Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 01-Απρ-2019 00:05

    Εάν θέλετε εμπιστοσύνη στην επιχείρησή σας, εμπιστευτείτε τους υπαλλήλους σας

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Tου Richard Branson

    Ακριβώς όπως οι επίδοξοι επιχειρηματίες πρέπει να μάθουν πώς να εμπνέουν εμπιστοσύνη στους επενδυτές και τους πελάτες τους, πρέπει αντίστοιχα να μάθουν να εμπιστεύονται τους υπαλλήλους τους για να διευθύνουν τις επιχειρήσεις τους. Αυτό ξεκινά την ημέρα που κάνετε την πρώτη σας πρόσληψη. Οι επιλογές που κάνετε σχετικά με το ποιος θα σας βοηθήσει να οικοδομήσετε την επιχείρησή σας και πώς θα μοιραστείτε και θα αναθέσετε ευθύνες θα διαμορφώσουν το brand σας τα επόμενα χρόνια. Στη Virgin ισχυριζόμαστε ότι οι υπάλληλοί μας πρέπει να έχουν το DNA της Virgin. Μια εταιρεία, άλλωστε, είναι οι άνθρωποί της.

    Στη Virgin δίναμε πάντα σημασία στο να προσλάβουμε τον σωστό τύπο ανθρώπου και, έτσι, τώρα έχουμε ένα δυναμικό εξειδικευμένων και αφοσιωμένων υπαλλήλων που κατανοούν τι θέλει να πετύχει το brand μας. Έχουμε φτάσει στο στάδιο όπου οι περισσότερες αποφάσεις μπορούν να ληφθούν στις επιχειρήσεις της Virgin χωρίς εμένα, επειδή το επίπεδο εμπιστοσύνης μας είναι τέτοιο που μπορώ να είμαι σίγουρος ότι οι άνθρωποι που λαμβάνουν αυτές τις αποφάσεις ενστερνίζονται τις βασικές μας αξίες.

    Όταν ξεκινάτε τις προσλήψεις για τη startup σας ή επειδή επεκτείνετε τη μικρή σας επιχείρηση, αναζητήστε άτομα που καταλαβαίνουν το εμπορικό σήμα και τους στόχους σας. Θα πρέπει να διαθέτουν ισχυρά σύνολα ικανοτήτων που να διαφέρουν σημαντικά από τα δικά σας. Εάν είστε καλός στη στρατηγική, αλλά όχι τόσο ζεστός με τους αριθμούς, πρέπει να προσλάβετε τουλάχιστον ένα άτομο που ξέρει από λογιστική.

    Έπειτα θα έρθει η ώρα να ξεκινήσετε την ανάθεση. Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο, καθώς μπορεί να σημαίνει ότι θα εγκαταλείψετε ευθύνες τις οποίες χειριζόσασταν για χρόνια. Αλλά δεν μπορείτε να τα κάνετε όλα μόνοι σας.

    Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει απλώς να πείτε στον νέο σας υπάλληλο να στρωθεί στη δουλειά – οι περισσότερες θέσεις εργασίας χρειάζονται λίγο προσανατολισμό και εκπαίδευση. Μπορείτε να ζητήσετε από τον νέο σας υπάλληλο να γίνει η σκιά σας για λίγες ώρες ή ημέρες καθώς θα χειρίζεστε αυτές τις ευθύνες. Αν η δουλειά περιλαμβάνει ασυνήθιστες προκλήσεις, σκεφτείτε να σπάσετε την παράδοση καθηκόντων σε στάδια, ώστε να μπορείτε να του/της δείξετε πώς λειτουργεί η διαδικασία σε κάθε στάδιο και στη συνέχεια να επιβλέπετε. Όταν θα συστήνετε τον νέο σας υπάλληλο σε βασικούς σας συνεργάτες, βεβαιωθείτε ότι έχετε επισημάνει τα δυνατά σημεία που αυτός ή αυτή θα φέρει στην εταιρεία. (Και στην πρώτη ημέρα του υπαλλήλου θυμηθείτε να τον πιάσετε να κάνει κάτι σωστό!)

    Εκχωρήστε τις ευθύνες σας στο νέο άτομο το συντομότερο δυνατό. Εάν δείτε ότι ο υπάλληλός σας χρειάζεται περισσότερο χρόνο από όσο είχατε χρειαστεί εσείς ή χειρίζεται τα πράγματα λίγο διαφορετικά, μην επανέρχεστε με συμβουλές. Πηγαίνετε έναν περίπατο εάν είναι απαραίτητο, επειδή αυτή δεν είναι πλέον η δουλειά σας. Πρέπει να εστιάσετε στην καθοδήγηση της εταιρείας.

    Τι συμβαίνει μετά; Έχω διαπιστώσει ότι, όταν αφήνετε τους εαυτούς σας και τους υπαλλήλους σας ελεύθερους να επικεντρωθούν στα πράγματα που κάνουν καλύτερα, αποκτάτε μια πιο δημιουργική ομάδα με ισχυρότερα κίνητρα. Η καινοτομία είναι ένας τομέας στον οποίο η Virgin διαπρέπει εδώ και χρόνια. Αναφερόμενο στις επιλογές ψυχαγωγίας που διατίθενται στις πτήσεις της Virgin America –βιντεοπαιχνίδια, μουσική, ταινίες–, το περιοδικό "Wired" περιέγραψε κάποτε τα αεροσκάφη μας ως "ιπτάμενα iPods πολλών εκατομμυρίων δολαρίων".

    Δεν προσλάβαμε κάποια διαφημιστική εταιρεία για να καταλήξουμε σε αυτές τις ιδέες. Προήλθαν από το προσωπικό της Virgin America που εξυπηρετούσε τους πελάτες στα αεροσκάφη. Οι υπάλληλοι των αεροπορικών εταιρειών μας πρότειναν πολλούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προσφέρουμε μια διασκεδαστική εμπειρία στους επιβάτες – η δουλειά μου ήταν να διασφαλίσω ότι υλοποιούμε τις καλύτερες ιδέες.

    Όταν θα αποσπάσετε τον εαυτό σας από τις καθημερινές δραστηριότητες, θα απομακρυνθείτε από τους πελάτες και το προσωπικό, εκτός και αν θεωρήσετε δουλειά σας να μαθαίνετε από αυτούς και να κάνετε τις ιδέες τους πράξη. Στη Virgin έχουμε τόσο πολλούς ταλαντούχους και σκληρά εργαζόμενους υπαλλήλους, που θα ήταν έγκλημα εάν δεν ξόδευα μεγάλο μέρος του χρόνου μου να μιλάω μαζί τους για τους πελάτες μας και τις πιθανές βελτιώσεις και καινοτομίες στα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας. Στη διάρκεια των χρόνων, μερικές φανταστικές ιδέες που είχαμε ήταν το άμεσο αποτέλεσμα των συνομιλιών που είχα με μέλη του προσωπικού στη δουλειά.

    Ο νέος σας ρόλος, να καθοδηγείτε την εταιρεία αντί να διαχειρίζεστε τις καθημερινές εργασίες, εξαρτάται τελικά από την εμπιστοσύνη – αυτήν των υπαλλήλων σας. Ακριβώς όπως τους εμπιστεύεστε να διευθύνουν την επιχείρηση, θα πρέπει να αισθάνονται σίγουροι ότι θα ακούσετε τις ανησυχίες τους και θα τους βοηθήσετε να κάνουν αλλαγές ή να εφαρμόσουν ιδέες που θα διασφαλίσουν τη συνέχεια της εταιρείας σας.

    O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

    © 2019 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων