Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 10-Ιουν-2019 00:05

    Η καθημερινότητα είναι ένα αέναο training

    Η καθημερινότητα είναι ένα αέναο training
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson

    Πάντα θα υπάρχει κάτι που δεν γνωρίζετε και μπορείτε να μάθετε. Η μέρα που σταματάτε να μαθαίνετε είναι μόνον η μέρα που σταματάτε να ζείτε. Πρέπει όλοι να αποκτούμε νέες δεξιότητες, ιδέες, οπτικές για τα πράγματα και μεθόδους εργασίας καθημερινά.

    Τούτου λεχθέντος, ο πρώτος στόχος κάθε νέας επιχείρησης είναι απλώς να επιβιώσει – πρέπει να αποδείξετε ότι το επιχειρηματικό μοντέλο σας λειτουργεί. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να το πετύχετε είναι να προσλαμβάνετε εξαιρετικούς ανθρώπους που να πιστεύουν στην επιχείρησή σας και να μοιράζονται τους στόχους σας και στη συνέχεια να τους βοηθάτε να μαθαίνουν και να βελτιώνουν τις δεξιότητές τους. Δεν πρόκειται για κάτι προαιρετικό: εάν οι καλύτεροι σας άνθρωποι δεν αναπτύσσονται στο πλαίσιο της καριέρας τους, καθώς η επιχείρησή σας κερδίζει σε θελκτικότητα έναντι των πελατών της και επεκτείνεται, θα χάσουν γρήγορα τον ενθουσιασμό για την εργασία τους. Και, πριν το καταλάβετε, θα έχετε να αντιμετωπίζετε δυσαρεστημένους πελάτες, καθώς και δυσαρεστημένους υπαλλήλους.

    Η επιθυμία των εργαζομένων σας να μάθουν δίνει τόσο σε εσάς όσο και σε άλλους επιχειρηματίες ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των μεγαλύτερων εταιρειών. Οι μικρές επιχειρήσεις είναι συνήθως νέες, κι έτσι προσελκύουν ανθρώπους που είναι πρόθυμοι να δοκιμάσουν νέες προσεγγίσεις, ενώ έχουν και εξαιρετικές ιδέες για το πώς να κάνουν τα πράγματα με διαφορετικό τρόπο, αντί να έχουν ως βασικό στόχο την απόκτηση συγκεκριμένης θέσης ή τίτλου.

    Μπορείτε να επωφεληθείτε από το συγκεκριμένο πλεονέκτημα αφήνοντας τους ανθρώπους σας να "τρέξουν" τις ιδέες τους – με μια τόσο μικρή ομάδα, ποιος άλλος θα το κάνει; Αυτό είναι ακριβώς το είδος της εκπαίδευσης και της σταδιοδρομίας που πολλοί δημιουργικοί άνθρωποι θέλουν: να είναι σε θέση να θέτουν απαιτητικούς στόχους στους εαυτούς τους και στη συνέχεια να προσπαθούν να τους κατακτήσουν, ακόμα και αν υπάρχει πιθανότητα να αποτύχουν. Εάν δώσετε στους υπαλλήλους σας σημαντικές ευθύνες, θα εκπλαγείτε με όσα θα καταφέρουν – και, με τη σειρά σας, θα κερδίσετε την πίστη και την αφοσίωσή τους.
    Όταν πια θα έχετε δημιουργήσει αυτή την κουλτούρα ευκαιριών, οι άνθρωποί σας θα κατανοήσουν ότι υπάρχει περιθώριο για να κινηθούν προς τα πάνω στην ιεραρχία της εταιρείας. Θα είναι, έτσι, πιο πιθανό να προσπαθήσουν να παλέψουν για να κατακτήσουν την καλύτερη δυνατή ειδίκευση για τις σημερινές θέσεις τους, ώστε να μπορούν να διεκδικήσουν προαγωγή και περαιτέρω εξέλιξη αύριο.

    Εάν οι υπάλληλοί σας χρειάζονται βοήθεια όσον αφορά τις τεχνικές δεξιότητές τους, θα χρειαστεί να αντισταθμίσετε το μειονέκτημα του μικρού προϋπολογισμού σας με το να κινηθείτε έξυπνα όσον αφορά τα εκπαιδευτικά σας πλάνα. Η συνεχής βελτίωση και η απόκτηση δεξιοτήτων τεχνολογίας της πληροφορίας είναι απαραίτητη σε πολλούς επιχειρηματικούς κλάδους – εγώ ο ίδιος έχω "ξεσκονίσει" τεχνικές για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις τεχνικές blogging, με τη βοήθεια της ομάδας social media της Virgin. Μπορεί να είναι σχετικά απλό να βρείτε βοήθεια online: επιχειρήσεις όπως η General Assembly και η Codecademy παρέχουν εργαλεία χαμηλού κόστους που μπορεί να σας φανούν χρήσιμα.

    Εάν πολλοί από τους υπαλλήλους σας χρειάζονται εκπαίδευση στον ίδιο τομέα, εξετάστε εναλλακτικές μεθόδους. Αντί να στέλνετε 10 άτομα στο ίδιο πρόγραμμα, μπορείτε να διαπραγματευτείτε το να φέρετε έναν εκπαιδευτή μέσα στην εταιρεία, διατηρώντας το κόστος χαμηλά; Αντί να προσλαμβάνετε ιδιωτικές εταιρείες κατάρτισης με υψηλό κόστος, μήπως μπορείτε να βρείτε ειδικούς που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν διαλέξεις στην ομάδα σας; Μπορείτε να απευθυνθείτε σε συμβούλους-μέντορές σας, ακόμα και με τελείως διαφορετικό υπόβαθρο, για να συζητήσουν θέματα με την ομάδα σας; Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι πιο ενδιαφέρον και πιο ελκυστικό από την παραδοσιακή εκπαίδευση.

    Καθώς η επιχείρησή σας μεγαλώνει, ορισμένοι από τους νεοπροσληφθέντες ίσως χρειάζονται άμεση και πρακτική εκπαίδευση. Οι νέοι υπάλληλοι της Virgin Trains μαθαίνουν τη δουλειά τους σε ένα πραγματικό παροπλισμένο βαγόνι – το οποίο περιλαμβάνει και όχημα τροφοδοσίας, αλλά και μια πραγματική καμπίνα οδηγού τρένου. Ωστόσο, η δημιουργία ενός χώρου πρακτικής εκπαίδευσης μπορεί να μη βρίσκεται μέσα στις δυνατότητές σας. Στην περίπτωση αυτή, ένας από τους πιο απλούς τρόπους για να εκπαιδεύσετε έναν νέο υπάλληλο θα ήταν πιθανώς να τον βάλετε να γίνει για λίγες μέρες η "σκιά" ενός από τους ικανότερους υπαλλήλους σας. Μόλις ο νέος υπάλληλος είναι έτοιμος να αρχίσει να εργάζεται, ζητήστε από τον "μέντορά" του να τον επιβλέπει και να του παρέχει συμβουλές, όταν αυτές είναι αναγκαίες.

    Να θυμάστε να είστε μόνιμα σε εγρήγορση για νέες τεχνολογίες και ευκαιρίες και να διοργανώνετε σεμινάρια έτσι ώστε εσείς και οι υπάλληλοί σας να μπορείτε να τις εξερευνείτε, ακόμα και αν δεν είστε σίγουροι ότι μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα στην επιχείρησή σας. Ποιος ξέρει; Θα μπορούσατε να είστε το next big thing – και τότε η ομάδα σας θα βρίσκεται ένα βήμα μπροστά.

    Καθώς βοηθάτε τους ανθρώπους σας να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους, θα πρέπει να σκεφτείτε και το πώς θα μπορέσουν να τις διατηρήσουν μακροπρόθεσμα. Ένας από τους καλύτερους τρόπους είναι να προχωράτε σε εσωτερικές προαγωγές όποτε είναι δυνατό και αναγκαίο – σε τελική ανάλυση, ποιος γνωρίζει καλύτερα την επιχείρησή σας; Ένα από τα παραδείγματα στη Virgin που μου έρχεται στο μυαλό είναι η πορεία της καριέρας του υπέροχου επικεφαλής του τμήματος πιλότων διαστημοπλοίων της Virgin Galactic, Dave Mackay. Η παλιά δουλειά του; Ήταν πιλότος του Virgin Atlantic Airbus A340-600. Τώρα είναι υπεύθυνος για τα ταξίδια των τουριστών στο Διάστημα. Αυτό θα πει επαγγελματική εξέλιξη!

    Είτε έχετε 30 εργαζομένους είτε 300, δημιουργώντας μια κουλτούρα ευκαιριών στην επιχείρησή σας θα πετύχετε μια τεράστια διαφορά για το προσωπικό σας. Η μάθηση δεν θα περιορίζεται στις καθορισμένες περιόδους κατάρτισης, αλλά θα συμβαίνει σε όλους τους τομείς της επιχείρησής σας, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

    *O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

    © 2019 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων