Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 02-Οκτ-2020 00:18

    Παιδ(ε)ιαρίσματα

    Παιδ(ε)ιαρίσματα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Παιδεία και η μόρφωση των νέων μιας κοινωνίας, αποτελούν τη μεγαλύτερη ελπίδα της για πρόοδο και ευημερία. Στην Ελλάδα, μάλλον το έχουμε ξεχάσει.

    Πριν λίγο καιρό, μάθαμε πως το βιβλίο μαθημάτων Πληροφορικής της Α’ Γυμνασίου ανήκε στην ψηφιακή, προϊστορική εποχή, μιας και ήταν γραμμένο δεκατέσσερα ολόκληρα χρόνια πριν!

    Το θέμα πήρε έκταση και, μετά το σχετικό "κράξιμο", το υπουργείο ανακοίνωσε πως θα συγγραφεί καινούργιο βιβλίο, άμεσα. Πόσο άμεσα; Θα είναι έτοιμο σε 2 (ολογράφως, δύο) χρόνια! 

    Δηλαδή τα Ελληνόπουλα, όχι μόνο θα εξακολουθήσουν να διδάσκονται τεχνολογίες που έχουν να χρησιμοποιηθούν… αιώνες, για 24 μήνες ακόμη, αλλά και όταν θα έρθει το καινούργιο βιβλίο, θα εξακολουθήσουν να μαθαίνουν… Ιστορία της Πληροφορικής, αντί πραγματική Πληροφορική!

    Ενημερωτικά, ο νόμος που διέπει τις εξελίξεις στις τεχνολογίες Πληροφορικής (νόμος του Gordon Moore συνιδρυτή της Intel, της εταιρείας-μεγαλύτερου κατασκευαστή ημιαγωγών στον κόσμο και ιδιοφυΐα στον σχεδιασμό microchips), προβλέπει ότι η υπολογιστική ισχύς που είναι διαθέσιμη στον μέσο χρήστη υπολογιστών, διπλασιάζεται ανά 18-24 μήνες. Δηλαδή κάθε ενάμιση με δύο χρόνια, διπλασιάζονται οι δυνατότητες καθενός για χρήση εφαρμογών πληροφορικής. Ο νόμος είναι δοκιμασμένος στη διάρκεια του χρόνου και υπάρχει από το μακρινό 1975.

    Πώς γίνεται και δεν τον γνωρίζουν στο Εκπαιδευτικό Συμβούλιο (που ρυθμίζει τα της ύλης, συγγραφής και έκδοσης των σχολικών βιβλίων), παραμένει μυστήριο. Όπως μυστήριο παραμένει η άγνοιά τους περί ηλεκτρονικών βιβλίων, περί σύγχρονων δυνατοτήτων μετάφρασης και περί της πληθώρας έτοιμων βιβλίων βασικών γνώσεων πληροφορικής, που κυκλοφορούν ανά τον πλανήτη! Ναι, και στα ελληνικά...

    Λίγο μετά την έναρξη των σχολείων στις 14 Σεπτεμβρίου, κάποιοι μαθητές, με πρόσχημα την υποχρεωτική χρήση μάσκας στα σχολεία και την κυβερνητική απόφαση για την αγορά... αεροσκαφών Rafale (γελάνε και τα σχολικά προαύλια με το.. δίκαιο, φιλειρηνικό αίτημα)  επιδόθηκαν στο, παραδοσιακό στην Ελληνική μέση εκπαίδευση, σπορ των καταλήψεων. Το υπουργείο αντέδρασε δυναμικά, αποφαινόμενο ότι: "οι καταλήψεις σε μερικές ημέρες θ’ ατονήσουν και θα σβήσουν". Το γεγονός πως η περιουσία των Ελλήνων φορολογουμένων, χρησιμοποιούνταν και βανδαλιζόταν κατά το δοκούν ελάχιστων "επαναστατών της… αραχτής" και των… βοσκών τους, ούτε που φάνηκε να απασχολεί κανέναν! Γιατί ν’ απασχολεί; 

    Το πράγμα τράβηξε κάμποσες ημέρες όμως, οπότε το δόγμα "οι παράνομοι τραμπούκοι, ωριμάζουν σαν τα φρούτα και πέφτουν" δεν μπορούσε να εφαρμοστεί περαιτέρω. Θεωρήθηκε πως πρέπει ν’ αποφασιστούν "δραστικά μέτρα"! Μέτρα αποφασιστικά, τα οποία να επαναφέρουν την νομιμότητα στα σχολεία! 
    Όπερ και εγένετο!

    Το πρώτο μέτρο αφορά την αναπλήρωση των μέχρι τώρα χαμένων ωρών διδασκαλίας στα υπό κατάληψη σχολεία, κατά τη διάρκεια Σαββατοκύριακων και αργιών. Έξοχο μέτρο, ρεαλιστικό και απολύτως εφαρμόσιμο!

    Προσωπικά πάντως, πολύ θα ήθελα να είμαι μία μικρή μύγα στον τοίχο του γραφείου του υπουργού Οικονομικών, όταν θα του ζητηθούν τα έκτακτα κονδύλια, τόσο για την πληρωμή των υπερωριών των εκπαιδευτικών που θα δεχθούν να εργαστούν Σαββατοκύριακα και αργίες (εάν θεωρήσουμε πως θα  δεχθούν, μιας και με τα χίλια ζόρια πήγαν κάποιοι Κυριακή να προμηθευτούν τις μάσκες), όσο και για την αποκατάσταση των ζημιών στις σχολικές εγκαταστάσεις και το υλικό. Θα έχει μεγάλη πλάκα! Ο κύριος Σταϊκούρας είναι πασίγνωστος για την ηρεμία και την πραότητά του μεν, αλλά είναι και ανθρώπινο όν, δε...

    Το δεύτερο, εξαιρετικό μέτρο επιβάλλει να γίνεται από εδώ κι εμπρός εξ αποστάσεως διδασκαλία στα υπό κατάληψη σχολεία, με καταλογισμό απουσιών από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς (πως αλλιώς, σε μάθημα εξ αποστάσεως;) στους μαθητές που δεν θα λαμβάνουν μέρος, λόγω επιμονής τους να συμμετέχουν στην κατάληψη!

    Τώρα σε τι ακριβώς θα χρησιμεύσει ο καταλογισμός αυτών των απουσιών, θα σας γελάσω! Μήπως πιστεύει κάποιος ότι υπάρχει περίπτωση να υπολογισθούν κανονικά και να χάσει τη χρονιά κάποιος καταληψίας; Ευχής έργο θα ήταν αλλά είναι πολύ ωραίο, για να είναι αληθινό, δυστυχώς! 

    Φυσικά για το αυτονόητο, δηλαδή για μια άμεση νομοθετική ρύθμιση που θ’ επιτρέπει στον εισαγγελέα να απαγγέλει τις δέουσες κατηγορίες προς τους κηδεμόνες των καταληψιών, με απλή δήλωση του σχολείου περί βέβαιης συμμετοχής τους στις καταλήψεις, κουβέντα! Τίποτα! ΚΙΧ! 

    Γιατί να ειπωθεί εξάλλου κάτι τέτοιο; Ποιος ο λόγος να υπάρχει έννομη τάξη; Μήπως η Ελλάδα είναι καμιά Ευρωπαϊκή χώρα; Μήπως κατοικούμε σε κάποια ευνομούμενη Ευρωπαϊκή Δημοκρατία; Σιγά! Εδώ είναι Μπαλκάνια, δεν είναι παίξε γέλασε! Γι’ αυτό και πάμε συνεχώς μπροστά! Με την όπισθεν...

    Κρίμα! Πραγματικά, κρίμα!

    Πέτρος Λάζος
    petros.lazos@capital.gr 
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ