Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 03-Ιουν-2019 00:09

    Ένα μάθημα δημιουργικότητας

    Ένα μάθημα δημιουργικότητας
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson

    Κάθε επιτυχημένος επιχειρηματίας έχει τη δική του ιστορία να διηγηθεί, γιατί όταν χτίζει μια επιχείρηση από τα θεμέλια, η κουλτούρα και ο σκοπός αυτής αντικατοπτρίζουν συνήθως την προσωπικότητα και τις αρχές του. Αυτός μπορεί να είναι ο λόγος για τον οποίο η Virgin Group διαθέτει τέτοια ποικιλομορφία, με τόσο πολλές επιχειρήσεις σε τόσο πολλούς κλάδους: δεν σταμάτησα ποτέ να μαθαίνω ή να ενδιαφέρομαι να ανακαλύψω πώς λειτουργούν τα πράγματα ενώ οι άνθρωποι με τους οποίους δουλεύω τείνουν να είναι σαν εμένα.

    Είμαι εξαιρετικά τυχερός που είμαι σε θέση να οργανώνω περιστασιακά εκδηλώσεις στο νησί Necker, προσκαλώντας καινοτόμους στοχαστές που μας βοηθούν να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας. Οι συζητήσεις που γίνονται καλύπτουν μια ποικιλία θεμάτων – οι περισσότεροι άνθρωποι θα εκπλήσσονταν από το πόσο ευρεία είναι η γκάμα. Πριν από μερικά χρόνια, με το μη κερδοσκοπικό ίδρυμά μας, Virgin Unite, φιλοξενήσαμε μια ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Με επικεφαλής τον Ian Goldin, τον τότε διευθυντή της Σχολής Oxford Martin, οι ερευνητές μοιράστηκαν τις σκέψεις τους σχετικά με τους τρόπους διαχείρισης του αυξανόμενου παγκόσμιου πληθυσμού και τον επακόλουθο αντίκτυπο στους πόρους του πλανήτη, παρά την έλλειψη πολιτικής ηγεσίας και στα δύο ζητήματα.

    Η σημασία της βιοποικιλότητας δεν είναι ένα θέμα που φαίνεται να έχει άμεση εφαρμογή στον επιχειρηματικό κόσμο, αλλά όλοι μας γοητευτήκαμε. Το έργο των ερευνητών επικεντρώνεται στη χαρτογράφηση της βιοποικιλότητας και των υπηρεσιών του οικοσυστήματος, από ολόκληρα τοπία έως και μεμονωμένα είδη. Στόχος τους είναι η δημιουργία αποτελεσματικών τεχνολογικών εργαλείων για τον εντοπισμό ειδών και την αξιολόγηση της προστασίας τους. Η Kathy Willis, τότε διευθύντρια του Ινστιτούτου Βιοποικιλότητας στην Οξφόρδη, μας περιέγραψε ένα αξιοθαύμαστο σχέδιο χαρτογράφησης, το οποίο θα βοηθούσε τις επιχειρήσεις και άλλους οργανισμούς να λαμβάνουν πιο εύστοχες αποφάσεις σχετικά με τη χρήση της γης.

    Μπορεί να μην ήμασταν εξοικειωμένοι με όλες αυτές τις έννοιες, αλλά η συζήτηση μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε πως οι εταιρείες θα χρειαστεί να υιοθετήσουν πρακτικές όπως η χαρτογράφηση της γης εάν θέλουν να αναπτυχθούν τα επόμενα χρόνια. Οι καταναλωτές απογοητεύονται ολοένα και περισσότερο από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά με γνώμονα το συμφέρον τους, αντί να βοηθούν τις κοινότητές τους και τον πλανήτη. Ο όμιλός μας και άλλες εταιρείες θα πρέπει να γνωρίζουν τις απαντήσεις σε ερωτήματα όπως: Πού είναι η πιο κατάλληλη και πιο βιώσιμη τοποθεσία για να χτίσουμε το νέο μας εργοστάσιο; Τι αντίκτυπο θα έχουν τα νέα γραφεία μας στο περιβάλλον οικοσύστημα;

    Όλοι ενθουσιάστηκαν από την πρόκληση να οραματιστούν και να δημιουργήσουν ένα βιώσιμο μέλλον – ποιος, άλλωστε, δεν έχει συμφέρον να βρει λύση; Αυτός είναι ένας τομέας που θα συνεχίσουμε να διερευνάμε, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα τα προβλήματα. Και καθώς άκουγα τους ερευνητές και την ομάδα μου, θυμήθηκα ότι η μάθηση δεν είναι απλώς πολυτέλεια, αλλά αναπόσπαστο στοιχείο για την ανάπτυξη της ομάδας μας και την υγεία της εταιρείας μας.

    Εάν προσπαθείτε να αναπτύξετε μια ποικιλόμορφη και δημιουργική ομάδα, δεν χρειάζεται να στείλετε τους υπαλλήλους σας στην Καραϊβική για να συνεχίσουν να μαθαίνουν. Καλέστε τους ομιλητές στο γραφείο σας. Παρακολουθήστε εκδηλώσεις που εστιάζουν σε θέματα που δεν σχετίζονται άμεσα με τον κλάδο σας και φέρνουν κοντά τους υπαλλήλους σας. Παρακολουθήστε μερικές από τις θαυμάσιες ομιλίες TED που υπάρχουν στο διαδίκτυο. Θυμηθείτε, ένας από τους καλύτερους τρόπους μάθησης είναι η απομάκρυνση των μελών της ομάδας σας από τη ζώνη άνεσής τους και η υιοθέτηση νέων ιδεών – και θα δείτε αποτελέσματα. Το να εστιάσετε σε ένα θέμα που ξεφεύγει από τον κανόνα μπορεί να φέρει ανανεωμένη ενέργεια στην καθημερινή σας δραστηριότητα.

    Ένα από τα αποτελέσματα αυτής και άλλων συζητήσεων σχετικά με το θέμα της βιωσιμότητας είναι ότι εξετάζουμε τρόπους για να κατανοήσουμε καλύτερα τις επιπτώσεις που έχουν οι δραστηριότητες μας στους φυσικούς πόρους από τους οποίους εξαρτιόμαστε. Αποφασίσαμε ότι θέλουμε η εταιρεία μας να επιβιώσει για πολύ καιρό -100, 200, 500 ή και περισσότερα χρόνια. Αυτό θα είναι εφικτό μόνο αν οικοδομήσουμε την αντίληψη ότι το να κάνεις καλό στο περιβάλλον σου, είναι καλό για την επιχείρησή σου.

    Η δική μας προσέγγιση για την ανάπτυξη δεν είναι κατάλληλη για όλους. Εάν θέλετε να είστε επιχειρηματίας, θα πρέπει πάντα να βασίζεστε στις δυνάμεις σας και να ακολουθείτε ιδέες που σας ενδιαφέρουν. Ενώ τα ταλέντα και τα χαρακτηριστικά μου γνωρίσματα με βοηθούν σίγουρα με τη δουλειά μου στη Virgin, τα δικά σας ταλέντα, οι στόχοι και οι φιλοδοξίες σας πιθανότατα θα διαφέρουν – και θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη δική σας επιτυχία.

    *O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

    © 2019 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων