Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 10-Μαϊ-2022 00:03

    Ο e-ΕΦΚΑ εξελίσσεται σε μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Toυ Νίκου Χ. Παγώνη

    Στο στάδιο αφενός της ουσιαστικής προόδου και αφετέρου της λύσης βρίσκονται πλέον δύο από τα κυρίαρχα ζητήματα στον e-ΕΦΚΑ, εκείνο της βελτίωσης σε καθοριστικό βαθμό της εξυπηρέτησης των πολιτών και εκείνο της απόδοσης των ληξιπρόθεσμων συντάξεων, ώστε να μπει τους επόμενους μήνες ένα τέλος στις εκκρεμότητες παρελθόντων ετών απέναντι στους ανθρώπους που έχουν ολοκληρώσει τον εργασιακό τους βίο και ταλαιπωρούνται περιμένοντας την έκδοση της σύνταξής τους.

    Ο μεγάλος στόχος είναι ο μηδενισμός του εναπομείναντος στοκ των περίπου 78.000 ληξιπρόθεσμων κύριων συντάξεων του e-ΕΦΚΑ (στοιχεία Μαρτίου από το σύστημα "Άτλας") εντός του προσεχούς καλοκαιριού και παραμένει ενεργός. Μόλις μηδενιστεί το στοκ των ληξιπρόθεσμων κύριων συντάξεων το βάρος θα μετατοπιστεί στις περίπου 95.000 ληξιπρόθεσμες επικουρικές συντάξεις, εφόσον η έκδοση της κύριας σύνταξης αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση της επικουρικής. Σύμφωνα με τα στοιχεία Μαρτίου από το σύστημα "Άτλας" η έκδοση νέων συντάξεων για το πρώτο τρίμηνο του 2022 έφτασε στον αριθμό ρεκόρ των 61.864, συμβάλλοντας έτσι στην αποφόρτιση του συστήματος και στην επιπλέον επιτάχυνση του ρυθμού απονομής των ληξιπρόθεσμων κύριων συντάξεων. Το πλάνο δράσης για τον μηδενισμό του στοκ των ληξιπρόθεσμων κύριων συντάξεων περιλαμβάνει την καλύτερη εσωτερική οργάνωση και στελέχωση των αρμόδιων τμημάτων, τη δημιουργία του "Πύργου Ελέγχου", που συνεπάγεται ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, διαρκή έλεγχο και στοχευμένες παρεμβάσεις, τους 458 πιστοποιημένους δικηγόρους και λογιστές που εκδίδουν συντάξεις σε λιγότερο από 90 μέρες, την αναβάθμιση ηλεκτρονικών υπολογιστών, τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων, την ψηφιοποίηση της διαδικασίας αίτησης και στη συνέχεια απονομής, ασταμάτητη προσπάθεια αλλά και επιβράβευση των αποδοτικών εργαζομένων.

    Στην "εργαλειοθήκη" του e-ΕΦΚΑ προστίθενται πλέον και οι fast track συντάξεις, που αφορούν τις νέες αιτήσεις συνταξιοδότησης, αλλά και οι συντάξεις εμπιστοσύνης, που αφορούν τους ασφαλισμένους που βρίσκονται ήδη σε αναμονή της σύνταξής τους, έχοντας καταθέσει την αίτησή τους έως 31 Μαρτίου 2022. Αμφότερες οι διαδικασίες εγγυώνται πως ο ασφαλισμένος θα λάβει γρήγορα τη σύνταξή του, αμέσως μετά το προβλεπόμενο διάστημα του τριμήνου, εφόσον η έκδοσή της θα βασιστεί στα στοιχεία του συστήματος "Άτλας", τα στοιχεία που προσκομίζουν οι ασφαλισμένοι και τον επιπλέον ασφαλιστικό χρόνο που δηλώνουν και ο έλεγχος θα γίνει σε επόμενο στάδιο. Επιπλέον, βασίζονται και παράλληλα εδραιώνουν σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ του Φορέα και του ασφαλισμένου, εξασφαλίζοντας πως ούτε ο ασφαλισμένος αλλά ούτε και το Δημόσιο θα βρεθούν ζημιωμένοι από τη διαδικασία, χάρη στους ελέγχους που θα ακολουθήσουν.

    Οι διαδικασίες των fast track συντάξεων και των συντάξεων εμπιστοσύνης κατέστησαν αξιοποιήσιμες χάρη στον ψηφιακό μετασχηματισμό του e-ΕΦΚΑ -οι υπηρεσίες του Φορέα έχουν ψηφιοποιηθεί σε ποσοστό 60%- και στη διαλειτουργικότητα των συστημάτων. Αποτελούν έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα της ουσιαστικής, χειροπιαστής προόδου στην εξυπηρέτηση του πολίτη που επιτυγχάνεται στον e-ΕΦΚΑ, με τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων και σύγχρονων πρακτικών.

    Καθοριστική προς αυτή την κατεύθυνση ήταν η δημιουργία του ενιαίου αριθμού 1555 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στον οποίο γίνονται, χωρίς χρέωση για τους πολίτες, πάνω από 20.000 κλήσεις ημερησίως -συνολικά περίπου 2 εκατομμύρια κλήσεις σε διάστημα μικρότερο των 9 μηνών-, με το 98% των ερωτημάτων να έχουν απαντηθεί και το 82% των πολιτών που το χρησιμοποίησαν να δηλώνει ικανοποιημένο. Η προηγούμενη κατάσταση αφορούσε στο λεγόμενο καθεστώς των κατεβασμένων τηλεφώνων. Στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ, του ΟΠΕΚΑ και του Υπουργείου Εργασίας έχουν γίνει 260 εκατομμύρια συναλλαγές τα τελευταία 2,5 χρόνια, με τον κύριο όγκο αυτών να αφορά στον e-ΕΦΚΑ, αποφορτίζοντας τα υποκαταστήματα του Φορέα και γλιτώνοντας χρόνο και ταλαιπωρία σε ασφαλισμένους και συνταξιούχους. Παράλληλα, κλείστηκαν 3,8 εκατομμύρια ηλεκτρονικά ραντεβού, τα οποία πλέον καθιερώθηκαν. Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ εμπλουτίζονται διαρκώς με νέες, με τις τελευταίες προσθήκες να είναι ο "Έλεγχος ασφαλιστικής ικανότητας μη Μισθωτών" και το "Μάθε που ανήκεις" για εύκολη αναζήτηση της τοπικής Διεύθυνσης του e-ΕΦΚΑ στην οποία υπάγεται ο ασφαλισμένος.

    Η συνένωση των τοπικών υποκαταστημάτων του Φορέα σε νέες Τοπικές Διευθύνσεις, αποτέλεσε άλλη μία σημαντική κίνηση στην κατεύθυνση της απλούστευσης των διαδικασιών και της καλύτερης οργάνωσης και αναβάθμισης των υπηρεσιών που προσφέρονται από τις Τοπικές Διευθύνσεις στο σύνολο, πλέον, των ασφαλισμένων, συνταξιούχων και εργοδοτών. Επιπλέον, βρίσκεται σε εξέλιξη η ενίσχυση της συνεργασίας του e-ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ για περαιτέρω διευκόλυνση των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων.

    Η υπηρεσία εξυπηρέτησης μέσω βιντεοκλήσης myΕΦΚΑlive έκανε πιο εύκολες τις συναλλαγές με τον Φορέα για τους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών και συμπολίτες μας με δυσκολίες μετακίνησης, ενώ είναι προγραμματισμένη η επέκταση της λειτουργίας της σε όλη την Επικράτεια. Πλέον προγραμματίζεται το "Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας" για πιο άμεση επικοινωνία του Φορέα με τους εν αναμονή συνταξιούχους και δυνατότητα άμεσης επίλυσης ζητημάτων. Τα απαραίτητα έγγραφα θα συγκεντρώνονται μέσω του "Ψηφιακού Δωματίου", κάτι που συνεπάγεται λιγότερη ταλαιπωρία για τους ασφαλισμένους και επιτάχυνση της απονομής της σύνταξής τους.

    Ο e-ΕΦΚΑ αλλάζει, εξελίσσεται και πλέον αποτελεί μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος.  

    * Ο κ. Νίκος Χ. Παγώνης είναι Υποδιοικητής e-ΕΦΚΑ

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ