Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 01-Ιουν-2020 00:01

    Περιμένοντας τους τουρίστες...

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Παπακωνσταντίνου 

    H Ελλάδα ετοιμάζεται για το μεγάλο στοίχημα της χρονιάς της COVID-19: το άνοιγμα της τουριστικής αγοράς, με την προσδοκία να αμβλυνθεί η οικονομική ύφεση που προκαλούν οι περιορισμοί του lockdown στους οποίους υποχρεώθηκαν η οικονομία και η χώρα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

    Αναμφίβολα, η πρόκληση και το ρίσκο είναι τεράστια.

    Τα ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας έχουν λάβει το πράσινο φως να ανοίξουν ξανά από 1η Ιουνίου, δύο εβδομάδες αργότερα τα εποχικά ξενοδοχεία, ημερομηνία που ουσιαστικά σηματοδοτεί την έναρξη της σεζόν. Παράλληλα, από 1η Ιουλίου σταδιακά ξεκινούν οι απευθείας πτήσεις εξωτερικού προς τους προορισμούς, σε πρώτη φάση από χώρες που διαχειρίστηκαν ικανοποιητικά την πανδημία και έχουν μειωμένους κινδύνους υποτροπής.

    Η εκκίνηση της τουριστικής περιόδου αναμένεται πως θα δώσει ανάσα στην οικονομία, λόγω και της μεγάλης συμβολής του τουρισμού στο εγχώριο ΑΕΠ. Αρκεί όλα να γίνουν όπως πρέπει...

    Την προηγούμενη χρονιά οι τουριστικές εισπράξεις ξεπέρασαν τα 18 δισ. ευρώ, ο αριθμός των επισκεπτών από το εξωτερικό έφτασε τα 33 εκατ., ενώ η συνολική συμβολή του κλάδου άγγιξε άμεσα και έμμεσα το 30% του ΑΕΠ. Τώρα μπορεί οι ζημιές από το "πάγωμα" να είναι τεράστιες, καθώς εκτιμάται πως θα χαθεί μέχρι και το 70% της περσινής κίνησης, εντούτοις υπάρχει αισιοδοξία.

    Εάν ο Ιούλιος και ο Αύγουστος εξελιχθούν θετικά και δεν έχουμε στο μεταξύ κάποια σημαντική υποτροπή της πανδημίας, οι απώλειες θα μετριαστούν.

    Το ζητούμενο πλέον για τους επιχειρηματίες του τουρισμού, μετά και τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης, είναι πώς και με τον λιγότερο δυνατό κίνδυνο θα επανακάμψει η ζήτηση. Και αυτό γιατί, χωρίς ένα ελάχιστο ποσοστό πληρότητας και με υψηλά λειτουργικά κόστη −λόγω και της συμμόρφωσης στα υγειονομικά πρωτόκολλα−, το ρίσκο της επαναλειτουργίας είναι μεγάλο.

    Από την άλλη πλευρά, το θετικό σήμα που δίνουν οι μεγάλοι tour operators, για επανεκκίνηση της ταξιδιωτικής ροής προς την Ελλάδα, είναι πολύ σημαντικό και ουσιαστικά πιστοποιεί το brand name που έχτισε ο ελληνικός τουρισμός.

    Κυριολεκτικά, λοιπόν, αλλά και συμβολικά, "ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα...".

    dimitris.papakonstantinou@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ