Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 14-Ιαν-2019 00:05

    Η τέλεια παρουσίαση μιας επιχειρηματικής ιδέας

    Η τέλεια παρουσίαση μιας επιχειρηματικής ιδέας
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson 

    Έχετε μια ιδέα για μια ενδιαφέρουσα νέα επιχείρηση που πιστεύετε ότι θα προκαλέσει αναταράξεις στον κλάδο σας και πέρα από αυτόν. Ελέγξτε τον δυνάμει ανταγωνισμό, συντάξτε ένα επιχειρηματικό σχέδιο και συγκεντρώστε μια ομάδα – είστε έτοιμοι να κάνετε το άλμα.

    Σε αυτό το σημείο, η εξασφάλιση επενδύσεων για μια επιχείρηση είναι ένα εμπόδιο που αντιμετωπίζουν σχεδόν όλοι οι επιχειρηματίες. Απαιτεί τη διάδοση των νέων για την ιδέα σας, την επαφή με πιθανούς επενδυτές και στη συνέχεια την υπεράσπιση των επιχειρημάτων σας – συχνά ενώπιον ατόμων με πολύ μεγαλύτερη εμπειρία στον κλάδο σας.

    Αυτό είναι ένα από τα πιο δύσκολα στάδια για κάθε επιχειρηματία. Διακυβεύονται πολλά σε αυτές τις συναντήσεις – πώς θα τα καταφέρετε; Δεν υπάρχει συγκεκριμένη φόρμουλα όταν προετοιμάζετε το έδαφος για πιθανούς επενδυτές, αλλά ακολουθούν μερικές συμβουλές από την εμπειρία μου όλα αυτά τα χρόνια.

    Μία από τις πρώτες μου παρουσιάσεις δεν πήγε καλά. Οι επενδυτές ζήτησαν να με συναντήσουν για το περιοδικό "Student", το οποίο δημιουργήσαμε οι φίλοι μου και εγώ ως έφηβοι. Συνεπαρμένος από τη γρήγορη επιτυχία μας, μίλησα στους (όχι μαζί με τους) πιθανούς υποστηρικτές μας, αναλύοντας τις ιδέες μου για την επέκταση του εμπορικού σήματος "Student", εκτός από τις εκδόσεις, στα ταξίδια, τα ξενοδοχεία και τη μουσική – και τους τρόμαξα. Δεν επένδυσαν στο περιοδικό μας.

    Είκοσι χρόνια αργότερα, όταν ήλπιζα να ξεκινήσω τη Virgin Atlantic, ήμουν πολύ πιο συνειδητοποιημένος για το κοινό μου καθώς παρουσίαζα την ιδέα στα υπόλοιπα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Virgin και έπειτα σε ένα στέλεχος της Boeing. Παρόλο που η ομάδα μας δεν είχε εμπειρία στον κλάδο αεροπορικών εταιρειών, είχα εμπεδώσει μέχρι τότε μια πολύτιμη στρατηγική: "Κάν' το απλά, ανόητε". Είναι σημαντικό να παρουσιάζετε ένα σαφές σχέδιο που οι επενδυτές μπορούν εύκολα να καταλάβουν και να επαναλάβουν στους δικούς τους συναδέλφους και συμβούλους – μην μπερδεύετε τον κόσμο με εξειδικευμένη ορολογία ή περίπλοκες παρουσιάσεις.

    Περιέγραψα το σχέδιό μας να αποσπάσουμε μερίδιο από τις εδραιωμένες αεροπορικές εταιρείες με πτήσεις που θα είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες των επιβατών της πρώτης θέσης και επίσης με την προσφορά μιας οικονομικά προσιτής υπηρεσίας που θα προσελκύει τους παραθεριστές. Η έμφαση που δίναμε στη βελτίωση των υπηρεσιών, φέρνοντας διασκέδαση και στυλ στα αεροπορικά ταξίδια, αλλά και το ιστορικό επιτυχίας μας στη μουσική βιομηχανία και άλλες επιχειρήσεις ήταν αυτά που μάλλον εντυπωσίασαν το στέλεχος της Boeing. Σύντομα συμφώνησε να μας μισθώσει ένα 747. 

    Η πιο σημαντική διαφορά ανάμεσα στις δύο παρουσιάσεις ήταν ότι στη δεύτερη έβαλα τον εαυτό μου στη θέση του ακροατηρίου μου. Προτού συναντήσετε έναν επενδυτή, κάντε την έρευνά σας: Έχει κάνει παρόμοιες επενδύσεις ο ίδιος ή η εταιρεία που εκπροσωπεί; Κατανοεί τον κλάδο σας ή έχει εμπειρία με εταιρείες παρεμφερείς με τη δική σας; Η προσαρμογή της παρουσίασής σας σε αυτά που γνωρίζει ο υποψήφιος επενδυτής για τον κλάδο σας θα την κάνει πιο ενδιαφέρουσα στα μάτια του.

    Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι κρίσιμη. Πολύ πριν από την ημέρα της παρουσίασης, βεβαιωθείτε ότι έχετε διαβάσει ξανά κάθε ισχυρισμό, στατιστικό στοιχείο ή πρόβλεψη που περιλαμβάνει το επιχειρησιακό σας σχέδιο, ελέγξτε τα λεπτομερώς και απομνημονεύστε τα. Να γνωρίζετε τις αγορές στις οποίες στοχεύετε, τον ανταγωνισμό σας και το πώς σχεδιάζετε να αφήσετε το στίγμα σας. Να είστε έτοιμοι να υπερασπιστείτε το επιχείρημά σας. Ποιες είναι οι αδυναμίες του;

    Προτού ρίξετε την ιδέα, είναι καλύτερο να κάνετε μια πρόβα με έμπιστους συναδέλφους και συμβούλους, ώστε να σας δώσουν feedback. Ζητήστε τους να κάνουν το δικηγόρο του διαβόλου και επισημάνετε τα θέματα που δεν έχετε σκεφτεί και τα προβλήματα που δεν έχουν μπει ακόμα στο ραντάρ σας. Προσπαθήστε να βεβαιωθείτε ότι οι συνάδελφοί σας δεν σας λένε αυτό που θέλετε να ακούσετε, αλλά σας λένε τι πρέπει να γνωρίζετε. Πείσατε τους ακροατές σας; Τι τους έμεινε; Θα μπορούσαν να επαναλάβουν το μήνυμά σας; Εξετάστε προσεκτικά τις συμβουλές και τις προτάσεις τους.

    Αν προετοιμάζεστε για μια σύντομη συνάντηση, διαλέξτε τρία βασικά σημεία που θα θυμούνται οι δυνητικοί επενδυτές. Αυτά πρέπει να είναι τα εξής: Τι κάνει το προϊόν ή την υπηρεσία σας διαφορετικό; Θα βελτιώσει τη ζωή των πελατών σας; Γιατί θα το αγοράσει ο κόσμος; Γράψτε αυτά τα σημεία σε ένα χαρτί ή ακόμα και στο μανίκι σας, και στη συνέχεια βεβαιωθείτε ότι μένετε προσηλωμένοι στο μήνυμά σας. Με λίγη τύχη, ο υποψήφιος υποστηρικτής σας θα ενδιαφερθεί αρκετά για να σας ζητήσει και δεύτερη συνάντηση.

    Φροντίστε το ντύσιμό σας να κάνει μια καλή πρώτη εντύπωση. Η επιτυχία εταιρειών όπως η Google, η Facebook και η Twitter δείχνει ότι δεν εντυπωσιάζεται κάθε υποψήφιος επενδυτής από ένα κουστούμι και μια γραβάτα. Ωστόσο, το να είστε συνεπείς και καλοντυμένοι θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε νωρίς μια καλή σχέση.

    Την ώρα της παρουσίασής σας, το να ακούτε είναι εξίσου σημαντικό με αυτά που λέτε. Δώστε προσοχή στις αντιδράσεις του ακροατηρίου σας και αφιερώστε χρόνο να ρωτήσετε εάν έχουν απορίες. Εάν φανεί ότι δεν περνάτε το μήνυμά σας, προσπαθήστε να προσαρμόσετε την παρουσίασή σας ώστε να εστιάζει σε τομείς που τους ενδιαφέρουν.

    Εάν η πρότασή σας απορριφθεί, ζητήστε τους σχόλια. Κατάλαβαν οι επενδυτές την ιδέα; Έχουν προτάσεις για τη βελτίωση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας; Ενώ τα σχόλιά τους μπορεί να είναι αρνητικά, είναι σημαντικό να έχετε κατά νου ότι η κριτική τους δεν είναι ενδεικτική της ευκαιρίας σας για πιθανή επιτυχία στο μέλλον.

    Θυμηθείτε, η εύρεση επενδυτών για να χορηγήσουν τη ρευστότητα που χρειάζεστε για την εκκίνηση της επιχείρησής σας μπορεί να είναι μια μακρά διαδικασία. Κάνετε, λοιπόν, αλλαγές στην παρουσίασή σας, αν είναι απαραίτητο, και προχωρήστε στην επόμενη συνάντηση. Η αντιμετώπιση κάθε αντιξοότητας είναι το σήμα κατατεθέν του αληθινού επιχειρηματία.

    O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

    © 2019 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων