Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 30-Ιουλ-2019 00:02

    Κλειστά τα "παράθυρα", με ανοικτές τις πόρτες του κράτους στους ιδιώτες

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Κράλογλου

    Η κρατικοδίαιτη οικονομία των ολίγων, στο όνομα μιας ψευτοσοβιετίας στην Ελλάδα, θα βρει τοίχο. Τα "παράθυρα" διαπλοκής θα κλείσουν. Δεν πάει άλλο.

    Δεν είμαστε αιθεροβάμονες... Τα ακούσματά μας στην αγορά είναι που τα δένουν κάπως περισσότερο με την πραγματικότητα. Δεν νοθεύονται από εκείνα που διακινεί η όποια κομματική προπαγάνδα. Τόσο της αντιπολίτευσης (που βρίσκεται σε οφθαλμοφανή αμηχανία). Όσο και της κυβέρνησης που βεβαίως και θέλει να εντάξει την επένδυση των ψηφοφόρων, στις δικές της δυνάμεις. 

    Και ας ξεκινήσουμε τα αυτονόητα που συνδέονται με το αύριο της οικονομίας, της κοινωνίας, της αγοράς εργασίας, της παραγωγικότητας και την ανάσχεση της μετανάστευσης των νέων Ελλήνων. 

    Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Αδ. Γεωργιάδης θα ανοίξει, θέλει δεν θέλει, τις πόρτες του κράτους στους επαγγελματίες ιδιώτες για να λειτουργήσει σωστά ακόμη και το κύκλωμα των αδειοδοτήσεων. 

    Οι ιδιώτες, που θα αναλάβουν το αντίστοιχο σημερινό κομμάτι (τραγωδίας και τρέλας στο κράτος) θα είναι ή διαπιστευμένα ιδιωτικά γραφεία ή συνεργασία ιδιωτών με Επιμελητήρια. Σκοπός η άμεση έγκυρη έκδοση αδειών. 

    Το κράτος θα παραμείνει στον σχεδιασμό της πολιτικής των επενδύσεων και στον έλεγχο της τήρησης της αναπτυξιακής και περιβαλλοντικής πολιτικής. Θα φύγει όμως από την κρατική "διαπραγμάτευση", αυτή που κάνει σήμερα, για δικό μας λογαριασμό, όπως και της ανάπτυξης της χώρας, με αποτέλεσμα να έχουμε καταντήσει οι ουραγοί των ουραγών της Ευρώπης...

    Ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος κ. Κ. Χατζηδάκης θα ανοίξει, θέλει δεν θέλει, στην ελεύθερη ιδιωτική οικονομία το κύκλωμα ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου, παραγωγής καυσίμων, εναλλακτικών μορφών ενέργειας και διακίνησης καυσίμων περιορίζοντας το κράτος μόνο στον σχεδιασμό και τον έλεγχο των προτεραιοτήτων στην ενεργειακή ανάπτυξη. Να σημειώσουμε πως μόνο με τον τρόπο αυτό θα φτιάξουμε προϋποθέσεις πραγματικής πάταξης του λαθρεμπορίου που ζούσε και ζει στην αγορά στα σίγουρα χέρια του κράτους. Του κράτους που (κατά τα άλλα) το αφανίζει..., τα 35 χρόνια από τότε που το πήρε χαμπάρι...

    Οι ενεργειακές επενδύσεις από παραγωγή ρεύματος μέχρι τη διασύνδεση του συστήματος παραγωγής ηλεκτρισμού με τη χερσαία και νησιώτικη Ελλάδα. Και από τη διακίνηση-διανομή του φυσικού αερίου (σε όλες τις μορφές) μέχρι και την αποθήκευσή του (προς εξυπηρέτηση και διαβαλκανικών συνδέσεων) είναι προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προτεραιότητα που δεν πρόκειται να μεταβληθεί καθώς η ενεργειακή ανασφάλεια της Ευρώπης προηγείται κάθε άλλης πολιτικής ανοησίας που παρουσιάζεται ως ενεργειακός ορίζοντα στην Ελλάδα. Αυτή η θέση, της Ε.Ε., δεν αλλάζει με τίποτε. 

    Ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης θα περικόψει, θέλει δεν θέλει, όλες τις "φιοριτούρες" της ψευτοσοβιετικής προπαγάνδας της μεταπολίτευσης για την ελληνική ναυτιλία με τα ανοικτά πανιά... και τα συμφέροντα που δήθεν προστατεύουν οι διάφορες πολιτικές. Θα "δέσει" τα "βαγόνια" της ναυτιλίας σε "ατμομηχανή" της ανάπτυξης που δεν θα είναι μόνο ο τουρισμός με τα γκαρσόνια και τις καθαρίστριες... που μπορούν να κουμαντάρουν οι δυνάμεις της αριστεράς όπως του ΣΥΡΙΖΑ.

    Η ελληνική ναυτιλία θα πάρει καλύτερη θέση στον χώρο επενδύσεων και απασχόλησης ενισχύοντας τον ρόλο της ελληνικής οικονομίας και διεθνώς, όπως τις εποχές που για εμάς οι Ανδρεάδηδες και οι Νιάρχοι ήταν ληστές και καταπατητές του δίκιου του λαού... Ας μην ξεχνάμε το πώς (κυρίως το γιατί...) ξεκίνησαν όλα αυτά μετά το 1975.  

    Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής θα προσθέσει, θέλει δεν θέλει, το "άρμα" υποδομών και μεταφορών στην ίδια στρατηγική για να ενισχύσει το "τρένο" της ανοικτής ιδιωτικής οικονομίας και να την κατευθύνει στον μονόδρομο της φιλελεύθερης πολιτικής με ιδιωτικοποιήσεις σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΑΣΘ (σε πρώτη φάση). Ταυτόχρονα θα απαλλάξει εντελώς τους φορολογούμενους από τη δαπανηρότατη κρατική παρεμβατικότητα σε λιμάνια και αεροδρόμια.

    Δεν είναι εικασίες, δικής μας "μετάφρασης", του κυβερνητικού προγράμματος... Πρόκειται για αισθητήριο της σοβαρής αγοράς, εκπροσώπων της αξιόλογής εγχώριας επιχειρηματικής κοινότητας και επενδυτικών κύκλων εξωτερικού, που κρίνουν πως ο χρόνος σοσιαλιστικών πειραματισμών στην οικονομία τερμάτισε. Το κράτος θα κλείσει τα "παράθυρα" στη διαπλοκή που ξέραμε. Θα υποχρεωθούμε και από τους δανειστές να "κόψουμε" κράτος και να παραδώσουμε σε ιδιώτες. Η νέα διαδρομή είναι ορατή. Η κυβέρνηση του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και να θέλει είναι αδύνατον να κάνει πίσω. Θα το δούμε (με εκπλήξεις) και στον προϋπολογισμό.

    george.kraloglou@capital.gr
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων