Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 28-Ιουλ-2021 00:03

    Βραδυμεταφορές...

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Απόγευμα προς βράδυ Παρασκευής και προκύπτει ανάγκη courier για να παραδώσει συγκεκριμένο αντικείμενο! Ευτυχώς όχι επειγόντως!

    Θέλοντας και μη, καλείς απόγευμα Παρασκευής την εταιρεία με την οποία κάνεις συνήθως αποστολές τέτοιου τύπου καθώς, επειδή δεν πραγματοποιείς πολλές αποστολές, δεν έχεις μόνιμη συμφωνία. 

    Περιέργως πως, απαντούν μέσα σε δύο λεπτά, αντί των συνηθισμένων 4-5. Μετά από μία σειρά ερωταπαντήσεων κανονίζεται να έρθει ο διανομέας να παραλάβει τον φάκελο τη Δευτέρα 12-2 το μεσημέρι και να έχει μαζί του το τερματικό POS γιατί η πληρωμή θα γίνει με πιστωτική. Μάλιστα, για λόγους διασφάλισης της συνέχειας, επαναλαμβάνεις τους όρους και η κυρία στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής, τους επιβεβαιώνει.

    Δευτέρα γύρω στις 11 το πρωί, κτυπά το κουδούνι. Είναι ο διανομέας για να παραλάβει το αντικείμενο! Ανοίγεις και να τος μπροστά σου. Με τη μάσκα κάτω από τη μύτη. Μιας και  είσαι εμβολιασμένος και η αποστολή πρέπει να γίνει οπωσδήποτε, δίνεις τόπο στην οργή. Απλά ρωτάς: "Μετά τις 12 δεν ήταν να έρθετε;". 

    "Που πάει το δέμα;" η απάντηση, υπό μορφή αυστηρής ερώτησης, χωρίς αναφορά στη δική σου ερώτηση!

    Δίνεις τόπο στην οργή και αναφέρεις τον προορισμό.

    "Α! Αυτό είναι δυσπρόσιτη περιοχή και πρέπει να ρωτήσω, διότι χρεώνεται παραπάνω"!

    Παρότι πρόκειται για τοποθεσία λιγότερο από 2 ώρες από την Αθήνα, παίρνεις βαθιά ανάσα και κουνάς το κεφάλι καταφατικά, ενώ σκέφτεσαι: "ΟΚ! Άσε τον να κάνει ό,τι θέλει, να τελειώνουμε! Έχουμε και πιο σοβαρά πράγματα, να ασχοληθούμε σήμερα".

    Ο διανομέας εν τω μεταξύ, καλεί με το κινητό του το τοπικό γραφείο, αναφέρει τον προορισμό, του δίνουν μια τιμή η οποία είναι αυξημένη κατά περισσότερο από 50% του δημοσιοποιημένου στο site της εταιρείας, τιμοκαταλόγου!

    Ξεφυσάς, και βγάζεις την πιστωτική από το πορτοφόλι να πληρώσεις.

    "Μα δεν μπορείτε να πληρώσετε με πιστωτική! Μόνο τις αντικαταβολές δεχόμαστε με πιστωτική"!

    Τον κοιτάς καλά-καλά και καταβάλεις έντονη προσπάθεια να ελέγξεις τη διάθεση να του κλείσεις την πόρτα στα μούτρα! Κοιτάς το πορτοφόλι και ευτυχώς, κρατάς μετρητά! Τον πληρώνεις και πάει στην ευχή του Θεού!

    Επειδή όμως θέλεις να είσαι σίγουρος πως θυμάσαι σωστά, κοιτάς πάλι στο site της εταιρείας (θυγατρική μεγάλου εμποροβιομηχανικού ομίλου) και βλέπεις ότι θυμάσαι πολύ καλά! Σε συνεργασία με έναν από τους δύο παγκόσμιους γίγαντες-εκδότες πιστωτικών καρτών, "τρέχουν" διαγωνισμό για προσέλκυση πληρωμών με πιστωτικές! Στην οποία διαφήμιση δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά σε αντικαταβολές αλλά αναφέρονται ξεκάθαρα οι πληρωμές...

    Εχθές, πρωί Τρίτης προκύπτει ανάγκη νέας αποστολής. Και μάλιστα μιας που απαιτεί επείγουσα παράδοση! Σπάνιο, αλλά συμβαίνει! Φυσικά, ως καλός και ευσυνείδητος καταναλωτής, δεν καλείς την προαναφερθείσα εταιρεία αλλά το τοπικό υποκατάστημα της μεγαλύτερης ανταγωνίστριάς της (θυγατρική άλλου εμποροβιομηχανικού ομίλου αυτή). Η κλήση μένει στην αναμονή περισσότερο από ένα δεκάλεπτο και μετά κάποιος σηκώνει το ακουστικό και το ξανακατεβάζει αμέσως, κόβοντας την γραμμή.

    "Λάθη είμαστε, ανθρώπους κάνουμε" σκέφτεσαι κεφάτα και καλείς ξανά. Στα δεκαπέντε λεπτά αναμονής, το παίρνεις απόφαση ότι δεν θ’ απαντήσει κανείς, κλείνεις και καλείς στα κεντρικά. Μετά από δεκάλεπτο απαντούν, αλλά μόνο και μόνο για να σου πουν ότι δεν κάνουν αυθημερόν παραδόσεις (παρ’ ό,τι το περιλαμβάνουν στις προσφερόμενες υπηρεσίες που περιγράφονται στο site τους)  και ότι για να εξυπηρετηθείς, θα πρέπει να καλέσεις το τοπικό κατάστημα.

    "Μα δεν απαντούν στο τηλέφωνο, όσο και να περιμένεις στην γραμμή"!

    "Εμείς δεν μπορούμε να σας εξυπηρετήσουμε" σου απαντούν αμετακίνητα και επίμονα!

    Κλείνεις και ξαναδοκιμάζεις το τοπικό υποκατάστημα. Σιγά μην σου απαντήσουν βέβαια! Παρά το μισάωρο ιώβειας υπομονής που αποφάσισες να τους διαθέσεις...

    Σειρά μετά παίρνει η τρίτη σε μέγεθος εταιρεία του κλάδου όπου, μετά από συνομιλίες μιας και πλέον ώρας, δεν μπορούν να σου απαντήσουν ούτε μια συγκεκριμένη ώρα μετά την οποία ώρα θα μπορούσε ο παραλήπτης να περάσει προσωπικά να παραλάβει από το τοπικό υποκατάστημα τους στον προορισμό! Καθώς το πακέτο περιλαμβάνει ένα USB drive με "κλείδωμα" ακριβού software και τα περιθώρια απώλειας είναι ανύπαρκτα, ψάχνεις για άλλη λύση...

    Τελικά, μετά από μία Οδύσσεια διαρκείας μεγαλύτερης των 6 ωρών, βρίσκεις εταιρεία της οποίας η επαγγελματική συμπεριφορά σου εμπνέει εμπιστοσύνη και το πράγμα παίρνει τον δρόμο του.

    Για μία εμπορική πράξη η οποία, σε οποιαδήποτε κανονική οικονομία, θα απαιτούσε χρόνους μικρότερους της ώρας, στην Ελλάδα χρειάστηκε περί τα 2/3 του εργάσιμου χρόνου για να υλοποιηθεί.

    Όποιος πιστεύει ότι με αυτού του τύπου την επαγγελματική νοοτροπία και οργάνωση σε εταιρείες, ηγέτες υποτίθεται του (δυναμικότατου) κλάδου τους, μπορεί να υπάρξει σημαντική, σταθερή και βιώσιμη απάντηση, βρίσκεται πολύ μακρυά από την παγκόσμια οικονομική πραγματικότητα του 2021! 

    Αλλά πάρα πολύ μακρυά, όμως!

    Πέτρος Λάζος
    petros.lazos@capital.gr
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ