Όλο και πιο επικίνδυνα...
Δευτέρα, 05-Φεβ-2024 00:03
Δυστυχώς, όπως όλα τα στοιχεία δείχνουν, το πράγμα έχει αρχίσει να μεγεθύνεται και ξεφεύγει πλέον από αυτήν τη σχετικά περιορισμένη περιοχή. Έχουμε ήδη περιστατικά στον ευρύτερο Ινδικό, είτε στην, κοντά στα στενά, περιοχή του Κέρατου της Αφρικής, είτε σε μεγαλύτερη απόσταση ανοιχτά της Ινδικής Χερσονήσου, μέχρι και τη Σρι Λάνκα.
Για πρώτη φορά, εδώ και αρκετά χρόνια, εμπορικό πλοίο καταλήφθηκε από πειρατές και κρατείται για εβδομάδες. Αναφέρομαι στο bulk carrier Ruen βουλγαρικής πλοιοκτησίας, το οποίο βρίσκεται υπό ομηρία από τις 14 Δεκεμβρίου 2023. Περισσότερο πρόσφατα την 4η Ιανουαρίου 2024, σε άλλο πλοίο χύδην φορτίου το υπό λιβεριανή σημαία Lila Norfolk, έγινε πειρατεία που τερματίστηκε με επέμβαση του Ινδικού Ναυτικού. Ακόμη πιο πρόσφατα (29/1/24) έγινε απόπειρα πειρατείας σε άλλο λιβεριανό bulk cargo, το Waimea. Η πειρατεία απετράπη από τους ένοπλους φρουρούς που υπήρχαν στο πλοίο. Επίσης, υπάρχουν πληροφορίες για επιθέσεις Σομαλών πειρατών κατά αλιευτικών, ανοικτά των Σεϋχελλών! Επιθέσεις οι οποίες αποκρούστηκαν από πλοία του Ινδικού Ναυτικού!
Είναι προφανές πως υπάρχει εξάπλωση του φαινομένου των επιθέσεων κατά πλοίων που ακολουθούν τις καθιερωμένες εμπορικές οδούς. Μια εξάπλωση που, όσο και αν διαφέρουν μεταξύ τους μεθοδολογικά τα διάφορα περιστατικά, έχει ένα κοινό αποτέλεσμα και στόχο (;): την αύξηση του κόστους για την πραγματοποίηση της μεταφοράς. Αύξηση η οποία φυσικά, μεταβιβάζεται τελικά στους καταναλωτές, στον κάθε ένα από εμάς!
Οι ναυτικές δυνάμεις που περιπολούν στις περιοχές που συμβαίνουν οι επιθέσεις και οι ένοπλοι φρουροί πάνω σε εμπορικά πλοία, κοστίζουν! Και κοστίζουν πολύ! Ένα κόστος που ναι μεν είναι ασύγκριτα χαμηλότερο από εκείνο που θα μπορούσε να προέλθει αν οι χώρες και οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν υπερασπιστούν τα πλοία και άρα αναπόφευκτο, αλλά εξαιρετικά υψηλό και κάθε άλλο παρά αμελητέο!
Εάν κάποιος σκεφτεί συνωμοσιολογικά, θα μπορούσε να υποθέσει ότι όλη αυτή η υπερκινητικότητα των κακοποιών και των ταραχοποιών, δεν είναι τίποτε άλλο από ένα καλοστημένο σχέδιο πρόκλησης οικονομικής και κοινωνικής αστάθειας, στην Ευρώπη και γενικότερα στη Δύση. Τέτοιον ισχυρισμό δεν μπορεί να προβάλλει κανείς, καθώς δεν υπάρχουν αποδείξεις, αλλά δεν είναι διόλου απίθανο να υπάρχει μια συνεννόηση ανάμεσα σε χώρες που έχουν κάθε συμφέρον να προκαλέσουν έκρυθμες καταστάσεις στη Δύση (π.χ. Ρωσία, Ιράν κ.ο.κ.). Όμως οι στενές σχέσεις και η, σε κάποιες περιπτώσεις, εξάρτηση των πιθανών συνωμοτών με την Κίνα, τη χώρα της οποίας το διεθνές εμπόριο πλήττεται περισσότερο από οποιασδήποτε άλλης, το καθιστούν δύσκολο να συμβαίνει. Δύσκολο αλλά όχι αδύνατο...
Το τι πραγματικά συμβαίνει και η πραγματική πηγή όλου αυτού του κύματος παρανομίας έχουν τη σημασία του αλλά το ουσιαστικό, είναι άλλο. Η Δύση οφείλει να συνειδητοποιήσει ότι τα πράγματα δεν είναι και δεν θα είναι εύκολα για καιρό, πως δεν μπορεί π.χ. να αφήσει την Ουκρανία έρμαιο των διαθέσεων του Ρώσου δικτάτορα γιατί μετά θα έρθει η σειρά της επόμενης χώρας, ότι η επόμενη μαζική τρομοκρατική επίθεση φανατικών Ισλαμιστών α λα 7η Οκτωβρίου, μπορεί να γίνει σε ευρωπαϊκό έδαφος και πως δεν θα υπάρξει τέλος στην ανωμαλία, μέχρι εκείνοι που βλέπουν την κοινωνική αναταραχή και την οικονομική αστάθεια σαν εργαλεία για να πετύχουν τους βάρβαρους στόχους τους, ηττηθούν ολοκληρωτικά.
Κι εμείς, οι πολίτες της Δύσης, πρέπει να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και όχι των… τρακτέρ με τα... Καρτιέρ (sic)!
Πέτρος Λάζος
petros.lazos@capital.gr