλεξία μού δημιουργούσε μεγάλη απογοήτευση στη μάθηση και ήθελα να εστιάσω σε κάτι που μπορούσα να κάνω καλά. Από την άλλη πλευρά, πολλοί άνθρωποι που έγιναν επιτυχημένοι επιχειρηματίες ολοκλήρωσαν το λύκειο και πήραν πτυχίο πανεπιστημίου.

    Όταν συζητάς με την οικογένειά σου τις επιλογές σου, να θυμάσαι ότι το να γνωρίσεις τα καλά και τα κακά της διοίκησης μια επιχείρησης θα σε βοηθήσει σε όλη τη διάρκεια της καριέρας σου. Ήμουν περίπου στην ηλικία σου όταν ξεκίνησα δυο εγχειρήματα με έναν φίλο: τη φύτευση και πώληση χριστουγεννιάτικων δέντρων και έπειτα την εκτροφή και πώληση παπαγάλων. Απέτυχαν και τα δύο: δεν είχαμε συνειδητοποιήσει ότι έπρεπε να προστατέψουμε τα δενδρύλλιά μας από τα κουνέλια που τρέφονταν από το μικροσκοπικό μας δάσος, ενώ η διατήρηση μεγάλου αριθμού πουλιών αποδείχθηκε πολύ πιο δύσκολη και θορυβώδης από ό,τι περιμέναμε. Αυτό με έμαθε να αξιολογώ τους κινδύνους που σχετίζονται με μια επιχείρηση και να σιγουρεύομαι ότι έχω τους πόρους και το ανθρώπινο δυναμικό για να συνεχίσω μια επιχείρηση – μαθήματα που έχω εφαρμόσει καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας μου.

    Με όποιο τρόπο κι αν αποφασίσεις να εξισορροπήσεις το σχολείο με την επιχείρηση, υπάρχουν μερικά βασικά βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις για να ενισχύσεις την επιχείρησή σου:

    1. Η "αλφαβήτα" της συγκέντρωσης κεφαλαίων

    Ανέφερες ότι χρειάζεσαι χρήματα για να αποκτήσεις περισσότερα προϊόντα για να πουλήσεις. Μπορεί να είναι πολύ δύσκολο για έναν νέο άνθρωπο να αποκτήσει πρόσβαση σε δάνεια, αλλά πιθανότατα δεν χρειάζεται να πληρώνεις αυτήν τη στιγμή για έξοδα διαβίωσης, συνεπώς όσα χρήματα αποκτήσεις θα πάνε σε αυτόν τον σκοπό.

    Όταν ξεκινούσα, συγκέντρωσα τα χρήματα που χρειαζόμουν για τους σπόρους και τα πτηνά, κάνοντας πράγματα όπως η διανομή εφημερίδων, το πλύσιμο των αυτοκινήτων και το κούρεμα γκαζόν. Μπορείς να βγάλεις μόνος σου τα χρήματα για να αγοράσεις το απόθεμά σου; Εάν αυτή είναι καλή επιλογή, ρώτα τους γονείς, τους γείτονες ή τους καταστηματάρχες της γειτονιάς σου αν χρειάζονται βοήθεια σε κάτι.

    2. Το παν είναι το όνομα

    Έχεις καταλήξει σε ένα καλό όνομα για το κατάστημά σου στο eBay; Ένα πιασάρικο όνομα θα βοηθήσει τον κόσμο να θυμάται ποιος είσαι και τι πουλάς, καθιστώντας ευκολότερη την εύρεση της επιχείρησής σου στις μηχανές αναζήτησης. Στη συνέχεια βάλε αυτό το όνομα σε κάθε απόδειξη και σε κάθε εργαλείο μάρκετινγκ – θύμιζε το στους πελάτες σου με κάθε ευκαιρία.

    3. Κυνήγι θησαυρού

    Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να πείσεις τους πελάτες να επιστρέψουν σε σένα είναι να διαθέσεις μοναδικά προϊόντα που δεν θα μπορέσουν να βρουν πουθενά αλλού. Στην Virgin Records, νιώθαμε υπερήφανοι που προσφέραμε στους πελάτες δυσεύρετους δίσκους – είχαμε, για παράδειγμα, στοκάρει ζωντανές ηχογραφήσεις συναυλιών. Στη δική σου γραμμή επιχείρησης, μπορείς να αναζητήσεις συλλεκτικά αντικείμενα σε παζάρια, αγορές μεταχειρισμένων ειδών ή φιλανθρωπικά bazaar.

    4. Ξεχώρισε από το πλήθος

    Θα είναι καλό για την επιχείρηση αν μπορέσεις να βρεις έναν τρόπο να κάνεις το κατάστημά σου να ξεχωρίσει από τα άλλα, ειδικά σε έναν ιστότοπο τόσο δημοφιλή όσο το eBay. Η παροχή εξαιρετικής εξυπηρέτησης είναι μια καλή αρχή, αλλά οι πελάτες σου μπορεί να χρειαστεί να μάθουν περισσότερα για την ικανότητά σου να βρίσκεις και να επιλέγεις συλλεκτικά αντικείμενα. Πάντα χρησιμοποιούσαμε κόλπα και ιστορίες για να δώσουμε αξία στις επιχειρήσεις μας. Υπάρχει κάτι που μπορείς να κάνεις για να δημιουργήσεις είδηση στην κοινότητα των συλλεκτών;

    5. Μείνετε σε επαφή

    Μόλις αποκτήσεις πελάτες, φρόντισε να τους κάνεις να επιστρέφουν σε σένα. Να τους στέλνεις νέα σχετικά με καινούρια προϊόντα, ειδικές προσφορές και άλλες εξελίξεις στους τομείς ενδιαφέροντός τους. Εάν φροντίζεις τους πελάτες σου, είναι πιο πιθανό να αγοράσουν πάλι από εσένα και να συστήσουν την επιχείρησή σου στους φίλους τους – και μια σύσταση είναι πολύ πιο πολύτιμη και οικονομικά αποδοτική από μια διαφήμιση.

    Καλή τύχη! Ανεξάρτητα από το αντικείμενο με το οποίο θα καταπιαστείς, να θυμάσαι το βασικό συστατικό της επιτυχίας: Συνέχισε να απολαμβάνεις αυτό που κάνεις και κάνε αυτό που απολαμβάνεις.

    * O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

    © 2019 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων