Πώς οι εξελίξεις στο ΠΑΣΟΚ ακουμπάνε τη Νέα Δημοκρατία
Δευτέρα, 30-Σεπ-2024 00:01
1)Οι εξελίξεις στο ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία
Μπορεί η διαφαινόμενη διάλυση του ΣΥΡΙΖΑ να αναδεικνύει εν τοις πράγμασι το ΠΑΣΟΚ σε δεύτερο κόμμα, τούτο όμως φαίνεται να απέχει απ’ το να το θέσει σε τροχιά εξουσίας.
Προκειμένου να τεθεί το δεύτερο κόμμα, στην προκειμένη περίπτωση το ΠΑΣΟΚ, σε τροχιά εξουσίας χρειάζεται να αναδείξει στην ηγεσία του ένα πρόσωπο που θα προσελκύσει από αριστερά το κοινό που τα τελευταία χρόνια ανακάλυψε στο ΣΥΡΙΖΑ μια πολιτική στέγη ευκαιρίας αλλά και να επαναφέρει από το Κέντρο και την Κεντροδεξιά όσους κινήθηκαν προς τα εκεί μετά την ανάληψη της εξουσίας από το ΣΥΡΙΖΑ το 2015.
Αυτό δεν είναι εύκολο καθώς πρόκειται για δυο εκλογικά, πολιτικά και πολιτισμικά κοινά με εκ διαμέτρου αντίθετους προσανατολισμούς.
Όπως κατέδειξαν η σύμπλευση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ στη διακυβέρνηση 2015-19, η ταύτιση άκρας αριστεράς και άκρας δεξιάς στο δημοψήφισμα μεταξύ του ΝΑΙ και του ΟΧΙ, η συμπαράταξη με τις δημοκρατίες ή τον Πούτιν, η υποστήριξη του Ισραήλ ή των ισλαμιστών, έχει διαμορφωθεί ένας πολιτικός διαχωρισμός που υπερβαίνει τα κλασσικά όρια μεταξύ αριστεράς και δεξιάς.
Στις τελευταίες έρευνες της κοινής γνώμης ο Ν. Ανδρουλάκης εμφανίζεται ως επικρατέστερος για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ με τους Χάρη Δούκα και Άννα Διαμαντοπούλου να ακολουθούν.
Ο κ. Ανδρουλάκης όμως είχε κερδίσει και στην τελευταία αναμέτρηση. Υπό την ηγεσία του το ΠΑΣΟΚ βελτίωσε μεν τη θέση του αλλά δεν κατάφερε να αποσπάσει το μεγαλύτερο όγκο των ψηφοφόρων που εγκατέλειψαν το ΣΥΡΙΖΑ. Η αποτυχία αυτή οδήγησε στην αμφισβήτησή του και την πρόωρη προσφυγή στις κομματικές κάλπες.
Το ερώτημα που γεννάται είναι αν δεν έπεισε κατά τη φάση που ο ΣΥΡΙΖΑ από 30% έπεσε στο 18% γιατί θα τα καταφέρει από το 18% στο 8% το 3% ή το 0%;
Ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Δούκας εμφανίζει κάποια στοιχεία ικανότητας προσέλκυσης της εκλογικής βάσης του ΣΥΡΙΖΑ αλλά προκαλεί "αλλεργία" στο κοινό που κινείται στο Κέντρο και την Κεντροδεξιά.
Επιπλέον, η μέχρι τώρα διαχείριση του Δήμου των Αθηναίων δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για τις ικανότητες διαχείρισης μιας χώρας.
Αν για τον κ. Τσίπρα έλεγαν πως κυβέρνησε σαν πρόεδρος δεκαπενταμελούς Λυκείου, φοβάμαι πως τον κ. Δούκα θα τον κατατάξουν σε ακόμη χαμηλότερη βαθμίδα. Αλήθεια, ποιος τον συμβούλεψε να προτείνει το 10% των ακινήτων του Ελληνικού να δοθεί για την δημιουργία λαϊκής κατοικίας;
Η Άννα Διαμαντοπούλου από την άλλη πλευρά έχει κυβερνητική και διαχειριστική εμπειρία, διεθνές προφίλ και φαίνεται η μόνη ικανή να αποσπάσει μέρος της εκλογικής βάσης του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Το ευάλωτο σημείο της είναι η αδυναμία προσέλκυσης του κοινού που συνέστησε τον πυρήνα της εκλογικής βάσης του ΣΥΡΙΖΑ και ενός πλειοψηφικού κομματιού του παλαιότερου ΠΑΣΟΚ.
Η πολιτική γεωγραφία της χώρας μετά την κρίση χρεοκοπίας του 2010 φαίνεται να επανέρχεται στα μεταπολεμικά πρότυπα, όπου υπήρχε ένα ισχυρό δεξιό Λαϊκό Κόμμα και μια πλειάδα μικρότερων κομμάτων του Κέντρου, της Κεντροαριστεράς και της Αριστεράς.
Προπολεμικά ο χώρος της κεντροδεξιάς του κέντρου και της Κεντροαριστεράς συνυπήρχαν κάτω από τη στέγη του κόμματος των Φιλελευθέρων. Μεταπολεμικά ο χώρος αυτός πολυδιασπάστηκε και μόνο ως συνασπισμός υπό τον Πλαστήρα, τον Σοφούλη κλπ κατάφερε να κυβερνήσει κατά διαστήματα.
Στην μεταπολίτευση ο Ανδρέας Παπανδρέου κατάφερε να επανασυσπειρώσει τον χώρο κάτω από την κοινή πολιτική στέγη του ΠΑΣΟΚ και να συνυπάρξουν πρόσωπα όπως ο Αυγερινός, ο Σημίτης με τον Κουτσόγιωργα και τον Τσοβόλα.
Η περίοδος Σημίτη ήταν η τελευταία που οι τάσεις αυτές κατάφεραν να παραμείνουν κάτω από την ίδια στέγη και αυτό κυρίως γιατί η απειλή της απώλειας της νομής των προνομίων της εξουσίας ήταν άμεση.
Η αδυναμία του ΠΑΣΟΚ να διευρυνθεί αμφίπλευρα και η διάλυση του ΣΥΡΙΖΑ δημιουργεί τις προϋποθέσεις να πορευτούμε τα επόμενα χρόνια με μια πλειάδα μικρών κομμάτων που θα διεκδικούν τον χώρο μεταξύ Κεντροδεξιάς και Κεντροαριστεράς.
Αυτό βέβαια αυξάνει τις φυγόκεντρες δυνάμεις στη Νέα Δημοκρατία, όπου είναι θέμα χρόνου να προκύψει κάποια στοιχειωδώς επαρκής προσωπικότητα που θα μπορούσε να συσπειρώσει τις απώλειες προς τα δεξιά και να καταφέρει να συγκρατήσει κάτω από την ίδια ομπρέλα "ψεκασμένους", "συνωμοσιολόγους" και συντηρητικούς.
Οι εξελίξεις στο ΠΑΣΟΚ λοιπόν αναμένεται να έχουν άμεσο αντίκτυπο στη Νέα Δημοκρατία.
2) Μπλοκάκια και Τέλος Επιτηδεύματος
Κύριε Στούπα καλησπέρα.
Σας απευθύνω αυτήν την επιστολή, με στόχο να την δημοσιεύσετε (αν το κρίνετε σκόπιμο), για να απασχολήσει το Υπουργείο Οικονομικών και τον Κο Χατζηδάκη τον οποίο εκτιμώ βαθύτατα ως έναν πολιτικό Εργάτη – Υπουργό, που παράγει αποτελέσματα και δίνει λύσεις.
Υπάρχει όμως ένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί δεδομένου ότι υφίσταται (εδώ και χρόνια) μια εξόφθαλμη (μνημονιακή) αδικία σε βάρος φορολογουμένων πολιτών, η οποία (ούτε και με τις τελευταίες εξαγγελίες για το ‘25) δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί. Μιλάω για το Τέλος Επιτηδεύματος (των Ελευθέρων Επαγγελματιών) που ναι μεν για αυτούς που υποχρεώθηκε το Ελληνικό Δημόσιο να θεσπίσει τεκμήρια (δηλαδή για αυτούς που δεν πληρώνανε ούτε cent μέχρι σήμερα), μειώθηκε, αλλά για τα Μπλοκάκια (που πληρώνουν φόρο για κάθε δεκάρα που αμείβονται (όχι που κερδίζουν) παραμένει αλώβητη (τουλάχιστον με βάση τις μέχρις και τώρα εξαγγελίες)
Δεν μιλούμε για τα Μπλοκάκια γενικώς, αλλά για τα μπλοκάκια που υποχρεώνονται από τους Εργοδότες τους (πολλές φορές έναντι ελάχιστης αμοιβής * εδώ δεν ισχύει ο Κατώτατος Μισθός !!!), να ιδρύσουν "Επιχείρηση” με έδρα το σπίτι τους, και που φορολογούνται αμιγώς ως μισθωτοί σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, εάν δεν έχουν πάνω από τρείς Εργοδότες (συνήθως βέβαια έχουν έναν εργοδότη ο οποίος όμως κατέχει και δύο και τρία Νομικά πρόσωπα ). Προϋπόθεση για να φορολογηθούν ως μισθωτοί είναι ότι δεν θα καταχωρούν στα βιβλία τους ούτε 1 € έξοδα. Άρα φορολογούνται για τις Αμοιβές τους και όχι για τα κέρδη τους , έτσι δεν είναι ? Τι σχέση μπορεί να έχει λοιπόν το Τέλος Επιτηδεύματος με έναν κυριολεκτικά Αμειβόμενο Μισθωτό ?
Όσο για το γενικότερο θέμα των στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων ???
Τα "μπλοκάκια” αυτά, δεν έχουν τίποτε (Δώρα, άδειες, υπερωρίες κλπ)… νομικά κατοχυρωμένο. Κανένας φόβος για τον Εργοδότη για ελέγχους από Επιθεώρηση, Εργασίας - Ασφαλιστικά Ταμεία κλπ Μεγάλη Ανακάλυψη !!!
Αυτά τα Μπλοκάκια πληρώνουν όμως Τέλος Επιτηδεύματος !!! Επειδή κάποιος πολιτικός φωστήρας τότε, (πριν από μια δεκαετία και βάλε), βρήκε ακόμη μια πηγή φοροεισπράξεων, και συνεχίζουν και σήμερα να πληρώνουν επειδή "υποτίθεται" … ότι είναι Επιχειρηματίες - Επιτηδευματίες.
Αποτελεί ντροπή αυτή η κατάσταση, σίγουρα για αυτούς που την επέβαλλαν, αλλά είναι και λάθος για την σημερινή πολιτική ηγεσία να επιτρέπει να διαιωνίζεται και να μην ασχολείται με αυτήν την κατάφωρη αδικία που συντελείται σε βάρος βιοπαλαιστών.
Νομίζω ότι θα προσφέρετε μεγάλη εξυπηρέτηση σε αυτήν την συγκεκριμένη κατηγορία συνανθρώπων μας, αν αναδείξετε το θέμα, πάντα βέβαια με την τεκμηρίωση που μας έχετε συνηθίσει, και ίσως εσείς καταφέρετε να υποχρεώσετε τους ιθύνοντες, να μας δώσουν τουλάχιστον μια απάντηση στο ερώτημα : Γιατί επιτρέπουν να διαιωνίζεται αυτή η κατάφωρη αδικία ? και ποιος είναι ο λόγος για αυτό ?
(Μήπως το ότι δεν έχει αναδειχθεί επαρκώς ?)
Υ.Γ. Αν κάτι από όλα τα παραπάνω που παραθέτω είναι λάθος, σας παρακαλώ διορθώστε με και βέβαια ξεχάστε και την παράκλησή μου για δημοσίευση.
Ευχαριστώ πάρα πολύ.
Με εκτίμηση στο πρόσωπό σας και σεβασμό για την δουλειά και τις παρεμβάσεις σας στον δημόσιο διάλογο.
Π. Π.