Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 19-Μαϊ-2020 00:02

    Μεταρρυθμίσεις; Ποιες μεταρρυθμίσεις;

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Κράλογλου 

    Δεν θα κάνω ανασχηματισμό αλλά και εσείς πρέπει να κάνετε μεταρρυθμίσεις είπε (ή περίπου είπε...) ο κ. Μητσοτάκης στους υπουργούς.Το σκέφτηκε καλά; 

    Γιατί στην Ελλάδα, κ. Μητσοτάκη, μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλο λόγο μη λες..., όπως επιμένει ο λαός, εδώ και εκατό χρόνια. 

    Εμείς πάντως και με τις μεταρρυθμίσει είμαστε και θα τις χειροκροτήσουμε. Όχι γιατί φοβόμαστε πως οι δανειστές θα μας ξαναβάλουν στα μνημόνια (μιας και τις συμφωνήσαμε μαζί τους και τις ψηφίσαμε στη Βουλή το 2018) αλλά γιατί χωρίς μεταρρυθμίσεις δεν θα αργήσουμε να "πιάσουμε" την οικονομία του 1950. Κοντοζυγώνουμε και ας μη φαίνεται...

    Μεταρρύθμιση όμως και ας πάρουμε, για ξεκίνημα, την ενέργεια, μας υποχρεώνει (Κομισιόν,  δανειστές, εκσυγχρονισμός) να καταργήσουμε κρατικά ενεργειακά μονοπώλια και να κλείσουμε (μέχρι το τέλος του 2021) οτιδήποτε δείχνει αντίθετο στην πράσινη ενέργεια,  πράγμα που επιβάλλει να αποζημιώσουμε όσους κρατικούς υπαλλήλους προσλάβαμε για τους λιγνίτες και να γκρεμίσουμε ό,τι κρατικό "στήσαμε" γύρω από τους λιγνίτες και στα κάρβουνα.

    Πώς θα το κάνουμε αυτό; Βάζοντας τους τοπικούς βουλευτές της Ν.Δ. να σφυρίζουν στον αέρα όταν γίνουν οι καταλήψεις και έξω από τις καταλήψεις έχει κατασκηνώσει ο ΣΥΡΙΖΑ "...για το δίκιο του εργάτη..." μαζί με τους βουλευτές του, να "ψαρεύουν" πελάτες - ψηφοφόρους; 

    Μεταρρύθμιση στις κρατικές βιομηχανίες (επίσης από αυτές που έχουμε υπογράψει) είναι ότι θα κλείσουμε φακέλους με πάνω από 130 εκατ. πρόστιμα και άλλες υποχρεώσεις που επέβαλλε η Κομισιόν για τα "κρατικά χαρτζιλίκια"" μας, σε άχρηστες κρατικές βιομηχανίες νικελίου, κρατικά ναυπηγεία, κρατικά τρένα προφασιζόμενοι ότι έτσι θα καταφέρουμε να πουλήσουμε ό,τι, τέλος πάντων μπορεί να πουληθεί. 

    Μεταρρύθμιση στην κρατική διαχείριση των ταχυδρομείων, του νερού και των μεταφορών (τα έχουμε συμφωνήσει και με το ΤΑΙΠΕΔ) πακέτο με τις κάποιες σοβαρές υποδομές κρατικής ιδιοκτησίας μαζί και με τη διαχείρισή τους (λιμάνια, παραλίες, παλαιές εγκαταστάσεις που πήγαν στο δημόσιο με δημοπρασίες) σηματοδοτούν μονόδρομο για συμφωνίες και αλλαγή ιδιοκτησίας με ιδιωτικοποιήσεις. 

    Αλλά αυτό φέρνει μείωση προσωπικού και αχρείαστων υπηρεσιών (ας λένε ό,τι λένε οι διαχειριστές). Με άλλα λόγια,  δηλαδή, στα ταχυδρομεία, στα νερά και στα τρένα θα γίνει ό,τι έγινε στον πρώην ΟΤΕ και στην Ολυμπιακή. 

    Πώς θα συμβούν όμως όλα τούτα,  έστω και αναγκαία, όταν θα ξεσηκώνεται η μισή Βουλή και στα προαύλια της Βουλής θα σηκώνουν και θα σφίγγουν τη γροθιά οι τσάμπα επαναστάτες και οι γνωστοί αντιρρησίες;

    Μεταρρύθμιση στην φορολογική και εισφοροδοτική πολιτική του κράτους (όπως μας έδειξαν οι επιχειρηματικές τάξεις, οι εγχώριοι μελετητές, ο ΟΟΣΑ και το WEF) είναι μακροπρόθεσμη ισχύ φορολογικής πολιτικής και σταθερά (10ετούς διάρκειας) χρηματοδοτικά και άλλα κίνητρα, αν θέλουμε να βρεθεί η Ελλάδα στον μέσο όρο χωρών με επενδυτικές ευκαιρίες.

    Ποιος και πώς εγγυάται η κυβέρνηση ότι θα είναι σε θέση να μεταβάλλει τον γνωστό ρυθμό των 10-15 φορολογικών νομοθετημάτων ή των τροπολογιών σε κάθε 3ετή κυβερνητική θητεία (4ετής δεν γίνεται στην Ελλάδα και το ξέρουν). 

    Και πάνω απ' όλα πώς θα περιφρουρήσει,  η σημερινή κυβέρνηση, το νομοθετικό έργο της στην φορολογία, από τις ανατροπές της όποιας κυβέρνησης, εντός της 10ετίας. 

    Μεταρρύθμιση στην προσέλκυση κεφαλαίων και επενδυτών είναι να ορίσει το κράτος περιοχές που θα υποδέχεται επενδύσεις ή θα τις διαθέτει στην επιχειρηματική πρωτοβουλία για αξιοποίηση. Η νομοθεσία όμως να καλύψει, διαχρονικά,τις πρωτοβουλίες της σημερινής κυβέρνησης.

    Το σημειώνουμε αυτό γιατί θα τινάξει στον αέρα το πελατειακό σύστημα σε επίπεδο βουλευτών,  κομμάτων και διασυνδέσεων κρατικών κυκλωμάτων, με γραφεία μελετών και αδειών σε επενδύσεις. Σύστημα που (όπως όλοι γνωρίζουμε) περιφρουρείται από το ίδιο το πολιτικό σύστημα. 

    Και τι σημαίνει και αυτό; Ξερίζωμα κατεστημένου 10ετιών που κανείς δεν τόλμησε να χαλάσει αλλά,  αντίθετα, το πολλαπλασίασε με τη βοήθεια κομμάτων, βουλευτών και κομματόσκυλων συμβούλων των οικονομικών επιτελείων.

    Μεταρρύθμιση τέλος είναι η πραγματική σύνδεση της παιδείας με την έρευνα και την παραγωγή, πράγμα όμως που προϋποθέτει παιδεία με διάθεση να συμβεί και σύγχρονη παραγωγή που να δικαιολογεί τη σύνδεση. Αλλά αυτά, όπως και τα παραπάνω, επιβάλλουν καταιγισμό πολιτικών παρεμβάσεων με πρωτόγνωρη τόλμη, για την ελληνική πολιτική πραγματικότητα. Εάν την κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη την χαρακτηρίζουν και τέτοια στοιχεία,  έχει καλώς. Ανοίγουμε φάκελο μεταρρυθμίσεων. Εάν όχι, φτάνει ένας συνηθισμένος ανασχηματισμός. Ανακυκλώνει τις ελπίδες και πάμε παρακάτω...

    george.kraloglou@capital.gr 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ