Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 22-Οκτ-2019 00:03

    Ελληνικό "στριπτίζ" με θεατές τους Κινέζους

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Κράλογλου

    Στα κινέζικα, είναι μια χαρά η συμφωνία, για δουλειές με την Ελλάδα. Η ελληνική "μετάφραση" όμως δείχνει γύμνια..., μέχρι εκεί που δεν παίρνει άλλο.

    Διαβάστε, το (επιτυχές κατά την άποψή μας) επικαιροποιημένο Πλαίσιο Συνεργασίας, 2020-2022, Ελλάδας - Κίνας, (τι θέλουν οι Κινέζοι στην Ελλάδα) που υπέγραψε, στο Πεκίνο, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Αδ. Γεωργιάδης,  με την Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, για προώθηση της οικονομικής συνεργασίας των δύο χωρών, συνδυάζοντας την κινέζικη πρωτοβουλία "Belt and Road" με την Αναπτυξιακή Στρατηγική της Ελλάδας. 

    Μελετήστε αυτά που διαπίστωσαν οι Κινέζοι. Ότι αν θέλουμε (ανάμεσα σε πολλά-πολλά άλλα) να διακηρύσσουμε επιμόνως... (το κάνουμε ανέξοδα..., από το 1980 μέχρι και σήμερα) ότι η Ελλάδα θα αναλάβει πρωταγωνιστικό, επενδυτικό και ρυθμιστικό ενεργειακό ρόλο στα Βαλκάνια, έπρεπε ήδη να έχουμε φέρει τα πάνω -κάτω στην περιφερειακή και συνοριακή Ελλάδα.

    Έπρεπε ήδη να έχουμε ανθρωπέψει επιχειρηματικά την περιφέρεια,  με ευρωπαϊκές υποδομές.  Ειδικά τη Βόρεια και την ακριτική Ελλάδα, που συνορεύει με Βαλκανικές χώρες μέλη ή και υποψήφια μέλη της Ε.Ε. 

    Τώρα βέβαια, που οι Κινέζοι, "φλερτάρουν" τις ξεχασμένες (από αδιαφορία) υποχρεώσεις μας σε υποδομές, ζητούν να αναλάβουν αυτοί τις επενδύσεις, που είναι αναγκαίες, για να γίνουν της προκοπής τα λιμάνια Ελευσίνας, Βόλου, Πάτρας και Αλεξανδρούπολης. 

    Προτείνουν (μέσα σε άλλα) να αναλάβουν την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών συνδέσεων και τη δημιουργία νέων σιδηροδρομικών υποδομών στους άξονες Αλεξανδρούπολη - Ηγουμενίτσα, Αλεξανδρούπολη - Μπουργκάς, Θεσσαλονίκη - Βουδαπέστη και Αθήνα - Πάτρα. 

    Και μας υποδεικνύουν, ως κεντρικό στόχο, την ανάπτυξη σύγχρονου δικτύου σιδηροδρομικής σύνδεσης με τα  σημαντικότερα λιμάνια μας (Πειραιάς, Ελευσίνα, Πάτρα, Βόλος, Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη).

    Πάμε στα παρακάτω,  της κινέζικης συμφωνίας του Πεκίνου, και τους Κινέζους που μας είπαν ακόμη ότι η Ελλάδα δεν τελειώνει με τα κενά στις μεταφορές. 

    Ότι χρειάζονται επενδύσεις στα logistics σε Εγνατία οδό, Πάτρα, Θριάσιο, Βόλο Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Αλεξανδρούπολη και Ηγουμενίτσα. Στην δε ενέργεια ανάπτυξη μονάδων παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές. Με άλλα λόγια μεγάλα αιολικά, φωτοβολταϊκά, ηλιοθερμικά πάρκα, μονάδες βιομάζας, βιοαερίου και υδροηλεκτρικής ενέργειας, ανάπτυξη υβριδικών σταθμών και συστημάτων αποθήκευσης και αντλησοταμίευσης.

    Γιατί μας έπιασαν "γυμνούς" και εδώ οι Κινέζοι; Γιατί στο Ελλαδιστάν τα logistics δεν τα καταλαβαίνουν και δεν τα θέλουν τα κομματόσκυλα, που κάνουν κουμάντο στις ΔΕΚΟ, όπως και οι εργατοπατέρες της συμφοράς, στην κρατική ενέργεια.

    Από την άλλη, το 2010 (που μας τα είπαν για πρώτη φορά οι Κινέζοι), εμείς νομίζαμε ότι θα λειτουργούσε το κράτος που,  επανιδρύσαμε...,το 2006 μέχρι το 2009. Το θυμάστε; 

    Και πέραν τούτου. Πού να καταλάβει ο Κινέζος ότι στην ελληνική σοβιετία όλα αυτά είναι στα χέρια του εντελώς ανίκανου και άχρηστου κράτους μας που είχε και έχει στο κατόπι... την ιδιωτική οικονομία,  τις ιδιωτικές επενδύσεις. Και θεωρεί το κέρδος ποινικό αδίκημα...

    Που να ξέρει πως στην Ελλάδα, τα "εθνοσωτήρια" κόμματα..., οι σοσιαλισμοί..., οι εκσυγχρονιστικές κυβερνήσεις... και η πρώτη φορά αριστερά (εδώ είναι που χτυπιέσαι στα γέλια) δεν ήλθαν να "ζωγραφίζουν" χρονοδιαγράμματα ή να περπατάνε τα έργα που συζητάνε στα καφενεία, για να δείχνουν οράματα εξουσίας... 

    Εμάς, αυτό που έκοφτε (στην καρδιά της κρίσης, το 2014-2015) ήταν να κάνουμε κυβέρνηση την πρώτη φορά αριστερά... Δεν είχαμε καιρό να δούμε αν η βιομηχανική Βόρεια Ελλάδα θα γινόταν ερείπια και στέκια για ρουβίκωνες..., στα Βαλκάνια. 

    Και με την πρώτη φορά αριστερά στην εξουσία, στέλνουμε στη Ρωσία μαντάτα, να μας βρει τυπογραφείο να τυπώσουμε δραχμές. Στη Βενεζουέλα να μας δώσει κεφάλαια... Και πάμε στο Πεκίνο να μάθουμε τι είναι το "Belt and Road", μήπως το "παίξουμε" και εμείς... Αλλά με την επιστροφή μας στην Αθήνα, πίσω στα γνωστά κόλπα. Βρίσκουμε δήθεν αρχαία... στα Μανιάτικα και ζητάμε να φύγουν οι Κινέζοι και οι επενδύσεις τους από τον ΟΛΠ. Μετά τις εκλογές ξανά-μανά με τις ιδιωτικές επενδύσεις... Και νέο ταξίδι στο Πεκίνο. Να μας πουν τι οι Κινέζοι; Ότι αν η Ελλάδα θέλει ρόλο στα Βαλκάνια (ξεχάστε ρόλους στην Ε.Ε.. ) φροντίστε τουλάχιστον, να φτιάξετε δρόμους και μεταφορές. Είμαστε σε θέση να καταλάβουμε;

    george.kraloglou@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων