Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 12-Μαρ-2019 00:05

    Ξεκινήστε με ειλικρίνεια, για να καταλήξετε στην εμπιστοσύνη

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Tου Richard Branson

    Ελάχιστα πράγματα στον κόσμο των επιχειρήσεων είναι πιο σημαντικά από το αίσθημα της εμπιστοσύνης. Σε τελική ανάλυση, εάν οι δυνητικοί πελάτες δεν πιστεύουν στο προϊόν ή την υπηρεσία που θα τους προσφερθεί, καμία επιχειρηματική δραστηριότητα δεν μπορεί να ανθοφορήσει. Και δεν είναι μόνον οι πελάτες οι οποίοι πρέπει να κερδηθούν. Από τους άμεσους παραγωγούς έως τους διανομείς, όλοι χρειάζονται έναν βαθμό πειθούς από πλευράς σας για να κινηθούν. 

    Δεν πρόκειται για εύκολο εγχείρημα, ειδικά όταν κανείς βρίσκεται στο ξεκίνημα μιας προσπάθειας και τα λόγια του δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να στηριχθούν σε απτά στοιχεία. Χωρίς ένα ήδη αναγνωρισμένο brand ή μια παράδοση επιτυχίας ή επιτυχιών, επιχειρηματίες και startups πρέπει να χρησιμοποιήσουν άλλες τεχνικές προκειμένου να ευδοκιμήσουν οι δραστηριότητές τους.

    Αρχικά, είναι ζωτικής σημασίας να δείχνετε στους ανθρώπους από την αρχή ότι είστε διαφορετικοί από τους ανταγωνιστές σας – πρέπει να ξεχωρίζετε. Αυτό το έμαθα όταν υπέγραφα συγκροτήματα στην Virgin Records και χρειαζόταν να κερδίσω την εμπιστοσύνη των μουσικών που "κυνηγούσαμε". Όταν οι Rolling Stones έψαχναν εταιρεία, έπρεπε να τους πείσουμε ότι η Virgin ήταν η κατάλληλη. Κατάλαβα ότι προχωρούμε καλά όταν ο Mick Jagger σχολίασε ότι έμοιαζα περισσότερο στον ίδιο παρά στους "κουστουμάτους" των υπόλοιπων εταιρειών οι οποίες πολιορκούσαν την μπάντα. Η ατάκα του ήχησε ευχάριστα στα αφτιά μου και ήταν, νομίζω, χαρακτηριστική της προσέγγισής μου στη δουλειά. Δεν έδινα μεγάλες υποσχέσεις ούτε έλεγα στα συγκροτήματα αυτό που ήθελαν να ακούσουν. Ήμουν ειλικρινής ως προς το ποιοι είμαστε και τι μπορούσαμε να κάνουμε, γι’ αυτό και οι καλλιτέχνες μάς εμπιστεύονταν.

    Αυτή η ειλικρίνεια μάς επέτρεπε να αντιμετωπίζουμε τους καλλιτέχνες περισσότερο ως φίλους παρά ως πελάτες. Η ομάδα μας δεν παρουσιαζόταν μπροστά τους "μπετόν αρμέ" σε όλα τα ζητήματα, αντιθέτως ο καθένας έλεγε τη γνώμη του, γινόταν συμμέτοχος στην προσπάθεια και έκανε το καλύτερο που μπορούσε. Όταν προσπαθούσαμε να υπογράψουμε με την Janet Jackson και οι διαπραγματεύσεις δεν πήγαιναν όσο καλά ήλπιζα, μπορούσα να χρησιμοποιήσω το χιούμορ για να την προσεγγίσω. Τη θεωρούσα εκπληκτική καλλιτέχνιδα και πίστευα ότι θα αποτελούσε ένα πραγματικό asset για την εταιρεία, οπότε μια μέρα κανόνισα μαζί της μια πτήση με ένα από τα αερόστατα της Virgin, κατά τη διάρκεια της οποίας συνεχίσαμε τις διαπραγματεύσεις. Επιστρέφοντας στο σημείο εκκίνησής μας, αποφάσισα να την "πειράξω", λέγοντάς της ότι δεν επρόκειτο να προσγειωθούμε παρά μόνο εάν υπέγραφε στην Virgin! Εκείνη γέλασε και το έκανε.

    Καθώς εισερχόμασταν και σε άλλους κλάδους, κάποιοι από την ομάδα της Virgin Records ακολούθησαν στις νέες εταιρείες, με την ειλικρίνεια και το χιούμορ να γίνονται μέρος του DNA των δραστηριοτήτων του ομίλου. Και αυτή η προσέγγιση έγινε το "όπλο" μας όταν εισερχόμασταν σε τομείς που χρειάζονταν ένα γερό "ταρακούνημα" και όπου οι πελάτες λάμβαναν κακές υπηρεσίες. Ήμαστε εξαιρετικά ανοικτοί και ξεκάθαρα προς ανταγωνιστές και πελάτες για το τι κάναμε και γιατί – οι καλές μας προθέσεις ήταν εμφανείς σε όποιον ενδιαφερόταν να τις διαπιστώσει.

    Σήμερα, άνθρωποι οι οποίοι εξετάζουν το ενδεχόμενο να επενδύσουν σε εταιρείες του ομίλου Virgin, το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να ρίξουν μια ματιά στο ιστορικό μας: "τρέχουμε" επιτυχημένες εταιρείες με σημαντικά ποσοστά κερδοφορίας. Για να φτάσει σε αυτό το σημείο, μια εταιρεία πρέπει να περάσει τη φάση της σκληρής και επίπονης δουλειάς του να θέσει τις βάσεις που θα επιτρέψουν σε μία δραστηριότητα να ακμάσει μακροπρόθεσμα. Οποιοσδήποτε κι αν είναι ο τομέας δραστηριότητας και ανεξαρτήτως του είδους του, πρέπει να αποφασίσετε ποιο στοιχείο είναι εκείνο που θα κάνει την εταιρεία σας να ξεχωρίσει και στη συνέχεια να εκτελέσετε το σχετικό πλάνο με τον τελειότερο δυνατό τρόπο, στη βάση αυτού του απλού στοιχείου. Ακόμη και σήμερα υποχρεούμαι να ελέγχω προσωπικά κατά πόσον εφαρμόζονται αυτές οι βασικές αρχές –στην περίπτωσή μας, το ξεκάθαρο επιχειρηματικό στίγμα, η εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών και μια δόση χιούμορ–, καθώς οι πελάτες εύκολα και γρήγορα μπορούν να χάσουν την εμπιστοσύνη τους σε ένα brand εάν δεν προσέχεις τις λεπτομέρειες.

    Ταυτόχρονα, πρέπει να παραμένεις ευέλικτος, αφήνοντας χώρο για νέες εξελίξεις στην πορεία του χρόνου. Ψάξτε για ιδέες που θα σας ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές σας. Σε όλους αρέσει να εκπλήσσονται θετικά, οπότε κρατάτε τους πελάτες σας "ζεστούς" κάνοντας που και που το μη αναμενόμενο, κάτι που μπορεί να σας δώσει την πρωτοβουλία των κινήσεων.

    Όταν προσπαθείτε να πείσετε υποψήφιους συνεταίρους και προμηθευτές να συνεργαστούν μαζί σας, το να αφιερωθείτε ολόπλευρα στο να βρείτε λύσεις και συμβιβασμούς που θα επιτρέψουν μια συνεργασία είναι ο καλύτερος τρόπος για να δείξετε πόσο σοβαροί είστε – και οι άνθρωποι συνήθως θα το προσέξουν. Το 1997, όταν ο Βρετανός ραδιοφωνικός παραγωγός Chris Evans είχε μόλις παραιτηθεί από τη θέση του στο Radio One, αποφάσισα ότι θα ήταν εξαιρετική επιλογή για το Virgin Radio, οπότε τηλεφώνησα στον ατζέντη του για να κανονίσω συνάντηση. Ο μάνατζερ μού είπε ότι ο Chris ετοιμαζόταν να αναχωρήσει για τη Νέα Υόρκη και ο μόνος τρόπος να τον συναντήσω θα ήταν να επιβιβαστώ στο Concorde της British Airways με το οποίο θα πετούσε. Εκείνη την περίοδο, το να επιβιβαστώ σε ένα αεροσκάφος της British Airways ήταν "κόκκινη γραμμή" για μένα, μετά την κοπιώδη προσπάθεια που είχε κάνει η συγκεκριμένη εταιρεία να πετάξει τη Virgin Atlantic εκτός της αγοράς, χρησιμοποιώντας κάθε είδους δόλιο μέσο.

    Όταν έφτασα στο Heathrow και πέρασα μπροστά από το έκπληκτο προσωπικό της British Airways για να επιβιβαστώ στο αεροπλάνο, ο Chris ήξερε ότι εννοούσα σοβαρά ότι ήθελα να συνεργαστώ μαζί του (αργότερα, αγόρασε το Virgin Radio από την ομάδα μου).

    Το να χτίσει κανείς εμπιστοσύνη στο brand του δεν είναι εύκολος στόχος και μπορεί να χρειαστεί πολύ χρόνο, δεν είναι ωστόσο καθόλου απαραίτητο να του κοστίσει ακριβά. Με ειλικρίνεια, φιλοδοξία, σκληρή δουλειά και προσοχή στη λεπτομέρεια, μπορείτε να εμπνεύσετε ένα επίπεδο εμπιστοσύνης που θα σας επιτρέψει να προχωρήσετε μπροστά.

    O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

    © 2019 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων