Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 15-Ιουλ-2019 00:05

    Γνώθι σαυτόν (και την επιχείρησή σου)

    Γνώθι σαυτόν (και την επιχείρησή σου)
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson

    Κάθε άνθρωπος, ανεξαρτήτως προσωπικών χαρακτηριστικών, μπορεί να γνωρίσει την επιτυχία ως επιχειρηματίας, σε κάθε επάγγελμα και τομέα ζωής. Αυτό που πολλοί έχουν κοινό είναι ότι είναι έτοιμοι να δοκιμάσουν και να αποτύχουν στην προσπάθεια να καταλάβουν ποιες από τις ιδέες τους θα δουλέψουν κι έτσι θεωρώ την επιμονή και το θάρρος τις μεγαλύτερες αρετές ενός επιχειρηματία. Ένα χαρακτηριστικό που θα ήθελα να προσθέσω σε αυτή τη λίστα είναι η αυτογνωσία, επειδή μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία μάθησης και να σας βοηθήσει στην πορεία.

    Όπως οι περισσότερες άλλες εταιρείες, εμείς στην Virgin Group έχουμε βιώσει αρκετές αποτυχίες μαζί με τις επιτυχίες μας -είναι τόσο εύκολο να γίνουν λάθη. Αφού ξεκινήσετε μία ή περισσότερες επιχειρήσεις που απογειώνονται και αναπτύσσονται, είναι δελεαστικό να σκεφτείτε ότι ξέρετε τι κάνετε. Κι έπειτα, αφού ξεκινήσετε ένα νέο εγχείρημα που στηρίζεται φαινομενικά στο ίδιο μοντέλο, θα διαπιστώσετε με έκπληξη ότι μπορεί και να καταρρεύσει.

    Αυτό συνέβη όταν ξεκινήσαμε τη Virgin Cola το 1994. Είχαμε τόσο μεγάλη φιλοδοξία αλλά και πραγματικό αντίκτυπο: η νέα μας επιχείρηση κλόνισε την Coca-Cola συθέμελα. Ακούσαμε αργότερα ότι σε κάθε συνάντηση των κορυφαίων στελεχών της εταιρείας τους επόμενους εννέα μήνες κυριαρχούσαν οι λέξεις "Virgin Cola".

    Αλλά εν καιρώ, συνειδητοποιήσαμε ότι δεν είχαμε συμμορφωθεί με τους ίδιους μας τους κανόνες. Η Virgin εξειδικεύεται στο να διαταράσσει κλάδους που έχουν δυσαρεστήσει τους καταναλωτές, ωστόσο δεν υπήρχε μεγάλη δυσαρέσκεια με την Coca-Cola, την Pepsi ή τα υπόλοιπα brands αναψυκτικών εκείνη τη στιγμή. Γιατί να θέλουν οι πελάτες να στραφούν στην Virgin Cola; Σε τελευταία ανάλυση, δεν τους προσφέραμε κάτι που ήταν ριζικά διαφορετικό ή πολύ πιο αξιόλογο, και έτσι η επιχείρηση ήταν μια οικονομική αποτυχία.

    Με την Virgin Cola, ήμασταν τόσο αποφασισμένοι να επαναλάβουμε το μοντέλο που μας είχε οδηγήσει σε προηγούμενες επιτυχίες που δεν παρατηρήσαμε τα προβλήματα που είχε η ιδέα μας. Αλλά μαθαίνουμε πάντοτε από τις αποτυχίες μας, οι οποίες μας βοηθούν να έχουμε αυτογνωσία –και απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις που προέκυψαν τα επόμενα χρόνια κατά την είσοδο της Virgin σε νέους κλάδους.

    Έχω διαπιστώσει πως γνωρίζοντας την επιχείρηση και τον εαυτό σας μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να καταλάβετε πότε πρέπει να ακολουθήσετε το ένστικτό σας ώστε να βρίσκετε το θάρρος να προχωράτε μπροστά και να αγνοείται τις συμβουλές όσων προσπαθούν να σας κρατήσουν πίσω. Όταν ξεκινήσαμε την Virgin Atlantic το 1984 πολλοί άνθρωποι μας αμφισβήτησαν υποθέτοντας πως δεν θα ξέραμε πώς να τρέξουμε μια αεροπορική εταιρεία από τη στιγμή που δεν είχαμε καμία εμπειρία στον κλάδο. Μέχρι τότε ήμασταν γνωστοί για τη μουσική μας επωνυμία, την Virgin Records. Προσλάβαμε επαγγελματίες του κλάδου για να μας βοηθήσουν αλλά όπως υποψιαζόμασταν η έλλειψη εμπειρίας στη συγκεκριμένη επιχείρηση αποδείχτηκε πλεονέκτημα.

    Η ομάδα μου με ακολούθησε παρά τις δικαιολογημένες κριτικές που δεχτήκαμε, όχι μόνο επειδή ήταν φανερό πως ο κλάδος χρειαζόταν μια αλλαγή αλλά επειδή γνωρίζαμε τις δυνατότητές μας. Ξέραμε πώς να διασκεδάζουμε τον κόσμο αλλά και να βρίσκουμε τι είναι αυτό που τον ευχαριστεί.  Αυτό δεν είχε καμία σχέση με αυτό που έκαναν οι άλλες αεροπορικές εταιρείεςκαι έτσι ήμασταν σε θέση να προσφέρουμε κάτι νέο: μια διασκεδαστική εμπειρία στα 35.000 πόδια.

    Η αυτογνωσία μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να επιμείνετε ενόσω υλοποιείται το σχέδιό σας. Όταν ξεκινήσαμε τις σιδηροδρομικές μεταφορές, Virgin Trains το 1997, ήμασταν πάλι νέοι στη βιομηχανία αλλά είχαμε ένα τολμηρό όραμα: Τα δικά μας υψηλής ταχύτητας τρένα θα ήταν εφοδιασμένα με άνετα καθίσματα όπως αυτά των αεροπλάνων και θα προσφέραμε υπηρεσίες όπως καλό φαγητό και Wi – Fi.

    Χρειάστηκαν χρόνια για να κατασκευάσουμε και να μεταφέρουμε τα νέα τρένα και να προετοιμάσουμε το σιδηροδρομικό σύστημα για τις νέες τεχνολογίες, γι’ αυτό έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε τα παλιά τρένα και το παλιό σύστημα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αλλά ξέραμε ποιοι ήμασταν και πώς θέλαμε να γίνει η σιδηροδρομική επιχείρηση και αυτό βοήθησε την ομάδα μας να αντεπεξέλθει στις κριτικές που δεχόμασταν σε όλη τη διαδρομή. Με τα νέα τρένα και τις ανανεωμένες διαδρομές, μπορέσαμε να διπλασιάσουμε τον αριθμό των επιβατών που μεταφέραμε από 14 εκατομμύρια σε 31 εκατομμύρια τον χρόνο και να κάνουμε τα ταξίδια μας πιο γρήγορα.

    Πώς επηρεάζουν οι εργαζόμενοί σας, με τις ιδιαίτερες ικανότητες και τα ταλέντα τους, την εταιρεία σας και σε ποιο βαθμό την διαφοροποιούν από τις υπόλοιπες; Τι είναι ξεχωριστό στο προϊόν ή την υπηρεσία σας; Πώς η εταιρεία σας βοηθά την κοινωνία ή το περιβάλλον; Αν είστε επιχειρηματίας ή επικεφαλής μιας επιχείρησης και δεν έχετε απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις τότε ήρθε η ώρα να βρεθείτε με την ομάδα σας εκτός γραφείου. Οργανώστε ένα μπάρμπεκιου ή ένα δείπνο και ξεκινήστε μια συζήτηση για το τι κάνατε μέχρι τώρα και τι θέλετε να κάνετε.

    Μπορεί οι απαντήσεις να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου, ωστόσο μιλώντας για αυτά τώρα θα σας βοηθήσει να καταλάβετε πού βαδίζετε και τι έχετε δημιουργήσει μέχρι σήμερα, κάτι που θα σας βοηθήσει να προετοιμαστείτε για τις επόμενες δυσκολίες που θα συναντήσετε. Και τι καλύτερο από το να τρώτε και να πίνετε με την ομάδα σας αναλογιζόμενοι όλα όσα έχετε επιτύχει και όλα όσα θα ακολουθήσουν; 

    *O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

    © 2019 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων