Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 27-Νοε-2019 00:01

    Οι έμποροι ελπίζουν να δουν Άσπρη μέρα σε μία Μαύρη Παρασκευή

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Παπακωνσταντίνου

    Στη "μαύρη Παρασκευή" της 29ης Νοεμβρίου ελπίζει πλέον ο εμπορικός κόσμος για να ρεφάρει κάτι από τα τεράστια κεσάτια των προηγούμενων μηνών. Φτάνει μία μέρα; Προφανώς όχι. Αλλά μπορεί να δώσει μία ψυχολογική τόνωση.

    Ας μην μπούμε στη διαδικασία να αναλύσουμε το φαινόμενο αλλά και το πραγματικό όφελος των καταναλωτών στην περίφημη πλέον Black Friday. Ο κάθε καταναλωτής άλλωστε είναι υπεύθυνος για τις επιλογές του. Ας ξεχωρίσει πού είναι οι πραγματικές ευκαιρίες και οι σημαντικές εκπτώσεις και πού οι έξυπνες προσαρμογές και το ξεστοκάρισμα. Και ας επιστρέψουμε στην προσδοκία των εμπόρων για σημαντικό τζίρο. Ώστε να ανασάνουν μετά από ένα εξαιρετικά προβληματικό δίμηνο. Βλέπετε, ούτε οι ενδιάμεσες εκπτώσεις κατάφεραν να ζωντανέψουν μία καθισμένη αγορά. Απρόσμενα για κάποιους. Όχι για κάποιος άλλους...

    Αλλά άντε και στα είδη ένδυσης να βρει κανείς ως δικαιολογία την καλοκαιρία που δεν προδιαθέτει για άμεσες αγορές σε χειμερινά ρούχα. Στα υπόλοιπα είδη; Από τα ηλεκτρονικά είδη μέχρι τις λευκές συσκευές και τα δομικά υλικά; Προσπαθούν να αναλύσουν τι φταίει οι έμποροι και βρίσκονται σε αδιέξοδο. Να είναι η φετινή χρονιά χειρότερη για τα νοικοκυριά από τις προηγούμενες; Και όμως έτσι δείχνει η συμπεριφορά των καταναλωτών, Είτε δεν διαθέτουν ρευστότητα, είτε δεν έχουν την θετική ψυχολογία και προτιμούν να κρατήσουν εφεδρείες καθώς δεν είναι ακόμα και τόσο βέβαιοι για την επόμενη ημέρα. 

    Να οφείλεται το πρόβλημα στις αυξημένες υποχρεώσεις για πληρωμή κάθε είδους δόσεων και ρυθμίσεων, στην εφορία, στις τράπεζες, στα Ταμεία; Ενδεχομένως. Είναι όμως μόνο αυτό; Χρειάζεται δηλαδή απλά χρόνος για να ωριμάσουν τα μέτρα που λαμβάνονται για την ελάφρυνση της κοινωνίας; Πιθανόν. Επειδή όμως πέρα από την πραγματική αδυναμία, η κατανάλωση είναι και θέμα ψυχολογίας, ίσως αυτό θα πρέπει να αναλυθεί και να συνεκτιμηθεί από την κυβέρνηση σε σχέση με το ποια εικόνα έχει πραγματικά να αντιμετωπίσει και να αναχαιτίσει, αλλά και το τι είδους "ανάσες" ακριβώς χρειάζεται η κοινωνία για να νιώσει πιο αισιόδοξη.  

    Και εκεί ενδεχομένως να φανεί ότι χρειάζονται κάποιες διορθωτικές κινήσεις. Για παράδειγμα, μήπως από την μέχρι στιγμής ατζέντα έχει λανθασμένα περάσει σε δεύτερη μοίρα το ζήτημα της "απάνθρωπης" και κόντρα σε κάθε οικονομική λογική και μοντέλο, προκαταβολή φόρου σε επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες; Μία υποχρέωση που κυριολεκτικά κόβει τα πόδια σε εκατομμύρια συμπολίτες μας; Τους τσακίζει στην κυριολεξία; Το αναφέρω, ως παράδειγμα γιατί η κυβέρνηση θα έχει όπως όλα δείχνουν τη δυνατότητα να προσφέρει κάποιες πρόσθετες ελαφρύνσεις, πέραν των όσων έχουν ήδη ανακοινωθεί. Πρέπει να έχουν αυτές επιτυχή στόχευση. Με διαφορετικής φιλοσοφίας ατζέντα από την επιδοματική…

    Τέλος πάντων, ας ελπίσουμε ότι μία Μαύρη Παρασκευή θα καταφέρει να ασπρίσει τον εφιάλτη που έχει ζήσει το προηγούμενο δίμηνο ο εμπορικός κόσμος. Και θα δώσει μία ώθηση ενόψει και της εισόδου στην περίοδο των εορτών. Και είναι απολύτως σημαντικό για την αγορά να πάει καλά η εορταστική περίοδος, γιατί διαφορετικά θα βρεθεί μπροστά σε μία ιδιαίτερα δυσμενή κατάσταση. Αρκετά λουκέτα είχαμε μέχρι τώρα στα χρόνια των Μνημονίων. Τώρα, πρέπει να υπάρχει η ελπίδα ότι με την φιλοαναπτυξιακή πολιτική και πρόθεση που πραγματικά έχει η νέα κυβέρνηση θα πρέπει από τα λουκέτα να περάσουμε στα… εγκαίνια.  

    dimitris.papakonstantinou@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων