Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 25-Μαϊ-2022 00:01

    Αισχροκέρδεια στα καύσιμα. Πού είναι η είδηση...;

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Κράλογλου 

    Είδηση θα ήταν αν η Πολιτεία αναγνώριζε τη δική της, εκτός ορίων, φορολογική αισχροκέρδεια στα καύσιμα. Την άλλη (από τα βενζινάδικά) την ξέρουμε...

    Η κυβερνητική πολιτική ομολογία ότι μας κλέβει το 1 σε κάθε 4 βενζινάδικα δεν μας λέει τίποτε. 

    Μπορεί να λέει κάτι σε κάποιους κρατικούς ελεγκτές. Ότι μάλλον αδιάφορα ή και σκόπιμα δεν κάνουν τη δουλειά για την οποία κάποιο κόμμα τους διόρισε στο κράτος. Για τους φορολογούμενους όμως, δεν λέει τίποτε...

    Θα μπορούσαμε να συζητήσουμε τη δεύτερη επίσημη ομολογία, επίσης χθες, μέσα στην προφανή κυβερνητική προσπάθεια να παρουσιασθεί ότι υπάρχει κράτος και στο Ελλαδιστάν.

    Εννοούμε την κυβερνητική αποκάλυψη (επίσης χθες) ότι το 2019, η σημερινή κυβέρνηση, δεν βρήκε τίποτε που να μοιάζει με κρατικό μηχανισμό ελέγχου της αισχροκέρδειας...

    Δεν βρήκε, τίποτε που να βεβαιώνει πως όσα πληροφορηθήκαμε,  ως το 2019,  για αθέμιτα κέρδη, για λαθρεμπόριο καυσίμων και για μέτρα πάταξής τους ήταν απλά λόγια. Λόγια του αέρα. Λόγια για τηλεοράσεις και άλλα μέσα ενημέρωσης. 

    Η δε σημερινή κυβέρνηση, (κατά τη χθεσινή ομολογία από τα πλέον υπεύθυνα χείλη) ξεκίνησε σχεδόν από το μηδέν. Από το τίποτε. Ξεκίνησε, λες και δεν υπήρχε κράτος ελέγχου της απάτης...

    Η αποκάλυψη αυτή βέβαια τινάζει στον αέρα όλες τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις (από το 1990-1993 που πάρθηκαν οι αποφάσεις για την απελευθέρωση των τιμών των καυσίμων) ότι κάθε μορφής αισχροκέρδεια θα παταχθεί. Θα σβήσει από την αγορά. Και μαζί της και κάθε αιτία που οδηγεί στο αισχρό κέρδος...

    Να σημειώσουμε εδώ ότι από το 1993 της πάταξης του αίσχους των αθέμιτων κερδών στα καύσιμα, η μόνη "απείθαρχη" αιτία για την οποία δεν είδαμε κανένα κυνήγι..., ήταν ο Ειδικός Φόρος των Καυσίμων και ο ΦΠΑ επί του φόρου. Γι' αυτή την κρατική αρπαχτή δεν ακούσαμε τίποτε κακό. Καμιά κυβερνητική γκρίνια...

    Αλλά να επιστρέψουμε στα χθεσινά και να κάνουμε τη σούμα από τις δήθεν ειδήσεις μπας και βαδίζουμε σε κάποιο δρόμο που είναι ίσως δύσκολο, σε εμάς τους "καχύποπτους", να φανεί...

    Μας είπαν λοιπόν, στα υπεύθυνα χθεσινά μαντάτα.

    Το 2019 η νέα κυβέρνηση ρίχνει μια ματιά στον κρατικό μηχανισμό πάταξης της αισχροκέρδειας και ιδιαίτερα σε εκείνη των καυσίμων και βλέπει κενό. Κενό και σε πεπραγμένα και σε δυνατότητες να μπει μπρος το κυνήγι της κλεφτουριάς...

    Και τι κάνει. Ξεκινάει ένα δικό της δυνατό σύστημα κυνηγιού. Το στήνει. Της πήρε κάπου 3 χρόνια αλλά το έστησε. Προφανώς τόσο καλά..., που καθησύχασε και πολιτικά και ως κράτος. 

    Τον Σεπτέμβρη του 2021 (προς το τέλος δηλαδή της δημιουργίας του κράτους κυνηγού της διαφθοράς στα καύσιμα...) έρχεται η νέα ενεργειακή κρίση,  με ό,τι σημαίνει αυτό και για τα καύσιμα.

    Η κρίση στην ενέργεια φουντώνει και γίνεται καταιγίδα μετά την εισβολή στην Ουκρανία.

    Εμάς προφανώς και δεν μας νοιάζει..., αφού την ακρίβεια θα την πληρώσουμε μεν εμείς,  αλλά και όλη η Ευρώπη...

    Τι διαπιστώνουμε όμως μετά το πρώτο 3μηνο της ενεργειακής, κρίσης, κοντά στο τέλος του 2021. 

    Ότι στη δική μας αγορά τα καύσιμα πήραν τέτοια ανηφόρα, που όχι μόνο δεν γυρίζει πίσω αλλά δεν βρίσκει ύψος να σταματήσει...

    Έγιναν όμως και άλλες τρεις διαπιστώσεις. Κατά τη γνώμη μας,  χειρότερες από την πρώτη. 

    Ότι οι τιμές των δικών μας καυσίμων, σε αγορά και βενζινάδικα, είναι από τις ακριβότερες στην Ευρώπη αν όχι οι πιο ακριβές απ' όλους. Απόδειξη και η αύξηση του συνωστισμού των αυτοκινήτων μας στα σύνορα της Βουλγαρίας, της Τουρκίας και των Σκοπίων για γέμισμα με βενζίνη και αποθήκευση σε μπιτόνια.

    Ότι παγκοσμίως αλλά και σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης παγώνουν, κουρεύονται ή και καταργούνται οι Ειδικοί Φόροι Καυσίμων και βεβαίως ο ΦΠΑ επί των φόρων αυτών. Το είδαμε και το αγνοήσαμε...

    Και το τρίτο, (για το οποίο λέμε μπράβο..., στην κυβέρνηση που το ομολόγησε δημόσια) ότι παρά τον μέγα μηχανισμό ελέγχων στην αγορά καυσίμων (που ήταν-όπως ελέχθη- ανύπαρκτος το 2019 και χτίσθηκε ως το 2022 της μεγάλης κρίσης...) το 1 βενζινάδικο στα 4 έχει αθέμιτα κέρδη (!!). Ανήκει σε αυτό που λέμε αισχροκέρδεια. Τι συνέβη λοιπόν και δεν λειτούργησε ο μηχανισμός; Ο σύγχρονος..., από το 2019 και μετά; 

    george.kraloglou@capital.gr 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ